2008-05-23, 21:23
  #8101
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Aftonbladet den 18/5:



Tack! Jag visste det, du är en klippa!
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-23 kl. 21:31.
2008-05-23, 21:39
  #8102
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har raderat en del inlägg - skärp er!

// Mod
2008-05-23, 21:44
  #8103
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jaha, jag har inte hunnit gå igenom dagens tidningsskörd ännu så jag trodde du släppte en bomb.


miapetter, trådens klippa, kanske har en länk åt mig eller är det pappersutgåvan?


Lite smicker funkar alltid (f ö anser nog jag att det varit BoISaren som varit trådens klippa!)

Postat av knallkork i morse:

ABs pappersbilaga idag

--------------------------------------------------------------------------------

Polisen har idagsläget en rad uppgifter som ska styrka att tyskan är skyldig. Dessa döms dock ut som mer eller mindre värdelösa indicier av hennes advokat. - Det ligger i advokatens intresse att säga så. Vi anser själva att utredningen ser bra ut, säger Anders Pommer.
Mamman ska indirekt ha pekat ut den misstänkta tyskan i förhör. Det finns också vittnen som ska ha sett henne utanför familjens hus.

-Ja vi har ett nytt intressant spår vad gäller skorna, men jag vill inte gå ut med närmare information om detta än, säger Anders Pommer.

Det förefaller dock inte som att skon har hittats. Däremot tycks polisen ha fått viktig information om den: - Det handlar om omständigheterna kring skon.

Har skrivit av delar av artikeln i ABs pappersupplaga.
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-05-23 kl. 21:48.
2008-05-23, 21:45
  #8104
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Aftonbladet den 18/5:


Tack för att du gjorde dig besväret för vår skull. Det var en intressant artikel att läsa. Jag fastnade framförallt för sista meningen.

"-Jag vet ju inte om hon är skyldig eller ej. Det är mycket som pekar på att hon är det, men samtidigt finns det mycket som säger att det inte är hon."
2008-05-23, 22:12
  #8105
Medlem
Soppas avatar
Vad är det som händer om en vecka? Ny häktesförhandling och sedan beslut om rättegång?
2008-05-23, 22:18
  #8106
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tack för att du gjorde dig besväret för vår skull. Det var en intressant artikel att läsa. Jag fastnade framförallt för sista meningen.

"-Jag vet ju inte om hon är skyldig eller ej. Det är mycket som pekar på att hon är det, men samtidigt finns det mycket som säger att det inte är hon."

Finns ju inte mycket i artikeln som skulle peka på att hon är en galen mördare. Humörsvängningar gör väl ingen mördare? Det står ju inte ens när hon hade dessa. Man ska ju vara abnorm för att inte ha minsta tillstymmelse till humörsvängningar.
Sen verkar ju hon ha fått ett guidejobb också, vilket gjorde henne glad.
2008-05-23, 22:45
  #8107
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Vad är det som händer om en vecka? Ny häktesförhandling och sedan beslut om rättegång?
Ny omhäktning, definitivt inte beslut om häktning om jag får gissa.
2008-05-23, 22:52
  #8108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Lite smicker funkar alltid (f ö anser nog jag att det varit BoISaren som varit trådens klippa!)

Postat av knallkork i morse:

ABs pappersbilaga idag

--------------------------------------------------------------------------------

Polisen har idagsläget en rad uppgifter som ska styrka att tyskan är skyldig. Dessa döms dock ut som mer eller mindre värdelösa indicier av hennes advokat. - Det ligger i advokatens intresse att säga så. Vi anser själva att utredningen ser bra ut, säger Anders Pommer.
Mamman ska indirekt ha pekat ut den misstänkta tyskan i förhör. Det finns också vittnen som ska ha sett henne utanför familjens hus.

-Ja vi har ett nytt intressant spår vad gäller skorna, men jag vill inte gå ut med närmare information om detta än, säger Anders Pommer.

Det förefaller dock inte som att skon har hittats. Däremot tycks polisen ha fått viktig information om den: - Det handlar om omständigheterna kring skon.

Har skrivit av delar av artikeln i ABs pappersupplaga.

Tackar, det där hade jag ju faktiskt läst men det framgår ju inte direkt att de faktiskt har fått tag på den eftersökta skon.
2008-05-23, 23:09
  #8109
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ny omhäktning, definitivt inte beslut om häktning om jag får gissa.

Du menar väl åtal?

Kom hovrättens beslut på Per-Ingvars överklagande den här veckan?
2008-05-23, 23:15
  #8110
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Finns ju inte mycket i artikeln som skulle peka på att hon är en galen mördare. Humörsvängningar gör väl ingen mördare? Det står ju inte ens när hon hade dessa. Man ska ju vara abnorm för att inte ha minsta tillstymmelse till humörsvängningar.
Sen verkar ju hon ha fått ett guidejobb också, vilket gjorde henne glad.

Nej, man får bilden av att hon är en människa precis som du och jag med sorger och glädjeämnen här i livet. Inte alls ett monster eller ett djur. Det verkar vara en människa som vill vidga sina vyer, bo i olika länder och träffa nya vänner. Utbildar sig och söker och har jobbat med utåtriktade arbeten. Verkar ha ett intresse för skandinavien och vikingatiden.
2008-05-24, 00:00
  #8111
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, man får bilden av att hon är en människa precis som du och jag med sorger och glädjeämnen här i livet. Inte alls ett monster eller ett djur. Det verkar vara en människa som vill vidga sina vyer, bo i olika länder och träffa nya vänner. Utbildar sig och söker och har jobbat med utåtriktade arbeten. Verkar ha ett intresse för skandinavien och vikingatiden.

Javisst, det är ju fullt normalt att skära sig i handlederna och lite annat smått och gott när vi är nere. Eller bli som tokiga i en människa vi träffat, typ tio gånger. Skicka brev om födda bortadopterade barn osv. Så gör vi ju alla, då och då
Det var väl vikingen från skandinavien som drog, och inget annat
2008-05-24, 00:22
  #8112
Medlem
eloges avatar
250 tips om sko

http://www.na.se/artikel.asp?intID=1335630

Tyvärr framgår det inte av artiklen hur många paket med skor polisen har fått.


Dessa rubriker!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in