Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tycker att dubbelmord på två barn är betydligt allvarligare än ett bankrån utan personskador. Om vi nu ska ha en allvarlighetstävling.
För övrigt är jag glad att någon från anti-arbogafalangen så solklart tar avstånd från teorin att E är inblandad. Heder!
Norrmalmstorgsdramat var som du säkerligen är fullt medveten om även ett gisslanddarma där gisslantagarna gjorde sin gissla till sina förbundsföravnter och medlöpare, dock inte medhjälpare. Därav har man inom psykologin myntat uttrycket stocksholmssyndromet.
Skador behöver inte vara av fysisk karaktär för att vara en skada.Tänk på när den käre lasermannen sprang omkring och skapade panik hos invandrare, många kunde inte sova.
Arbogadådet var ett anfall mot tre personer varav två har dött och en har fått betydande skador. Vissa skador på Emma kommer dock inte märkas förrän senare i livet beroende på hur hjärnan skadades. Det vet jag av egen erfarenhet tyvärr. Det enda som gäckar i det här fallet är brist på att kunna nagla en GM. Här vill jag efterlikna fallet med mordet på 10-åriga Helen Nilsson från Hörby. Brist på en naglad GM ledde till att folk med barn oroade sig.
Ponera, som jag även tror, att CS är oskyldig. Då finns det en GM som fortfarande går lös. Då kommer folk med små barn att oroa sig framöver eftersom en GM kan vara i stånd att göra det igen. Det är här vi har den stora faran, att ingen kan då känna sig säker. Det är därför jag känner en stor oro över att så många ser CS som skyldig vid det här laget då det inte finns något konkret att gå på mot henne.