2008-06-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrA Anka
Vet vi att hon hade en hammare med sig? Det finns många teorier om hammare, Skavsta osv osv.
Men är något av det 100%-igt bevisat idag? Det sista jag såg var att man inte hittat några spår alls på hammaren, senare såg jag att man inte var klar på SKL (har de klent med resurser eller är det ett låg-prioriterat fall?).

Vet vi att CS är skyldig överhuvudtaget? Jag vet det då rakt inte. En del pekar på det, men jag är inte övertygad, men så har jag heller inte tillgång till de hemliga uppgifter som florerar i Arboga...

Och igen, om man slår med ett hammarliknande föremål och är betydligt längre än offret så träffar man nog huvudet rätt ofta. Har inte testat men antar det iallafall.

Du kanske förstår att det blir lite löjligt att diskutera när man inte har samma "säkra" uppgifter. Ungf. som att diskutera Gud med en troende, dvs. totalt poänglöst. Så jag väljer att ignorera dina 100%-igt säkra uppgifter, eftersom jag inte vet vad de är och således inte heller kan diskutera runt dem.
Rätt ofta ja. Men nu är våldet enbart riktat mot huvudena förutom försvarsskadorna(?) på E:s arm.

Ja ignorera dem du. Det gör mig inte särskilt mycket. Det enda som spelar någon roll i det här fallet är att rätt GM fälls och eftersom jag är övertygad (baserat på för mig tillgänglig information) att CS är GM så är det enda som spelar någon roll (förutom att jag hoppas att E, T och NJ på något sätt ska kunna gå vidare) att CS fälls.

Hemliga uppgifter förresten? Är de hemliga bara för att du (och SS) inte har tillgång till dem?
2008-06-11, 11:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
/.../ Ledsen, men CS kan inte bindas till brottsplatsen oavsett (utifrån skorna). Visst kan åklagaren försöka dra upp en sådant argument, men försvaret kommer att smula sönder det och rätten köper det ej. Det finns för många Vansskor i omlopp. Det vore som att efterlysa en hammare av ett visst märke från allmänheten, i ett fall där hammare av samma märke saknas och misstänks vara mordvapen. CS får ha hur många tygskor som helst, avtrycket från villan måste kunna bindas till exakt den sko som bevisligen är hennes. Hon får även kasta skor. Rätt sko måste återfinnas för att det ska ha bäring.
Om polisen kan fastställa att CS burit samma skor den 17 mars (övervakningsbilder, vittnen eller utsaga från CS) som fem månader tidigare (bilden från kräftskivan) och hon sedan hastigt och lustigt kastat sina relativt nyinköpta skor så utgör det ett indicium på att hon försökt undanröja bevis; ett indicium som förslagsvis kan hakas fast vid redan befintlig indiciekedja.
2008-06-11, 11:13
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Rätt ofta ja. Men nu är våldet enbart riktat mot huvudena förutom försvarsskadorna(?) på E:s arm.

Ja ignorera dem du. Det gör mig inte särskilt mycket. Det enda som spelar någon roll i det här fallet är att rätt GM fälls och eftersom jag är övertygad (baserat på för mig tillgänglig information) att CS är GM så är det enda som spelar någon roll (förutom att jag hoppas att E, T och NJ på något sätt ska kunna gå vidare) att CS fälls.

Hemliga uppgifter förresten? Är de hemliga bara för att du (och SS) inte har tillgång till dem?

Vad har SS med saken att göra?
De är hemliga för mig uppenbarligen eftersom jag inte vet vad du pratar om.
Jag kan ju inte göra så mycket mer än att just ignorera dem eller hur?
Eftersom du inte kan uppge vilka uppgifter eller vilken källa blir det lika troligt i den här tråden som knarkspåret eller terroristspåret eller hur?
2008-06-11, 11:23
Medlem
Citat:
De är hemliga för mig uppenbarligen eftersom jag inte vet vad du pratar om.Jag kan ju inte göra så mycket mer än att just ignorera dem eller hur? Eftersom du inte kan uppge vilka uppgifter eller vilken källa blir det lika troligt i den här tråden som knarkspåret eller terroristspåret eller hur?
Källor? En del av källorna hittar du om du söker i tråden. För nog måste du hålla med om att familjemedlemmar till de inblandade är trovärdigare än SS som kommer dragande med den påhittade knarklistan?
2008-06-11, 11:30
Medlem
eloges avatar
Citat:
Varför vad tidpunkten dumt vald? Det började bli kväll och därmed mörkt. Inte mycket folk ute. T var inte hemma, alltså var E hemma ensam med barnen. Kan tidpunkten bli så mycket bättre?

Hur skulle CS ha resonerat enligt dig då om hon tar med en hammare och åker ca 15mil och slår ihjäl 2 barn och nästan slår ihjäl deras mamma? Var det bara en slump att barnen dödades (med våld enbart riktat mot huvudena)?

Knarkspåret är påhittat dravel (troligen av personer som inte ens skulle kunna peka ut Arboga på en karta). Den informationen jag och andra har kommer från extremt trovärdiga källor.

