2008-06-14, 08:29
  #9301
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det är väl inte bekräftat utan ett rykte som AJ till och med i det närmaste dementerar.

Citat:
Chefsåklagare Anders Jakobsson är av annan åsikt.
-Bara man har kontroll över den häktade personen så har jag inga synpunkter på det.

Det sägs att hon har fått vara ute och jogga också?
-Det känner jag inte till, säger Jakobsson.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=775620


Han inte känner till = han vill inte säga att han vet.

Försöker de belöna henne för att hon skall erkänna tro?
2008-06-14, 08:38
  #9302
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kommer försvaret att vara med på denna bevisupptagning för att då få chansen att ställa sina frågor?
Ja, om försvaret inte är ute och cyklar...
2008-06-14, 08:43
  #9303
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Antag att x åtagit sig uppdraget. Det hade då kostat så pass mycket att kontorörelserna hade varit iögonenfallande - inte minst för modern och för moderns boupptecknare.

Frånsett att den här typen av brott är svårt att få någon inkl. öststatskillar att utföra så verkar MT som personlighetstyp att vara så pass kontrollerande att hon aldrig skulle blanda in någon annan - och med stor sannolikhet inte samtidigt välja att flänga runt och studera runstenar...

Vad tror du en desperat östsstatskille skulle ta betalt för en sådan sak?
2008-06-14, 08:47
  #9304
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vad tror du en desperat östsstatskille skulle ta betalt för en sådan sak?
Så desperat blir ingen öststatskille.
2008-06-14, 08:59
  #9305
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
/.../ Se bara på det här med Skavstahammaren där man väntade i två veckor efter dådet innan man åkte dit och sökte. Man hittade 10 hammare, och tre var intressanta nog för att ta med sig. Sju möjliga mordvapen lämnades kvar. /.../
Om du vore polis så skulle brottet aldrig bli uppklarat: Sju omöjliga mordvapen (jmfr med offrens skador) hade då tagits om hand och DNA-testats och flera poliser hade hunnit pensionera sig innan allt material var färdiganalyserat. - Däremot borde - under förutsättning att MT medfört en hammare i handbagaget - samtliga hammare ha tagits om hand, en DNA-testats (den vars slagdiameter m m överensstämt med offrens skador) och övriga nio konfronterats med MT och rumsuthyraren.
2008-06-14, 09:38
  #9306
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
/.../ Försöker de belöna henne för att hon skall erkänna tro?
Nej, men det vore väl olyckligt om hon inte skulle kunna inställa sig till rättegången pga formsvacka?
2008-06-14, 09:47
  #9307
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
28 års övervakning av vad svensk polis har ställt till det med. Allt sedan det korrumperade svenska skatteverket med den likaledes korrumperade svenska polisen hoppade på Halvar Alvgard så har jag sett med misstro mot svensk polis och andra maktmyndigheter utan personligt ansvar för sin kränkande handlingar mot enskilda och som bryter mot de mänskliga rättigheterna.


Har du då tagit hänsyn till de LÖSTA brott polisen har på sin meritlista, eller har de inga sådana enligt dig? Jag har personligen varit inblandat i många rättsfall, dels genom min sambos tidigare "meriter" o dels som övervakare åt frivården i många år o jag håller inte med dej om att det är sååå illa som du vill påskina!

Öststatskillars benägenhet att mörda barn med hammare o misslyckas med att döda ett offer skulle jag vilja veta mer om...
Dyra? Nej! Men de använder sig av andra metoder.
2008-06-14, 09:47
  #9308
Medlem
knallkorks avatar
AB i dag

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2682051.ab

I pappersbilagan står följande:
Polisen fortsätter tiga om bevisen. Den misstänkta tyskans advokat är mycket kritisk till bevisningen, Och polisen fortsätter att hålla tyst om bevisläget. Enligt uppgifter till TT har polisen svårt att få fram bevis som binder tyskan till mordplatsen. Fortfarande väntar man på materialet från den tyska utredningen.

Chefåklagare Anders Jakobsson:
"Min bestämda uppfattning är att det utredningsmaterial vi har idag räcker för att våcka åtal och att det föreligger tillräckliga skäl att förvänta sig en fällande dom. Det finns både vittnen och teknisk bevisning som har stort värde."

Advokat Per-Ingvar Ekdal:
"Jag anser inte att åklagarsidan har presenterat några nya bevis och bevisningen räcker inte för en fällande dom. Min klient nekar bestämt." "Jag kommenterar inte vilka bevis som presenterats eller inte presenterats. Det får du fråga åklagaren om."
2008-06-14, 09:50
  #9309
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2682051.ab

I pappersbilagan står följande:
Polisen fortsätter tiga om bevisen. Den misstänkta tyskans advokat är mycket kritisk till bevisningen, Och polisen fortsätter att hålla tyst om bevisläget. Enligt uppgifter till TT har polisen svårt att få fram bevis som binder tyskan till mordplatsen. Fortfarande väntar man på materialet från den tyska utredningen.

Chefåklagare Anders Jakobsson:
"Min bestämda uppfattning är att det utredningsmaterial vi har idag räcker för att våcka åtal och att det föreligger tillräckliga skäl att förvänta sig en fällande dom. Det finns både vittnen och teknisk bevisning som har stort värde."

Advokat Per-Ingvar Ekdal:
"Jag anser inte att åklagarsidan har presenterat några nya bevis och bevisningen räcker inte för en fällande dom. Min klient nekar bestämt." "Jag kommenterar inte vilka bevis som presenterats eller inte presenterats. Det får du fråga åklagaren om."


Men PIE verkar ha förstått att det räcker till åtal i alla fall...
2008-06-14, 10:00
  #9310
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Så desperat blir ingen öststatskille.

Hur många gånger har du varit i Skarpnäck?

Hur många öststatskillar känner du?
2008-06-14, 10:03
  #9311
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om du vore polis så skulle brottet aldrig bli uppklarat: Sju omöjliga mordvapen (jmfr med offrens skador) hade då tagits om hand och DNA-testats och flera poliser hade hunnit pensionera sig innan allt material var färdiganalyserat. - Däremot borde - under förutsättning att MT medfört en hammare i handbagaget - samtliga hammare ha tagits om hand, en DNA-testats (den vars slagdiameter m m överensstämt med offrens skador) och övriga nio konfronterats med MT och rumsuthyraren.

Om det tar två veckor att analysera en hammare och två veckor att analysera tre hammare, hur lång tid tar det då att analysera 10 hammare?

Jag harde tagit in alt möjligt för analys dirket. Inte som den nuvarnde att när den ena analyserade saken inte ger rätt resultat gå ut och söka nästa som sedan också sall analyseras.

Alltså skulle jag vara klar långt tidigare än polisen kommer att kunna arbeta snabbt i dag.
2008-06-14, 10:05
  #9312
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om det tar två veckor att analysera en hammare och två veckor att analysera tre hammare, hur lång tid tar det då att analysera 10 hammare?

Jag harde tagit in alt möjligt för analys dirket. Inte som den nuvarnde att när den ena analyserade saken inte ger rätt resultat gå ut och söka nästa som sedan också sall analyseras.

Alltså skulle jag vara klar långt tidigare än polisen kommer att kunna arbeta snabbt i dag.


Enligt vad jag hört är ALLA hammare som någonsin varit i Arboga förhörda, avförda o förskingrade!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in