Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
De har väl 1 vecka på sig?Sedan omhäktning. Häktad kan man väl sitta i flera månader. Åklagaren måste väl söka förlängning. Det är väl för att man inte ska förstöra bevis, grova brott, flykt mm mm
Fast det finns folk här som kan detta bättre.

Har läst på:
När hon landat(överlämnats till Sverige) kommer en häktningsförhandling att ske. Hon kan då bli häktad på 2 nivåer. En där de måste antinge åtala eller ha en ny häktningsförhandling efter en vecka. Eller alternativ 2, vilket är graden hon är häktad på i sin utevaro, 14 dagar. Förmodligen så är skälen desamma då hon överlämnats, om inte starkare, vilket gör att hon häktas som sannolikt misstänkt och då är det 2 veckor polisen har på sig för förhör resp fortsatt förundersökning. Sen omhäktning eller åtal beroende på var man är i förundersökningen. Eller, i mitt värsta fall, frisläppt för att man inte har nog bevis (eller att hon faktiskt inte är skyldig).