2008-06-11, 11:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enrA Anka
Vad har SS med saken att göra?
De är hemliga för mig uppenbarligen eftersom jag inte vet vad du pratar om.
Jag kan ju inte göra så mycket mer än att just ignorera dem eller hur?
Det är upp till dig. De är hemliga för mig också. Jag har tagit in uppgifterna om att det finns mer bevisning som inte har kommit ut i min bedömning, tillsammans med en trovärdighetsbedömning av de användare som lämnat dessa uppgifter i tråden. Du är fri att göra detsamma.
2008-06-11, 11:59
Medlem
Citat:
Tyckte miapetter verkade trovärdig till snacket om Al-Qaida också, har inte så mycket med saken att göra eller hur? (och nej, jag satte ingen större tilltro till knarkspåret heller)
Jag har läst alla inlägg genom alla trådarna och där finns inga 100%-iga uppgifter om att CS är skyldig, att mordvapnet är den beryktade Skavsta-hammaren osv.

Familjemedlemmarna borde inte ha någon insyn i förundersökningen dock, bästa läckan där vore en utredare som faktiskt arbetar med fallet, men att någon sådan skulle skriva på FB vore nog lite för bra för att vara sant.

Tycker folk generellt verkar sätta lite väl mycket tilltro till FB, som att saker som avhandlas här skulle skada utredningen etc. Inte så väldigt troligt i mina ögon.
Den familjemedlem som skulle kunna komma med en riktig bomb är väl bara E, resten bör inte veta så otroligt mycket (med undantag av de som E pratar med naturligtvis). Om hon kommer ihåg vad som hänt är väl fallet klappat och klart.

Fetmarkering 1. Vem säger att de måste ha insyn i den för att ha information? Sitter vittnen osv isolerade?

Fetmarkering 2: Eller så är det att folk vet att det finns en värld utanför FB där man kan få information ifrån. En hel del av den informationen jag har kommer inte från FB.
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-06-11 kl. 12:03.
2008-06-11, 12:02
Medlem
Citat:
Med tanke på att Snigeln hävdar att det finns här så ja, vad skulle jag annars göra?
Du frågade om vilka källorna var. Inte vilka uppgifterna var. Jag svarade att en del av källorna (bland annat sådana som utgett sig för vara släkt med offren, och detta har även kunnat bekräftas) finns här på FB
2008-06-11, 12:35
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är upp till dig. De är hemliga för mig också. Jag har tagit in uppgifterna om att det finns mer bevisning som inte har kommit ut i min bedömning, tillsammans med en trovärdighetsbedömning av de användare som lämnat dessa uppgifter i tråden. Du är fri att göra detsamma.

Ja, man kan se om det är användare som har uttryckt ett tvivel i skuldfrågan och sedan ändrat sig. Det vore en indikation på att den hemliga bevisningen är stark. Något sådant har jag inte upptäckt.

Sen kan man alltid gissa vad det kan röra sig om och då skulle jag tro att det är ytterligare ett "bevis" på att CS är konstig snarare än något som har med morden att göra. Men det är bara en gissning.
2008-06-11, 12:51
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Tror du att "ett bevis på att CS är konstig" skulle få mej att vara säker på hennes skuld?

Jag uppfattade det som att du väldigt tidigt blev säker på CS skuld. Ja, först var du säker på N:s skuld men efter det menade jag. Du kanske var upplyst redan från början för jag har inte sett på vägen att du blivit ännu säkrare än du var från början.
2008-06-11, 12:57
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Är precis vad jag gör eftersom jag inte heller har tillgång till de hemliga uppgifter som med 100%-ig säkerhet pekar ut CS som skyldig.
Att det finns mer bevisning än vad som läckt ut är nog något som de flesta också förstår, damen i fråga sitter ju fortfarande frihetsberövad vad jag vet.
I just den här tråden har det dock förekommit rätt många personer som dubbelpostat med olika namn (och blivit bannade för det vad jag vet) och hävdat att de vet saker vilket gör att man (läs jag) blir lite försiktig med vad/vilka man tror på.
2008-06-11, 13:02
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Fetmarkering 1. Vem säger att de måste ha insyn i den för att ha information? Sitter vittnen osv isolerade?

