2008-04-15, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Var det inte konstaterat för länge sedan att T hade alibi för tiden mellan han kom hem och ambulansen kom?

Något sånt alibi kan aldrig säkerställas då ingen exakt vet från vilken sekund han kom in innanför dörren hemma och tiden fram till ambulans anlände kan man inte heller veta exakt vad han gjorde.

Det har presenterats tidsscenarion som med största sannolikhet är de korrekta men ingen utom T kan veta..och är T gm så lär han inte heller säga sanningen..
2008-04-15, 22:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Inget konstigt att ifrågasätta detta. Jag tror inte det är många möten där alla med exakthet kan säga att möte sluta exakt en tid.
Däremot om alla invänta TT nyheter på radio en exakt tid då vet alla med exakthet att klockan var exakt en viss tid.

Du tror inte att polisen kanske tog med dina funderingar i sina beräkningar o att T ÄNDÅ står utan misstanke där..?
Näe...så listiga som dej kan väl inte "bängen" ha vatt..
2008-04-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Jag säger inte emot dej om CS, hon verkar vara den mest sannolika.

Men vi kan säga massa om blodspår osv men finns mängder av variabler som varken vi eller polisen kan räkna med.
T KAN ha smetat ut blodet och därigenom ändrat blodmönstret t ex..
Nu säger jag inte att jag tror det men finns mycket vi aldrig kommer få veta,
och att polisen har rätt i allt har vi väl sett i att de anhöll pappan först?

Att jag går på dej beror på att du kallade någons tankar för sjuka teorier och efter att ha fått höra sån skit en massa ggr så lackar man ur

Men människorna funkar ju så, först så använder man fula ord när man inte kan möta upp ett argument, sen övergår man till fysiskt våld så ibland är det nog tur att vi är anonyma på FB

Då är vi i alla fall överens om CS som trolig GM. Alltid något!

Blodspåren kan förändras av att någon smetar ut dem, ja, men det är ganska kort tid att hinna med att göra det på... Du ska först hinna med att utföra brottet, sen ska du hinna smeta ut allt blod så att det inte ser "misstänkt" ut och sen ringa 112... Men är man snabb så...

Jag riktade inget mot dig, eller hur? Så då förstår jag inte varför du snedtänder på mig?
Jag har tröttnat på alla härinne som fortfarande anklagar T för att ha gjort detta och en sån teori är i mina ögon sjuk!

Enda gången jag använder "fula ord" är när något upprör mig och att tro att T har gjort detta upprör mig. Det betyder inte att jag skulle övergå till fysiskt våld... (Men jag förstår vad du menar.)
2008-04-15, 22:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Något sånt alibi kan aldrig säkerställas då ingen exakt vet från vilken sekund han kom in innanför dörren hemma och tiden fram till ambulans anlände kan man inte heller veta exakt vad han gjorde.

Det har presenterats tidsscenarion som med största sannolikhet är de korrekta men ingen utom T kan veta..och är T gm så lär han inte heller säga sanningen..

Nämen visst är det jättekonstigt?
Allt detta VET polisen o ändå har de låtit T gå????
Undra vad snuten vet mer...
2008-04-15, 22:44
Medlem
grisöras avatar
HUR lång tid tar det att drämma hammaren i huvudet på 2 småbarn och 1 kvinna???

30 sekunder?
1 minut ?
90 sekunder ?
2 minuter ?
150 sekunder?
3 minuter ?
2008-04-15, 22:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra

30 sekunder?
1 minut ?
90 sekunder ?
2 minuter ?
150 sekunder?
3 minuter ?

Men prova för jösse namn, så vi äntligen får en SÄKER källa!!!
2008-04-15, 22:45
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Inget konstigt att ifrågasätta detta. Jag tror inte det är många möten där alla med exakthet kan säga att möte sluta exakt en tid.
Däremot om alla invänta TT nyheter på radio en exakt tid då vet alla med exakthet att klockan var exakt en viss tid.

Visst! men din "logik" funkar åt båda håll och är därför ingen bra grundsten att bygga vidare på.

Vittnena kunde ha sagt att mötet slutade kl 19:00 fast det slutade kl 19:04.

T kanske stannade och köpte en korv eller en tidning och då faller allt.

Jag tror att polisen har granskat honom, men mer genom inre spaning. Om T skulle vara gm, då vore det ganska värdelöst att bygga hans förehavande genom att fråga just honom, bättre att fråga alla runt honom, istället.
2008-04-15, 22:46
Medlem
airbags avatar
Citat:

Källa? Hur vet du att ingen annan än T vet detta?
2008-04-15, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbokryp
Då är vi i alla fall överens om CS som trolig GM. Alltid något!

Blodspåren kan förändras av att någon smetar ut dem, ja, men det är ganska kort tid att hinna med att göra det på... Du ska först hinna med att utföra brottet, sen ska du hinna smeta ut allt blod så att det inte ser "misstänkt" ut och sen ringa 112... Men är man snabb så...

Jag riktade inget mot dig, eller hur? Så då förstår jag inte varför du snedtänder på mig?
Jag har tröttnat på alla härinne som fortfarande anklagar T för att ha gjort detta och en sån teori är i mina ögon sjuk!

Enda gången jag använder "fula ord" är när något upprör mig och att tro att T har gjort detta upprör mig. Det betyder inte att jag skulle övergå till fysiskt våld... (Men jag förstår vad du menar.)
Dådet kan också ha gjorts i blint raseri och efter att "vaknat" till agerar livräddare. Ett scenario.
Senast redigerad av Agatha Christie 2008-04-15 kl. 22:54.
2008-04-15, 22:48
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra

30 sekunder?
1 minut ?
90 sekunder ?
2 minuter ?
150 sekunder?
3 minuter ?

Är dom nära varandra och ingen gör motstånd tar det troligen bara några få sekunder.
2008-04-15, 22:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag tycker att vi höjer nivån på diskussionen rent allmänt nu. Om man ger sig den på det kan man ifrågasätta precis allt hela tiden. Man skulle till och med kunna påstå att jag tackade ja till att bli vikariemod i Krim för att kunna radera bort inlägg som talade för att det är jag som är gm...

Observera att jag bara gav ett exempel på hur absurd diskussionen kan bli om man bara är fokuserad på att ifrågasätta allt hela tiden, oavsett om det är relevant eller inte.

Så därför: Skärpning!

// Mod
2008-04-15, 22:52
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tycker att vi höjer nivån på diskussionen rent allmänt nu. Om man ger sig den på det kan man ifrågasätta precis allt hela tiden. Man skulle till och med kunna påstå att jag tackade ja till att bli vikariemod i Krim för att kunna radera bort inlägg som talade för att det är jag som är gm...

Observera att jag bara gav ett exempel på hur absurd diskussionen kan bli om man bara är fokuserad på att ifrågasätta allt hela tiden, oavsett om det är relevant eller inte.

Så därför: Skärpning!

// Mod

Jag tycker det är viktigt att vi får "älta" minuter. Det är så besynnerligt litet tidsspann i det här fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in