2008-08-02, 00:18
Medlem
troubledstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Storleken på avtrycket kunde vara 40-42, en ganska vanlig storlek på en vanlig sko.
E:s detaljerade minne trotsar tydligen 100 års forskning. Sedan pekade hon ju ut en kort, mullig kvinna med svart, axellångt hår, gul/grön tröja som lämnade axlarna bara, kritstrecksbyxor och endast bärande vita strumpor på fötterna.
Det finns flera x till T, och ett (tänker inte på CS nu) har inget alibi för kvällen.
Fick hon verkligen lämna ifrån sig en hammare? Eller är det bara struntprat? Finns det något bildbevis där hon lämnar ifrån sig en hammare?

Vapnet behöver inte ens vara en hammare.(sista "att", FU s.318)

förklara då varför emma kände igen tyskans röst?
2008-08-02, 00:18
Bannlyst
Citat:
Vapnet behöver inte ens vara en hammare.(sista "att", FU s.318)
Att kvinnan som CS var inneboende hos saknade en hammare ur sin verktygslåda da runt tiden för morden kan man ju också fundera på, fast just det hon hade ju lagat sin cykel med den
2008-08-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
E tog en dag upp i sin blogg problemet med att hon föll för killar med liknande problematik. Vad var det för gemensamma problem hennes pojkvänner hade? Hon undrade om det var henne det var fel på? (så typiskt).
Vi vet att N misshandlade henne flera gånger samt hade knarkbekymmer, VAD var problemet i den här relationen hon hade nu?
Jag tycker också att det var väldigt stor skillnad på E:s och T:s bloggar, (jag undrade flera gånger om de verkligen levde i samma familj?)
Hans dröp ar rosaskimrande lycka, och hennes var full av oro, problem, ständig trötthet mm.
OM inte problemen fanns nu? varför sitter hon och undrar över hennes val när allt borde vara så fantastiskt?
Skulle CS läsa hennes blogg så skulle säkert alla tankar på hämd etc försvinna, för vem kan vara avundsjuk på E:s sits?

Alla verkar hitta e:s & T:s bloggar! kan ni inte länka till dom? Vore intressant att läsa deras bloggar.
2008-08-02, 00:20
Medlem
troubledstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
Att kvinnan som CS var inneboende hos saknade en hammare ur sin verktygslåda da runt tiden för morden kan man ju också fundera på, fast just det hon hade ju lagat sin cykel med den

och varje gång hon åkte till arboga, så saknades det alltid en hammare
2008-08-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteS
Alla verkar hitta e:s & T:s bloggar! kan ni inte länka till dom? Vore intressant att läsa deras bloggar.

T har lösenordsskyddat sin blogg.
2008-08-02, 00:22
Medlem
Veckans klubbas avatar
När man kollar på de markerade skoavtrycken (nr 24, spår U1 405-08/S172, s.271 tilläggsdelen) så finns det ett sämre precis bredvid det vänstra, där övre delen ser ut att ha likartat rutmönster men vars nedre del (eller övre?) ser ganska annorlunda ut. Vad är det för spår? Från en helt annan doja?
2008-08-02, 00:26
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram

Jag använde också hammare en gång, när jag var tvungen att knacka loss en mutter som rostat eller om det var någon bricka, kommer inte ihåg.
2008-08-02, 00:28
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubledstar
förklara då varför emma kände igen tyskans röst?

När de spelade ett band baklänges? Är det tillfället du tänker på? Eller tänker du på den senare uppgiften med "Hi, I'm Tine"?
2008-08-02, 00:31
Bannlyst
Citat:
Jag använde också hammare en gång, när jag var tvungen att knacka loss en mutter som rostat eller om det var någon bricka, kommer inte ihåg.
Har du varit misstänkt för att ha slagit ihjäl 2 personer med en hammare också?
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Det finns vanliga bilder på henne i FUP också bla. med T. Tyska medier har lagt ut foton omaskerade, kommer inte ihåg länkarna.

vill se bilder som polisen har tagit
Medlem
troubledstars avatar
Citat:
När de spelade ett band baklänges? Är det tillfället du tänker på? Eller tänker du på den senare uppgiften med "Hi, I'm Tine"?
jag tänker på "...Tine..".
Emma säger ju att "jag har hört henne tala förut" när hon hör hennes röst vid rättegången.
det måste ju vara ett riktigt minne?
2008-08-02, 00:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockejoooos
Men sluta...90% som sitter o skriver här hugger efter halmstrån och leker KOJAK...lägg ihop alla "skulle" och "kanske" osv så minskar tillfälligheten med ganska stora marginaler ..men fortsätt och spekulera och bolla så är det nog fantomen som är den skyldige innan tråden låses...

Bara för att man objektivt kan se att det saknas bevis, behöver man inte avföra C som gm. Det finns en lång rad INDICIER för att hon ligger bakom morden, men några bevis verkar det inte finnas.

Ska C dömas, måste det finnas bevis eller en rad mycket starka indicier. Vi får se vad tingsrätten gör för bedömning. Man måste lämna känslorna utanför, annars får vi ett farligt rättssamhälle...

Jag tror inte att 90 % "hugger efter halmstrån" - man får försöka se objektivt på fakta och därefter bilda sig en uppfattning om det som framkommit i FUB.

Och - nej, jag leker inte KOJAK, jag är inte ett dugg lik honom heller (mitt hår är väl halvmetern längre... )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in