Fetmarkering 2: Eller så är det att folk vet att det finns en värld utanför FB där man kan få information ifrån. En hel del av den informationen jag har kommer inte från FB.

Ja, det är naturligtvis lättare om man kan prata direkt med familjen, vi har inte riktigt den lyxen annat än E's postningar och E's farbror/morbror.
Så den verkliga världen utanför media och FB faller liksom bort för de flesta här antar jag när det gäller källor och uppgifter.

Och angående vittnen så har det väl varit två personer som postat här som låter trovärdiga angående vad de sett. Övriga har vad jag vet inte uttalat sig varken här eller i media och dessa vittnesmål blir ju då också irrelevanta till en rättegång.
2008-06-11, 14:14
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ja, det är naturligtvis lättare om man kan prata direkt med familjen, vi har inte riktigt den lyxen annat än E's postningar och E's farbror/morbror.
Så den verkliga världen utanför media och FB faller liksom bort för de flesta här antar jag när det gäller källor och uppgifter.

Och angående vittnen så har det väl varit två personer som postat här som låter trovärdiga angående vad de sett. Övriga har vad jag vet inte uttalat sig varken här eller i media och dessa vittnesmål blir ju då också irrelevanta till en rättegång.

Hmm, kunde inte editera min postning...
Ville bara förtydliga att vittnesmålen vara eller inte vara blir irrelevanta i den här tråden och att vi får ta del av dem först efter rättegången.
Jag menar alltså inte att vittnesuppgifter skulle vara irrelevanta i en rättegång..
2008-06-11, 15:43
Medlem
SingleStars avatar
Att folk påstår att jag har konspirationsteorier beror på att folk har låst sig till en enda teori och ingen annan kan vara sann i deras enfaldiga värld.

Kom igen nu alla som har påstått att polisen har hemliga bevis. Vad skall ni köra för konspirationsteori om bevisen nu? Är de så hemliga att inte ens polisen vet om att de har hemliga bevis?

Det är 62 dagar sedan den 10 april - datumet då beviset om CS skuld skulle finnas.

http://www.flashback.org/showthread.php?p=10649556#post10649556

Postad: 2008-04-03, 14:46

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om de hade tagit med alla 10 hammare hade du skrivit att de var inkompetenta som inte kunde avgöra vilka som var ointressanta för utredningen...

Jag är fullständigt övertygad om att polisen vet betydligt mer än vad som släpps till media och privatspanarna på Flashback. Inom en vecka kommer man att kunna prestera så pass säkra bevis att det håller i en rättegång.
2008-06-11, 15:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Att folk påstår att jag har konspirationsteorier beror på att folk har låst sig till en enda teori och ingen annan kan vara sann i deras enfaldiga värld.

Kom igen nu alla som har påstått att polisen har hemliga bevis. Vad skall ni köra för konspirationsteori om bevisen nu? Är de så hemliga att inte ens polisen vet om att de har hemliga bevis?

Det är 62 dagar sedan den 10 april - datumet då beviset om CS skuld skulle finnas.

http://www.flashback.org/showthread.php?p=10649556#post10649556

Postad: 2008-04-03, 14:46
Jag hävdar fortfarande att polisen vet mer än vad som har släppts i media...
2008-06-11, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag hävdar fortfarande att polisen vet mer än vad som har släppts i media...

Visst är det så.

Polisen släpper aldrig allt. (tror t.om det skulle vara tjänstefel)

Edit. Dessutom kan de släppa villospår för att väcka reaktioner och se vart det leder.
Senast redigerad av Receptbelagd 2008-06-11 kl. 16:04.
2008-06-11, 16:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
No shit Sherlock!
Du är inte den ända som förstod det skulle jag tro, jag drog ett exempel, hänvisande till källor man inte kan/vill/får presentera blir lite löjligt i en tråd på FB, kan vi vara överens om det?
Som jag har markerat tidigare i tråden är det inte alldeles ovanligt att uppgifter som sedermera visat sig vara korrekta presenteras just på det viset i krimforumet, så vi får nog leva med att det görs här av och till. Och som jag uppfattade din postning, så använde du miapetters al-Qaidaparodi som ett inslag i att väga samman någon allmän trovärdighet hos h*n**. Det är väl inte så himla smart att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in