2008-05-29, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Va´glad jag är för din skull!
Svara nu bara JA eller NEJ på denna fråga:
Eftersom du tycks VETA att bevisen som inte finns är väldigt svaga så undrar jag: Har du insyn i utredningen?

Nej men jag har läst om häktningsförhandlingarna och det har ju inte framkommit något nytt , så som DNA eller liknande . Hade det gjort det hade hon ju inte suttit häktad längre i väntan på starkare bevis.

Nästa gång får försvarsadvokaten henne fri skulle jag tro om inte åklagaren presenterar något sensationellt så som DNA-bevis eller mordvapen eller liknande.
Senast redigerad av Beccasin 2008-05-29 kl. 16:39.
2008-05-29, 16:46
Bannlyst
Minns inte om det var tyskan
Men hennes minne av mordkvällen börjar sakta komma tillbaka. Hittills är det mest mindre fragment som kommit fram och hon berättar allt hon vet för polisen.
Ännu är dock minnena för ofullständiga för att hon ska vara säker på att det var den häktade tyskan som mördade hennes barn och försökte döda henne.
Hon väljer att inte visa sitt ansikte i media delvis på grund av sina skador, men också av säkerhetsskäl. Uti fall att den häktade tyskan inte är gärningsmannen och mördaren fortfarande går fri.
2008-05-29, 16:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men hennes minne av mordkvällen börjar sakta komma tillbaka. Hittills är det mest mindre fragment som kommit fram och hon berättar allt hon vet för polisen.
Ännu är dock minnena för ofullständiga för att hon ska vara säker på att det var den häktade tyskan som mördade hennes barn och försökte döda henne.
Hon väljer att inte visa sitt ansikte i media delvis på grund av sina skador, men också av säkerhetsskäl. Uti fall att den häktade tyskan inte är gärningsmannen och mördaren fortfarande går fri.

Betyder inte att hon inte minns, hon kanske är försiktig med vad hon säjer till pressen oxå? Eftersom det kan finnas en hotbild mot CS?

Beccasin: Ska vi slå vad?
2008-05-29, 16:51
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Från VLT antar jag. Var det allt av relevans i artiklen?
2008-05-29, 16:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Nej, det var det inte, Emma fick berätta om hur hon mår nu o hur de tänker om framtiden etc. Naturligvis talades det inte om ev bevisvärden etc.
Om Emma själv vill skriver hon säkert här hur hon mår nu/ vad det stod!
2008-05-29, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Jag tyckte att E var en klok kvinna som tänkte i de banorna... men här kommer länk till hela artikeln:
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1178725/emma-borjar-minnas-mordkvallen
2008-05-29, 17:07
Bannlyst
Hon väljer dölja sitt ansikte i media. Men i Efterlyst såg man ju henne. Vad jag vet så är det också media.
2008-05-29, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Ja, men var i artikeln du länkar till står det specifikt att de inte hade i tankarna att söka efter kläder förra gången också? Att det står att de letar efter kläder nu är inte detsamma som att de inte letade efter kläder, eller något annat också för delen, förut. Vittnet hade ju berättat att h*n sett något kastas i ån vilket gör det ganska svårt att specificera att det var kläder + en hammare de letade efter då. Men om man ska gå på den linjen att de inte letade efter kläder då utan bara nu kan man ju även säga att polisen har hittat rätt hammare/mordvapen eftersom det inte står i artikeln du länkar till att de letade efter hammaren/vapnet.

I slutet av denna artikel står de att de inte tänkte på skon förra gången de dök.

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1177525/hon-overgavs-av-pappa-som-liten
2008-05-29, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Hon väljer dölja sitt ansikte i media. Men i Efterlyst såg man ju henne. Vad jag vet så är det också media.

Det kanske är så att hon nu börjat tveka angående CS? Hon kanske kände sig mer säker förr innan det börjat stå hur lite konkreta bevis som faktiskt kommit fram? Eller så har polisen eller någon annan sagt att det inte är dags att slappna av helt? Hur som helst är det bra att hon är försiktig eftersom ingen vet ännu om CS är rätt gm.
2008-05-29, 17:12
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Man såg bara till näsan i Efterlyst.
2008-05-29, 17:13
Medlem
Citat:

Hon visade inte hela sitt ansikte i Efterlyst.
2008-05-29, 17:15
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Betyder inte att hon inte minns, hon kanske är försiktig med vad hon säjer till pressen oxå? Eftersom det kan finnas en hotbild mot CS?

Beccasin: Ska vi slå vad?
vad hon säger är väl inte riktigt så du skriver, i Vlt i dag står det "Minnesbilder från mordkvällen den 17 mars kommer tillbaka och hon är glad över att kunna medverka till utredningen. Polisen tar nöjda emot hennes minnesbilder som hon är förbjuden att berätta om. I går satt hon i förhör." Detta är bara ett stycke ur den

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in