2008-06-21, 15:11
Medlem
jamenvaddårås avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.1206173/pappan-jag-blir-grymt-arg

Den här personen ser inte värst sympatisk ut, och verkar inte särskilt vettig heller.

Snart när tyskan släpps, eftersom de inte funnit några bevis mot henne, då måste de ju börja se sig om efter någon annan gärningsman. Jag undrar om de inte hade rätt person inne från början trots allt?
2008-06-21, 15:16
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tycker att dubbelmord på två barn är betydligt allvarligare än ett bankrån utan personskador. Om vi nu ska ha en allvarlighetstävling.
För övrigt är jag glad att någon från anti-arbogafalangen så solklart tar avstånd från teorin att E är inblandad. Heder!

Norrmalmstorgsdramat var som du säkerligen är fullt medveten om även ett gisslanddarma där gisslantagarna gjorde sin gissla till sina förbundsföravnter och medlöpare, dock inte medhjälpare. Därav har man inom psykologin myntat uttrycket stocksholmssyndromet.

Skador behöver inte vara av fysisk karaktär för att vara en skada.Tänk på när den käre lasermannen sprang omkring och skapade panik hos invandrare, många kunde inte sova.

Arbogadådet var ett anfall mot tre personer varav två har dött och en har fått betydande skador. Vissa skador på Emma kommer dock inte märkas förrän senare i livet beroende på hur hjärnan skadades. Det vet jag av egen erfarenhet tyvärr. Det enda som gäckar i det här fallet är brist på att kunna nagla en GM. Här vill jag efterlikna fallet med mordet på 10-åriga Helen Nilsson från Hörby. Brist på en naglad GM ledde till att folk med barn oroade sig.

Ponera, som jag även tror, att CS är oskyldig. Då finns det en GM som fortfarande går lös. Då kommer folk med små barn att oroa sig framöver eftersom en GM kan vara i stånd att göra det igen. Det är här vi har den stora faran, att ingen kan då känna sig säker. Det är därför jag känner en stor oro över att så många ser CS som skyldig vid det här laget då det inte finns något konkret att gå på mot henne.
2008-06-21, 15:17
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå

Den här personen ser inte värst sympatisk ut, och verkar inte särskilt vettig heller.

Snart när tyskan släpps, eftersom de inte funnit några bevis mot henne, då måste de ju börja se sig om efter någon annan gärningsman. Jag undrar om de inte hade rätt person inne från början trots allt?
På vilket sätt verkar han inte vettig? Det han säger här är ju sant! Varför ska hon ha en massa förmåner?
De har nog rätt person inne. Varken du eller jag vet vad E minns. Och hon tänker säkerligen inte berätta något här på FB!
2008-06-21, 15:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Är det en teori du har, att tyskan snart släpps, eller har du en källa?
Ska vi gå på utseende vad gäller gm så har jag en hel lista jag kan skicka in till polisen!
2008-06-21, 15:34
Bannlyst
Citat:

Instämmer, den familjen verkar vara allt annat än sund.
2008-06-21, 16:35
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Massor av OT raderat. Skärpning!

// Mod
2008-06-21, 16:59
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ca va
Tack Carl Hamilton, din städning var efterlängtad.

Om Niclas nu var seriös så skulle han väl snacka med sitt målsägandebiträde/advokat och fråga om det är så smart att gå ut i öppet brev på Expressen. Alla vet att kvällspressen är ett rött skynke för polis, åklagare mm. Så varför är karln så jävla blåst så han kritiserar dom som ska utreda morden på hans barn? Vad är det som säger att det inte är Niclas som mördat barnen och att Emma har ändrat förloppet lite så att han kunde hinna hem så han fick alibi?

Att du ens kan skriva med din uppenbart låga IQ är imponerande!

Emma har inte bestämt nåt förlopp, eller berättat för polis hur nåt gått till! Emma låg medvetslös i Uppsala första 10 dagarna, Nicklas vart friad 19:e Mars. Hur sjutton ska hon ha kunnat "hjälpt till" så att han vart friad?
2008-06-21, 17:05
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Tack Carl Hamilton, din städning var efterlängtad.

Om Niclas nu var seriös så skulle han väl snacka med sitt målsägandebiträde/advokat och fråga om det är så smart att gå ut i öppet brev på Expressen. Alla vet att kvällspressen är ett rött skynke för polis, åklagare mm. Så varför är karln så jävla blåst så han kritiserar dom som ska utreda morden på hans barn? Vad är det som säger att det inte är Niclas som mördat barnen och att Emma har ändrat förloppet lite så att han kunde hinna hem så han fick alibi?

Öh...ja då vore det ju jättesmart att kritisera de som säjer att han har alibi?
Knivskarp logik återigen...
2008-06-21, 17:09
Bannlyst
Hon var vid medvetande när Ambulansen kom. Om man anlitar någon så kan det slå slint. Kanske var det inte planerat att hon skulle bli så misshandlad som hon blev.
2008-06-21, 17:13
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Hon var vid medvetande när Ambulansen kom. Om man anlitar någon så kan det slå slint. Kanske var det inte planerat att hon skulle bli så misshandlad som hon blev.

Lägg ner, du bevisar bara återigen hur oerhört dum du är!

Om du vill diskutera andra tänkbara GM och motiv så är nyckelordet "tänkbara".
2008-06-21, 20:38
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Så du menar att om man misstänker Emma så är det ett större påhopp än all skit som ni slängt på tyskan? Där kan man snacka om påhopp. Det är väl på tiden att någon försöker väga upp all den skit som ni slängt på henne som inte ens kan försvara sig.
Flashback är känt för att ALLAS åsikter får komma till tals, inte bara dom mest PK.
(min fetmarkering)

Det vore bra om du kunde sluta säga "ni" och mer precisera vilka personer du talar om. Annars blir det lätt lite guilt by association över det hela, då de av oss här som tror att tyskan är skyldig till morden på barnen och överfallet på Emma, inte nödvändigtvis har "slängt skit på henne".
Senast redigerad av DeBaly 2008-06-21 kl. 21:25.
2008-06-21, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du får mig att tänka på en scen ur Rat Race - Sk(r)attjakten.

Duane Cody: It's true, you could break your neck. But it's a risk I'm willing to take.

ja, jag tror du förstår vad jag är ute efter. Jag har faktiskt mailat frieda.gummesson@aklagare.se min teori. Få se om jag får svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in