Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Man undrar varför det i dagens tekniska samhälle tar sån tid för dem att skicka dokument sinsemellan? Finns inte mail och fax? Eller är det inte rätt orsak de skjuter upp åtalet för?
Skall vi tippa på att svensk åklagare och polis inte har begärt över handlingarna. Den tyske åklagaren Klinge har ju förundrats över varför de tidigare inte har bett om saker och ting.
Den tid det tar för den här processen är alldeles för lång med tanke på det tunna material man har att gå på. Dessutom har man medvetet väntat med att hämta in möjliga bevis. Se bara på det här med Skavstahammaren där man väntade i två veckor efter dådet innan man åkte dit och sökte. Man hittade 10 hammare, och tre var intressanta nog för att ta med sig. Sju möjliga mordvapen lämnades kvar.
När svensk polis segar och gör bort sig så kommer det genast anklagelser om att det inte är polisens fel utan alal andras fel, mest fel på den som påtalar bristen. Man gör det klassiska och skjuter budbäraren för att budskapet inte gillas. Det låter just nu som Carola Häggqvist gjorde en gång i tiden när Barnjournalen hade gjort reportage om hennes fanclub och dess brister "
Det är inte fel på min fanclub. Det är barnjournalens fel. De gjorde ett snorkigt program om den".
Anledningen till att åklagare och poliser segar sig fram är för att man skall tro sig få ett erkännande från CS. Det börjar bli lite väl mycket tro inom polisen att det snart kan anses vara en kyrka. Polis och åklagare har nu ganska många "kanske" "kan vara" och "möjligt" som stenhård bevisning.
Vart finns alla "hemliga" statiska bevis det har påståtts om hela tiden. Det är märkbart tyst från Arbogamaffian inkl Carl Hamilton om det. Nu är det "säker på att man vet" istället som gäller.
Den som har sinne för logistik vet att polisens och åklagarens färd inte leder till rätt plats, vid rätt tidpunkt med rätt leverans. Logistiken har varit polisens största brist och det mest avgörande om varför man inte kommer vidare i fallet.
Jag hoppas inte polis och åklagare gett falska förhoppningar till den drabbade familjen om att fallet snabbt kommer att lösas.
Ponera att mördaren går fri och bor i Arboga. Vad skulle jag då göra om jag själv bodde i Arboga? Svar: Köpa aktier i Assa-Abloy.