2008-04-21, 17:05
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Till detta kan tilläggas att Svea hovrätt "på handlingarna" ansåg att CS skulle stanna kvar i häktet.

Jo, varken åklagare, poliser, tingsrättens eller hovrättens ledamöter riskerar ju straff för felaktig eller dåligt underbyggd myndighetsutövning, då tar de det säkra före det osäkra. Skulle de göra fel riskerar de inga straff, då överlåter de skulden kollektivt till skattebetalarna istället och kan fortsätta sitt värv. med tanke på avsaknaden av DNA från brottsplatsen och att hammaren från Skavsta inte kan kopplas till vaken CS eller brottsplatsen borde ha renderat till ett frisläppande ur häkte.

Skulle man sätta hårt mot felaktig myndighetsutövning och straffa hårt för felaktiga frihetsberövande skulle varken polis, åklagare eller domstolar jobba på slentrian. Men nu saknas en sådan lagstiftning i Sverige.
2008-04-21, 17:09
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Om polisen nu har fabricerade bevis och du har riktiga bevis, varför inte lägga fram dem då? Polisen söker ju tips som kan hjälpa dem? Om du inte litar på polisen lägg fram det du har för någon annan då, försvarsadvokaten t ex.

Jag tror dig inte en sekund och ditt resonemang haltar rejält.

Polisen söker tips mot CS men eftersom jag inte har det kan jag inte hjälpa polisen. Många tycker att polisens ensidiga inriktning på CS är en förutsättningslös utredning men för mig är det en styrd och havererad utredning.

Så vilket i mitt resonemang haltar anser du?
2008-04-21, 17:12
Bannlyst
CS hävdar att hon är oskyldig. Vad händer om hon kommer till Sverige, fortsätter säga att hon ingenting har med morden att göra? Och vägrar svara på några frågor? Måste de släppa henne sen? Nu menar jag om de inte har sådana bevis att de kan binda henne till brottsplatsen..Eller kan de behålla henne häktad ändå?
2008-04-21, 17:15
Medlem
grisöras avatar
[quote=letsdoit]Man kan anta vad man vill men ännu så länge verkar det inte vara riktigt utrett på vilket sätt gm/gk lämnade brottsplatsen. Inte heller är CS:s skuld spikad. - Om exempelvis en granne är skyldig till dådet så tog det väl bara några sekunder för denne att smita in i sitt hus igen? Det här med vittnen som sett skumma kvinnor komma gående eller kastandes något i ån, osv, måste man nog ta med en stor nypa salt.

Om T har kunnat pejlats in så bra torde utsikterna att ringa in CS:s mobil vara goda.

Helt oavsett försening så verkar T ha utfört div. livräddande åtgärder innan han larmade kl.19.23.

Om gm/gk trodde sig veta att T:s möte slutade kl. 19.00 så borde gm/gk vara mån om att inte stöta ihop med T - och detta skulle i så fall peka på mordtiden 18.54-19.10. - Däremot, om gm/gk visste om leveransen av musikinstrumenten behövde gm/gk inte göra sig någon större brådska.

Tar man fasta på CS och stalkingen så kan det ha varit hennes avsikt att T skulle bli den förste att upptäcka morden, och hon kan också ha velat att han skulle bli misstänkt.

Det verkar finnas en koppling mellan tiden för dådens utförande och T:s hemkomst eftersom tidsfönstret är så litet och gm/gk bör ha räknat med en viss tidsmarginal.[/QUOTE]

Ja det är en besynnerlig koppling, mycket besynnerlig.
2008-04-21, 17:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Du anser att polisen har omöjliga bevis, hemliga bevis, fabricerade bevis. Du hintar att du har något som omöjliggör CS som gm (som du tydligen tar tillbaka nu). Ibland resonerar du som om du har insyn i utredningen eftersom du kan döma ut den totalt. Hur är det egentligen?

Det är väldigt svårt att säga exakt vad i ditt resonemang som haltar eftersom jag upplever alltihop som ren rappakalja för det mesta.

Vänta nu, vad tar jag tillbaka menar du angående CS? Jag fattar inte riktigt vad du åsyftar på. Kan du peka ut det lite mer konkret?

Du säger att det jag skriver haltar och samtidigt säger du att du inte fattar vad jag skriver. Du ser inte själv hur motsägelsefull du låter?

Då det saknas bevis som kan binda ihop CS med dådet så anser jag att polisen har inget som kan binda CS till brottet. Är det du menar att jag haltar på? att jag ifrågasätter polisens svaga bevisning.
2008-04-21, 17:39
Medlem
Apollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Polisen söker tips mot CS men eftersom jag inte har det kan jag inte hjälpa polisen. Många tycker att polisens ensidiga inriktning på CS är en förutsättningslös utredning men för mig är det en styrd och havererad utredning.

