2008-06-25, 14:31
  #9877
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ett sätt att mjuka upp tyskan till att börja prata var att tillmötesgå hennes önskemål att träna i polisens gym.


http://www.expressen.se/nyheter/1.1210172/tyskans-traning-var-hemligt-forhorsknep

Polisen måste vara pressad när de går ut i ett pressmeddelande och avslöjar sina hemliga förhörsmetoder. Vem kunde ana att detta var planen.

Snart släpper de nog sina hemliga bevis också...
2008-06-25, 15:38
  #9878
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tänker du på att vittnesmålet om att CS var blek skulle vara det slutgiltiga beviset på att hon är skyldig är jag beredd att hålla med dig.
Nu kan förhörsledaren återgå till förhörsrummet och pressa tyskan med varför hon var blek 3 dagar före morden.

Det verkar inte vara vittnen av hög klass.
2008-06-25, 15:47
  #9879
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu kan förhörsledaren återgå till förhörsrummet och pressa tyskan med varför hon var blek 3 dagar före morden.

Det verkar inte vara vittnen av hög klass.


Verkar ju inte som de tänker lägga mer krut på att förhöra henne enligt tidningarna idag.
Högklassiga vittnen? Nej, h*n fanns inte med i adelskalendern i alla fall...

Men vad är det med pm-en????
Nån fler som har probs?
2008-06-25, 15:47
  #9880
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Utredningen snart klar!

inom någon vecka ska åtal väckas.
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1350147&wpa=vittnen-forhordes-i-ratten-idag
2008-06-25, 15:54
  #9881
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Verkar ju inte som de tänker lägga mer krut på att förhöra henne enligt tidningarna idag.
Högklassiga vittnen? Nej, h*n fanns inte med i adelskalendern i alla fall...

Men vad är det med pm-en????
Nån fler som har probs?

Min inbox bajsar sig också, är det du som PM:at mig?

Japp, mycket troligt att bevisen släpps vid rättegången.
2008-06-25, 15:55
  #9882
Medlem
Soppas avatar
Orkar inte ögna igenom dagens senaste inlägg.... Jag är sååååå upprärd över andra brott
Men jag hörde på nyheterna i förmiddags att CS var med på förhandlingen idag. Någon som har koll? Som har sett henne föras in?
2008-06-25, 15:57
  #9883
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Orkar inte ögna igenom dagens senaste inlägg.... Jag är sååååå upprärd över andra brott
Men jag hörde på nyheterna i förmiddags att CS var med på förhandlingen idag. Någon som har koll? Som har sett henne föras in?
Enligt Närke allehanda så har tyskan och advokaten varit närvarande.
2008-06-25, 15:58
  #9884
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Orkar inte ögna igenom dagens senaste inlägg.... Jag är sååååå upprärd över andra brott
Men jag hörde på nyheterna i förmiddags att CS var med på förhandlingen idag. Någon som har koll? Som har sett henne föras in?

Enligt uppgift log hon likt Mona Lisa, gåtfullt. ....
2008-06-25, 16:12
  #9885
Medlem
letsdoits avatar
Vem är det som inte kan hålla reda på vittnena?

Är det en svensk man och en kvinnlig utbytesstudent:
http://nyhetskanalen.se/1.516750/2008/06/25/arbogavittnen_forhorda

Eller en grekisk man och en fransk kvinna?
http://www.sr.se/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=2155370

Eller är den svenske mannen på väg till Grekland och den franska kvinnan utbytt mot MT?

Mystiken tätnar…

Satsar på greken (svenskt medborgarskap?):
http://nyhetskanalen.se/1.517098/2008/06/25/tyskan_verkar_helt_oberord

Och MT har inte bara ett Mona Lisa-leende på läpparna; hon verkar ta mordanklagelserna med en klackspark... Kanske har träningspassen satt sina spår?
__________________
Senast redigerad av letsdoit 2008-06-25 kl. 16:24.
2008-06-25, 16:17
  #9886
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vem är det som inte kan hålla reda på vittnena?

Är det en svensk man och en kvinnlig utbytesstudent:
http://nyhetskanalen.se/1.516750/2008/06/25/arbogavittnen_forhorda

Eller en grekisk man och en fransk kvinna?
http://www.sr.se/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=2155370

Eller är den svenske mannen på väg till Grekland och den franska kvinnan utbytt mot MT?

Mystiken tätnar…

Skulle tippa på att det är åklagaren, hon vet varken vad som är fram eller bak på henne själv.
2008-06-25, 16:30
  #9887
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Skulle tippa på att det är åklagaren, [b]hon vet varken vad [/B]som är fram eller bak på henne själv.

Egen erfarenhet av hennes bak?
Tycker hon verkar mycket kompetent av det jag hört om henne,
kanske inta så väldans hög social kompetens med fö som
sagt mycket kompetent!
2008-06-25, 16:47
  #9888
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är fantastiskt vilka halmstrån det greppas efter i tråden nuförtiden...

Sant! Min egen favorit är när man dömer ut det som står i artikel A i tidningen X, men använder det som står i artikel B i tidningen Y som bevis för ens egna teorier.

Alla vet ju att media ibland tar i, men att utan större belägg än en maggropskänsla, påstå att det som står i den tidningen den och den dagen är fel, men det som står i samma tidning tre dagar senare är rätt, är att ta på sig lite för mycket.

Jag, för min del, litar på polisen.
__________________
Senast redigerad av DeBaly 2008-06-25 kl. 17:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in