2008-07-15, 13:05
Medlem
Revoltades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Mitt lokalsinne är vida känt!
Onödan?

Fick just bekräftelse från TR Västerås att de i dagsläget
planerar för rättegång i Köping.
Verifierar härmed Tuesdays uppgifter!

OK, det finns en bra förklaring till det här utöver rättssalens storlek.
Ärendet hör faktiskt till KAK näpo och hela spaningsgruppen har ju haft sitt mötescentrum i Köpings polishus. Så frågan är : hur lång kö får plats intill tingshuset i Köping? en fin gammal byggnad för övrigt.
2008-07-15, 13:05
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Rubriken på ABs artikel var:
"Tyskan spanade på Arbogafamiljen från en hemlig koja"

Oavsett om vittnet var precist eller polisen själva kunnat bekräfta på andra sätt så var det CS som nyttjade kojan.

Även om CS nyttjat kojan är det egentligen inte bevis för något annat än möjligen att hon stalkade familjen. Däremot är det en intressant aspekt OM polisen hittat bevis i form av kartläggning, dokument med ex tidsuppgifter när T och/eller E går hemifrån, kommer hem, går och lägger sig etc.

Om en kartläggning av familjen skulle vara meningsfull borde hon ha suttit där under många timmar i flera veckor för att vara säker på uppgifterna. Då borde det finnas vittnen som sett henne runt i Arboga. Eftersom familjen inte bodde där så länge, borde hon ha bevakat den gamla bostaden också.

Har inte heller läst artikeln i AB - hur mycket "koja" var det? Med tanke på att detta var i mars, var det ett vindskydd eller mer?

Är det inte lite konstigt att inte ens AB lagt ut nyheten på sin hemsida?
2008-07-15, 13:06
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltade
OK, det finns en bra förklaring till det här utöver rättssalens storlek.
Ärendet hör faktiskt till KAK näpo och hela spaningsgruppen har ju haft sitt mötescentrum i Köpings polishus. Så frågan är : hur lång kö får plats intill tingshuset i Köping? en fin gammal byggnad för övrigt.

Du kan köa hela vägen till Arboga om du vill...

Efter en intensiv övertalningskampanj o framläggande av hedervärda bevis måste jag krypa till korset o erkänna att ooooo o jag hade FEL ang huset på bilden...Det ÄR som John A Genzale säjer, rätt hus är markerat...ser bara så bakvänt ut på fotot...
Så, nu har ni läst det här, nu behöver vi inte tjabbla mer om att jag, för första gången i mitt liv...hade fel!
Senast redigerad av miapetter 2008-07-15 kl. 13:12.
2008-07-15, 13:15
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Så, nu har ni läst det här, nu behöver vi inte tjabbla mer om att jag, för första gången i mitt liv...hade fel!

Lika bra att du vänjer dig, efter rättegången kommer du upplevt din andra gång då du har fel.
2008-07-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Lika bra att du vänjer dig, efter rättegången kommer du upplevt din andra gång då du har fel.

Tveksamt
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
1 gång = Aldrig
2 gånger= Omöjligt i det här
Medlem
eloges avatar
Citat:
Mitt lokalsinne är vida känt!
Onödan?

Fick just bekräftelse från TR Västerås att de i dagsläget
planerar för rättegång i Köping.
Verifierar härmed Tuesdays uppgifter!

Betyder detta att du ger dig vad gäller huset? Där ser man vad vittnesmål är värda när inte ens ett hus kan placeras rätt.
2008-07-15, 13:18
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Betyder detta att du ger dig vad gäller huset? Där ser man vad vittnesmål är värda när inte ens ett hus kan placeras rätt.
Som tur är finns det vittnen som vet vad dom sett eller ser rätt saker
2008-07-15, 13:23
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Som tur är finns det vittnen som vet vad dom sett eller ser rätt saker
Ja, din trovärdighet har ökat i takt med vad andras har minskat. Anser du för övrigt att en stor häck kan vara en snygg rumpa?
2008-07-15, 13:24
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ja, din trovärdighet har ökat i takt med vad andras har minskat. Anser du för övrigt att en stor häck kan vara en snygg rumpa?
Nej en stor häck är en stor häck.
Men det kanske är mer vanligt att killar kollar även på tjejer bakifrån
och inte bara framifrån
2008-07-15, 13:25
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Nu handlade det om att jag snabbkollat på fotot o tog för givet att det var rätt hus, sen påpekade ooooo att det var fel...då kollade jag fönsterluckorna o ANTOG att h*n hade rätt...
När sedan både knallkork o John A Genzale envisades tittade jag igen, noggrannare o fattade ingenting tills min sambo ingrep o avgjorde debatten så att t o m jag förstod....
Jag HAR ju sagt att det är tur att inte jag är vittne....

Nej, jag kommer INTE att ha fel en gång till!
Nån måtta får det vara....
Även solen kan ha fläckar...
(jag är nattsvart vad gäller lokalsinne, det är ökänt!)

Herregud knallkork! Är det "mobba miapetter-dagen idag"?
Nu påpekas det att jag skrivit att Fahlströmska brann förra hösten...
Klargörande är att den brann hösten/vintern 2007...
Så, mer mobbing?
Senast redigerad av miapetter 2008-07-15 kl. 13:52.
2008-07-15, 14:36
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Även om CS nyttjat kojan är det egentligen inte bevis för något annat än möjligen att hon stalkade familjen. Däremot är det en intressant aspekt OM polisen hittat bevis i form av kartläggning, dokument med ex tidsuppgifter när T och/eller E går hemifrån, kommer hem, går och lägger sig etc.

Om en kartläggning av familjen skulle vara meningsfull borde hon ha suttit där under många timmar i flera veckor för att vara säker på uppgifterna. Då borde det finnas vittnen som sett henne runt i Arboga. Eftersom familjen inte bodde där så länge, borde hon ha bevakat den gamla bostaden också.

Har inte heller läst artikeln i AB - hur mycket "koja" var det? Med tanke på att detta var i mars, var det ett vindskydd eller mer?

Är det inte lite konstigt att inte ens AB lagt ut nyheten på sin hemsida?
Synd att du missade artiklen. Hade du läst den och sett flygfotot och kartbilden hade du säkert kommit till samma slutsats som jag. Att bygga den kojan för att kartlägga familjen i hemlighet vore fullständigt meningslöst. Den "hemliga" kojan ligger precis brevid en stig och är mycket primitivt byggd.

Det är fullständigt obegripligt vad CS skulle ha för nytta av den i en kartläggning av familjen. Men jag håller med dig att man i konsekvensens namn, om man tror på en kartläggning, borde leta efter en bevakningspunkt vid familjens gamla boende också. En kartläggningsteori förutsätter att familjen har varit mycket intensivt övervakade under lång tid.

Artiklen är mycket spekulativt skriven och Aftonbladet kanske föredrar att den försvinner i papperåtervinningens glömska när den tjänat sitt syfte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in