Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Så om hon döms så finns det ingen tvekan från din sida heller?
Döms hon enbart på indicier kommer jag vara mycket tveksam. Jag vill se ett statiskt bevis som kopplar samman CS med dådet.
Det finns mycket annat underligt i det här fallet som gör att jag tvivlar på att CS skulle vara skyldig. Sannolikheten att hennes DNA inte skulle kunna hittas på brottsplatsen förefaller orimlig. Speciellt om det har varit fajt vilket det verkar som när man har hört hur det har sett ut på brottsplatsen. Då borde rimligen massor av DNA-spår kunna hittas. Det här kommer bli en av de stora stötestenarna i fallet. Hammaren polisen med nöd och näppa tog vid Skavsta som inte har kunnat kopplas till varken brottsoffren eller CS via DNA-undersökningar gör att man måste ifrågasätta på vilka grunder CS hålls häktad i dag.
Lika mycket som polisen bygger en indiciekedja mot CS lika kraftig blir indiciekedjan mot polisen att de famlar i blindo när bevisen för att koppla CS till dådet inte framkommer desto fler DNA-körningar man gör.
Den gamla gubben som vittnar om att hans väninna sett det ena och än det andra är en joker i leken. Vem fasiken är det? Vad har han för roll i det hela förutom att vara anonym som hans väninnor som sett saker? Kommer han vittne om en skum liten figur med självlysande mage om polisen säger sig söka en figur som liknar E.T.?
På frågan vad CS gjorde i Arboga enligt hennes egen förklaring tror jag är svepskäl. Jag tror hon enkom åkte dit för att officiellt titta på fornminnen men i själva verket antingen ville träffa T "av en slump" på ett café eller så hade hon hemliga möten med T som tidigare har framförts i tråden. Personer som är kära är desperata. Men om detta kan spekuleras en hel del om syftet.
Sedan kan man spekulera andra teorier i hur dådet har gått till. Har CS haft en medhjälpare med sig som utfört dådet och hon själv varit en lockfågel under tiden de riktiga bevisen svalnar?
Jag skulle vilja ta upp lite andra aspekter i utförandemodellen. Polisen verkar sakna det logistiska tänkandet - rätt sak på rätt plats vid rätt tillfälle görandes rätt sak vid given tidpunkt. Jag jobbade, anställd mer, på GB-glace för många år sedan. Sommarjobb dock. På ett morgonmöte föreslog jag platschefen om att vi skulle ha industrisemester i hela juli. Inte ett förslag med hänsyn till logistiken.