Så vilket i mitt resonemang haltar anser du?
Jag kan berätta för dig att polisen söker bredare än du tror och jag blev senast i fredags kontaktad av polisen som ställde frågor som dels handlade om CS och dels om helt andra saker. Baserat på de frågor jag fick kan jag inte göra någon annan tolkning än att de följer upp alla spår som finns...
2008-04-21, 17:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
CS hävdar att hon är oskyldig. Vad händer om hon kommer till Sverige, fortsätter säga att hon ingenting har med morden att göra? Och vägrar svara på några frågor? Måste de släppa henne sen? Nu menar jag om de inte har sådana bevis att de kan binda henne till brottsplatsen..Eller kan de behålla henne häktad ändå?
Om hon vägrar redogöra för vad hon gjort morddagen - eller om hennes redogörelse kan påvisas vara lögn eller inte kan verifieras - så måste man betrakta detta som ett indicium på hennes skuld. Detta plus vittnesuppgifter, mobilpejling och stalking skulle kunna räcka till ett indiciemål - och hon skulle då inte släppas fri.
2008-04-21, 18:06
Medlem
airbags avatar
Citat:
Vänta nu, vad tar jag tillbaka menar du angående CS? Jag fattar inte riktigt vad du åsyftar på. Kan du peka ut det lite mer konkret?

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10907589&postcount=4584

Citat:
Du säger att det jag skriver haltar och samtidigt säger du att du inte fattar vad jag skriver. Du ser inte själv hur motsägelsefull du låter?
Jag sa inte att jag inte förstod, jag sa att det du sa är rappakalja. Svårt att peka ut exakt var i alla rappakalja resonemanget haltar. Troligen överallt.

Citat:
Då det saknas bevis som kan binda ihop CS med dådet så anser jag att polisen har inget som kan binda CS till brottet. Är det du menar att jag haltar på? att jag ifrågasätter polisens svaga bevisning.

Då säger jag att hur vet du att det saknas bevis? Uppenbarligen finns det mycket att gå på eftersom hon fortfarande är häktad på sannolika skäl. Att man inte hittat främmande dna på brottsplatsen eller kan knyta hammaren till CS behöver inte betyda att det saknas bevis. Någonting finns det, annars hade hovrätten släppt henne idag.
2008-04-21, 18:18
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10907589&postcount=4584

Jag sa inte att jag inte förstod, jag sa att det du sa är rappakalja. Svårt att peka ut exakt var i alla rappakalja resonemanget haltar. Troligen överallt.

Då säger jag att hur vet du att det saknas bevis? Uppenbarligen finns det mycket att gå på eftersom hon fortfarande är häktad på sannolika skäl. Att man inte hittat främmande dna på brottsplatsen eller kan knyta hammaren till CS behöver inte betyda att det saknas bevis. Någonting finns det, annars hade hovrätten släppt henne idag.

Jag ser att du länkade ett inlägg men du var inte specifik om något. Det är lite svårt att bemöta när du kommer i sådana generella termer.

Men om du nu tycker det är rappkalja vad är det då i rappakaljan det haltar? rÄr det som så att du stöder polisens hemliga bevisning och vill hålla dina egna teser hemliga för alla andra så att ingen skall kunna säga emot det du kommer med?

Det är lite svårt att veta vad du menar skulle vara korrekt och inte korrekt angående dådet i Arboga. När jag frågar dig att vara lite mer specifik så blir du väldigt grumlig. Det kanske är så att du är åklagaren i fallet och vet inget, kan inget och bara vill se CS som en skurk för att hon inte är en lokal förmåga? Är det så jag skall tolka dina inlägg?

Kan du någonstans peka ut vart det finns bevis som kan koppla CS till brottsplatsen i Arboga utan att använda polisens grumliga generella diffiusa taktik om "kan", "kan ha", "kanske" och "möjligt/en"?
2008-04-21, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om hon vägrar redogöra för vad hon gjort morddagen - eller om hennes redogörelse kan påvisas vara lögn eller inte kan verifieras - så måste man betrakta detta som ett indicium på hennes skuld. Detta plus vittnesuppgifter, mobilpejling och stalking skulle kunna räcka till ett indiciemål - och hon skulle då inte släppas fri.

okej..men om CS säger någonting i stil med "jag var i Arboga den dagen. Jag ville prata med T innan jag åkte till Tyskland och be om ursäkt för den påhittade graviditeten, men jag förlorade modet/fick inte tag på honom så jag åkte hem igen". Kan hon fortfarande dömas på indicier då?
2008-04-21, 18:25
Medlem
airbags avatar
Citat:
Jag ser att du länkade ett inlägg men du var inte specifik om något. Det är lite svårt att bemöta när du kommer i sådana generella termer.

Eftersom du tydligen inte orkar läsa ditt eget inlägg kommer meningen jag syftar på här: Jag fick i går reda på en mycket intressant detalj varför mina tre huvudmisstänkta - T, NJ och CS - hitills inte är tänkbara som GM.

Resten av ditt inlägg väljer jag att inte svara på för det var det löjligaste jag läst hittills. Du återtar nu din plats på min ignorelista.
2008-04-21, 18:34
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
okej..men om CS säger någonting i stil med "jag var i Arboga den dagen. Jag ville prata med T innan jag åkte till Tyskland och be om ursäkt för den påhittade graviditeten, men jag förlorade modet/fick inte tag på honom så jag åkte hem igen". Kan hon fortfarande dömas på indicier då?
Hon kan nog inte dömas på indicier öht, oavsett erkännande eller ej. Det krävs någon slags bevisning att hon utfört detta och eftersom polisen har pratat om åtal redan skulle jag faktisk tippa på att dom har sådan bevisning.

De har inte heller gått ut med att de forfarande söker mordvapnet, vilket jag tolkar som att de faktiskt har hittat mordvapnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in