Citat:
Ursprungligen postat av airbag
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10907589&postcount=4584
Jag sa inte att jag inte förstod, jag sa att det du sa är rappakalja. Svårt att peka ut exakt var i alla rappakalja resonemanget haltar. Troligen överallt.
Då säger jag att hur vet du att det saknas bevis? Uppenbarligen finns det mycket att gå på eftersom hon fortfarande är häktad på sannolika skäl. Att man inte hittat främmande dna på brottsplatsen eller kan knyta hammaren till CS behöver inte betyda att det saknas bevis. Någonting finns det, annars hade hovrätten släppt henne idag.
Jag ser att du länkade ett inlägg men du var inte specifik om något. Det är lite svårt att bemöta när du kommer i sådana generella termer.
Men om du nu tycker det är rappkalja vad är det då i rappakaljan det haltar? rÄr det som så att du stöder polisens hemliga bevisning och vill hålla dina egna teser hemliga för alla andra så att ingen skall kunna säga emot det du kommer med?
Det är lite svårt att veta vad du menar skulle vara korrekt och inte korrekt angående dådet i Arboga. När jag frågar dig att vara lite mer specifik så blir du väldigt grumlig. Det kanske är så att du är åklagaren i fallet och vet inget, kan inget och bara vill se CS som en skurk för att hon inte är en lokal förmåga? Är det så jag skall tolka dina inlägg?
Kan du någonstans peka ut vart det finns bevis som kan koppla CS till brottsplatsen i Arboga utan att använda polisens grumliga generella diffiusa taktik om "kan", "kan ha", "kanske" och "möjligt/en"?