Det uttrycket har du använt förut och då var det inte svårt att räkna ut vem källan var.
2008-06-11, 11:34
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Källor? En del av källorna hittar du om du söker i tråden. För nog måste du hålla med om att familjemedlemmar till de inblandade är trovärdigare än SS som kommer dragande med den påhittade knarklistan?

Tyckte miapetter verkade trovärdig till snacket om Al-Qaida också, har inte så mycket med saken att göra eller hur? (och nej, jag satte ingen större tilltro till knarkspåret heller)
Jag har läst alla inlägg genom alla trådarna och där finns inga 100%-iga uppgifter om att CS är skyldig, att mordvapnet är den beryktade Skavsta-hammaren osv.

Familjemedlemmarna borde inte ha någon insyn i förundersökningen dock, bästa läckan där vore en utredare som faktiskt arbetar med fallet, men att någon sådan skulle skriva på FB vore nog lite för bra för att vara sant.

Tycker folk generellt verkar sätta lite väl mycket tilltro till FB, som att saker som avhandlas här skulle skada utredningen etc. Inte så väldigt troligt i mina ögon.
Den familjemedlem som skulle kunna komma med en riktig bomb är väl bara E, resten bör inte veta så otroligt mycket (med undantag av de som E pratar med naturligtvis). Om hon kommer ihåg vad som hänt är väl fallet klappat och klart.
2008-06-11, 11:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Tyckte miapetter verkade trovärdig till snacket om Al-Qaida också, har inte så mycket med saken att göra eller hur? (och nej, jag satte ingen större tilltro till knarkspåret heller)
Jag har läst alla inlägg genom alla trådarna och där finns inga 100%-iga uppgifter om att CS är skyldig, att mordvapnet är den beryktade Skavsta-hammaren osv.

Familjemedlemmarna borde inte ha någon insyn i förundersökningen dock, bästa läckan där vore en utredare som faktiskt arbetar med fallet, men att någon sådan skulle skriva på FB vore nog lite för bra för att vara sant.

Tycker folk generellt verkar sätta lite väl mycket tilltro till FB, som att saker som avhandlas här skulle skada utredningen etc. Inte så väldigt troligt i mina ögon.
Den familjemedlem som skulle kunna komma med en riktig bomb är väl bara E, resten bör inte veta så otroligt mycket (med undantag av de som E pratar med naturligtvis). Om hon kommer ihåg vad som hänt är väl fallet klappat och klart.

Det verkar som du själv letar spår efter "den 100% källan" här på FB?
Källan kanske finns här men det som gör mej 100% har inte avhandlats här.

Förstår inte varför Al Quaida spåret skulle vara mindre trovärdigt än Marioo?
2008-06-11, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Fan vad du är barnslig. Skillnaden är att jag diskuterar olika saker utan att hävda att det är sant. Men att som du bestämt säga att N är skyldig och det vet hela Arboga för alla vet vad han är för person?...men sen att man diskuterar om han på grund av den han är, kan ha dragit på sig någon som vill straffa honom, det är helt uteslutet..
2008-06-11, 11:50
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Med tanke på att Snigeln hävdar att det finns här så ja, vad skulle jag annars göra?
Ta en sväng förbi Arboga och pejla in snacket på stan?

Det är ju just det som är problemet, diskussionen blir lösryckt och poänglös när några har helt andra uppgifter som inte framförs utan bara hänvisas till som uppgifter från säkra källor (precis som AQ och knarket). Men det har jag redan försökt förklara och jag tror nog att de flesta förstår det.

Vem som helst kan ju hävda hemliga källor (iallafall fram tills på tisdag då FRA-lagen röstas igenom) för både den ena eller andra teorin. Vi som inte har tillgång till dessa källor utan är hänvisade till tråden, media etc. måste sålla ganska friskt bland alla dessa "mystiska" källor.
Och då till exempel FB är relativt anonymt kan detta sållande bli lite klurigt, man får kolla "trackrecord" men det har ju visat sig inte minst i denna tråd att det kan vara lurigt.
2008-06-11, 11:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jo, man kan koppla henne till brottsplatsen om de skor hon använde sig av har samma spårmönster som i villan och hon är den enda ägaren av sådana skor.
Om man med ledning av inkomna skor kan bestämma årsmodell och storlek så kan man jämföra de uppgifterna med vad CS i förhör sagt om vilka skor hon bar den 17 mars; när och var skorna inköptes, hur många gånger (och var) hon använt just dessa skor m m – och varför skorna endast några dagar efter dådet inte längre finns kvar i hennes ägo inkl. när, var och hur hon gjort sig av med skorna. Om det då skulle visa sig att hon på en enda punkt ljuger eller att hennes svar är helt uppåt väggarna och alls icke av trovärdigt slag så är detta ett starkt indicium på att de skor hon bar morddagen avlämnat det spår som polisen nu förfogar över och att hon gjort sig av med skorna pga att de annars skulle ha kunnat binda henne vid mordplatsen.
2008-06-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det uttrycket har du använt förut och då var det inte svårt att räkna ut vem källan var.
Jasså? Hmm, kan du PM:a mig om vad du syftar på och vem källan var?
2008-06-11, 11:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Om du inte fattade att det var en parodi på SingleStars yviga postande och PM:ande av konspirationsteorier så ska du nog fundera lite mer inför varje inlägg du postar här i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in