2008-05-26, 15:35
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy84
exakt VAD i mina inlägg skulle vara negativt för utredningen?
Absolut ingenting, eftersom du inte sagt någonting om något som har med utredningen att göra.
2008-05-26, 15:40
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy84
exakt VAD i mina inlägg skulle vara negativt för utredningen?

Tänkte mer på att försvarsadvokater kanske skulle kunna hävda att dina minnesbilder är sånt du fått från media och internetforum. Men som sagt, vet inte hur de argumenterar. Har bara varit i tingsrätt en gång, och då lät ju inte advokaten skarp precis. Sen om du skulle ha bättre insyn i polisutredningen än andra postare, så kanske du i framtiden vill skriva något för att dementera saker? Kanske inte heller är bra. Men som sagt, jag är inte polis eller jurist.

Förresten, varför kommenterade du inte det jag skrev att gm kanske har skrivit/läst i tråden?
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-05-26 kl. 15:44.
2008-05-26, 15:47
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Tycker faktiskt det är lite märkligt att du skriver så pass annorlunda här nu mot för hur du skrev inlägg på Familjeliv, där använde du inte "e" och du var bättre på att använda interpunktion och stor bokstav. Har du fått någonslags afasi eller? Du behöver inte svara om du inte vill...men om du är du, är dte ju bra att du är här, trots sorgen. Vad anser du, går utredningen framåt eller vad säger polisen om det? Har de sagt om de tror på en lösning inom kort? Är rättegångsdatum satt eller? (hänger inte med längre)

Måste bara säga att efter en så stor skada, skalltrauma som Emma varit med om så kan det mycket väl hända att man ändrar sitt skrivsätt! Det behövs inte spec. stora slag el. påkörningsolyckor bakifrån från attkognitiva besvär ska uppstå!
[OT: Jag har själv råkat ut för ett skalltrauma och efter det ändrades min handstil samt att jag började formulera mig på ett annat sätt.]

Så att om Emma ändrat sitt sätt att skriva på förvånar mig inte ett dugg och det är inget konstigt alls med det. Att hon öht överlevt är däremot ett under.
2008-05-26, 15:55
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Måste bara säga att efter en så stor skada, skalltrauma som Emma varit med om så kan det mycket väl hända att man ändrar sitt skrivsätt! Det behövs inte spec. stora slag el. påkörningsolyckor bakifrån från attkognitiva besvär ska uppstå!
[OT: Jag har själv råkat ut för ett skalltrauma och efter det ändrades min handstil samt att jag började formulera mig på ett annat sätt.]

Så att om Emma ändrat sitt sätt att skriva på förvånar mig inte ett dugg och det är inget konstigt alls med det. Att hon öht överlevt är däremot ett under.

Brukar inte tal påverkas då också? Eller är det bara handstil och formuleringar? Brocas område i hjärnan verkar styra motoriskt tal, men vilka delar aktiveras vid skrift?
2008-05-26, 16:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har du fått svar idag från Västerås tingsrätt om tyskans överklagan?

Ja...faktiskt! Det står att det är offentliga handlingar o att jag skulle få svaret övermailat senare idag eller imorgon!
2008-05-26, 16:20
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Tänkte mer på att försvarsadvokater kanske skulle kunna hävda att dina minnesbilder är sånt du fått från media och internetforum. Men som sagt, vet inte hur de argumenterar. Har bara varit i tingsrätt en gång, och då lät ju inte advokaten skarp precis. Sen om du skulle ha bättre insyn i polisutredningen än andra postare, så kanske du i framtiden vill skriva något för att dementera saker? Kanske inte heller är bra. Men som sagt, jag är inte polis eller jurist.

Förresten, varför kommenterade du inte det jag skrev att gm kanske har skrivit/läst i tråden?

Precis, i det här fallet finns det hur många möjligheter som helst för en försvarsadvokat att slå in en kil och börja bryta sönder hela åtalet, tills att det bara finns smulor kvar. :/
2008-05-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Nu visade sig att tyskan skickat sms med bilder till Togge dagen innan eller samma dag från Arboga.

Det innebär precis som jag sagt tidigare att han indirekt anstiftat det hela genom att inte förvarna familjen.
Och var kommer dessa upppgifter ifrån ?
2008-05-26, 16:27
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Precis, i det här fallet finns det hur många möjligheter som helst för en försvarsadvokat att slå in en kil och börja bryta sönder hela åtalet, tills att det bara finns smulor kvar. :/

Har ni överhuvudtaget varit på en rättegång någon gång? I Sverige?
Verkar faktiskt som ni sett lite för mycket Law & Order ibland...
Det beror ju väldigt mycket på vad åklagaren har från början oxå!

Ha inte för stor tro på Flashbacks inflytande på en framtida rättegång,
att polisen fått en massa spår härifrån etc... Det Emma kan ha läst sig till här har hon kunnat höra o mer dartill hemma i Arboga oxå vad gäller vittnen, spår mm. Hpon har redan lämnat sitt vittnesmål, filmat o i närvaro av CS advokat.
Verkligheten är inte mer spännande...
2008-05-26, 16:31
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

att polisen fått en massa spår härifrån etc... Det Emma kan ha läst sig till här har hon kunnat höra o mer dartill hemma i Arboga oxå vad gäller vittnen, spår mm. Hpon har redan lämnat sitt vittnesmål, filmat o i närvaro av CS advokat.

Hon gick ut i media och sa ungefär att "hon ska göra allt för att den som är skyldig ska åka fast". Om nu hennes vittnesmål redan är filmat och det är det som ska visas upp i tingsrätten, vad är det då mer hon kan göra nu?

Jag tycker inte det finns någon som helst fördel med att ett huvudvittne uttalar sig i massmedia och diskuterar på ett publikt internetforum!
2008-05-26, 16:32
Medlem
Det tycks som att en del här verkar förespråka att brottsoffer skall sättas i karantän tills dess att målet är avslutat.

Det låter ju verkligen vettigt...
2008-05-26, 16:35
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det tycks som att en del här verkar förespråka att brottsoffer skall sättas i karantän tills dess att målet är avslutat.

Det låter ju verkligen vettigt...

Karantän och karantän, i massmedial karantän iaf! Hur ofta ser man huvudvittnen/offer uttala sig i massmedia innan rättegången?
2008-05-26, 16:37
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Tittar aldrig på Law & Order, däremot såg jag Lagens änglar när jag var ung. Ville faktiskt bli advokat när jag var 15. Men nog tror jag att advokater använder alla slags slagträn i en rättegång, är det inte deras jobb?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in