2008-05-17, 10:59
Bannlyst
Skobilden är tagen på en kräftskiva utanför Stockholm i oktober förra året.
2008-05-17, 11:05
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hon hade fotograferat lämningarna med sin mobil, men raderat alla bilder då de inte blev bra.."det var inget bra väder för fotografering"

Finns det stenar etc någorlunda centralt i Arboga, så att det går att ta sig dit utan bil? Kan inte polisen/operatören återskapa bilder så som de kan återskapa SMS? Hur var vädret den 17 mars?

Kan ingen skanna in pappersartikeln..?
2008-05-17, 11:08
Bannlyst
E har fragmentariska bilder av händelsen som hon har berättat för polisen. Hon är ständigt rädd och vill inte vara ensam. Hon och T har tittat på en lägenhet som ej ska ligga på markplan. E vill inte ha någon trappa i sitt hem. De är osäkra om framtiden, det enda som är säkert är att de ska fortsätta tillsammans.
2008-05-17, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Finns det stenar etc någorlunda centralt i Arboga, så att det går att ta sig dit utan bil? Kan inte polisen/operatören återskapa bilder så som de kan återskapa SMS? Hur var vädret den 17 mars?

Jag kan skriva av hela artikeln om CS, den är inte så lång.
2008-05-17, 11:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
/.../ Kan vara så att det är en bild på cs vi diskuterar och hon där har sådana skor, men att polisen inte funnit dem i hennes ägo.
Ja. Är det någon rim och reson i polisens vädjan till allmänheten så bör polisen ha publicerat en bild på CS som är relativt nytagen. Skorna på bilden kan då antas vara saknade efter polisens husrannsakningar och man kan då tänka sig att de har burits vid mordtillfället och ev. kastats före resan till Bremen. Ev. kan man också ha säkrat ett skospår.
2008-05-17, 11:19
Bannlyst
Ar det inte dags for Morsan att borja minnas nagot...?!
2008-05-17, 11:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
/.../ Personen hade ett svart band kring armen, vänster arm tror jag. Det satt en bit upp strax under armbågen. Vad kan det ha varit för något?
Är det inte en del av en tröja? - En klocka eller ett armband av något slag tycker jag mig se på vänsterarmen, men på tidigare bilder har CS burit sin klocka på högra armen (vänsterhänt?) så i detta fallet kan det vara en armdekoration av något slag.
2008-05-17, 11:27
Bannlyst
Västerås/ Stockholm
Tyskan småskrattade sedan honomhäktades av tingsrätten igår. I förhör har hon förklarat varför hon var i Arboga. -Jag åkte dit för att titta på runstenar och vikingalämningar, säger hon enligt källa.
Kl. 11 igår inleddes nya häktningsförhandlingar mot den 31-åriga tyskan som misstänks för morden.
Tyskans långa bruna hår satt uppsatt i en slarvig knut. Hon bar mörka byxor, badtofflor och en brun kofta som hängde löst på den smala kroppen.
När åklagaren läste upp misstankarna mot henne nickade hon mot sin tolk för att visa att hon förstod. Hon lutade sig tillbaka i stolen och smålog. I övrigt visade hon inga känslor.
En knapp timme senare meddelade tingsrätten i Västmanland att hon blir kvar i häktet på sannolika skäl misstänkt för mord och mordförsök. Tyskan vände ansiktet mot advokaten med ett leende. Hon bytte några ord med tolken och småskrattade innan hon fördes tillbaka till häktet av kriminalvårdarna. -Jag är givetvis besviken och tänker överklaga domen sa hennes advokat Per-Ingvar Ekblad omdelebart efteråt.
Han anser att åklagaren saknar bevis och att hela åtalet bygger på indicier.
I förhör har den mordmisstänkta tyskan berättat varför hon var i Arboga den 17 mars. Enligt en källa har hon förklarat att det var hennes intresse för arkeologi som förde henne till den lilla staden som är känd för sin gmla historia och många fornlämningar.
-Jag åkte dit för att titta på runstenar och vikingalämningar. Jag tog bilder med min mobilkamera. Men jag raderade dem eftersom de inte blev bra, det var inget bra väder för fotografering har hon sagt enligt källan.
Polisen söker nu ett par svarta tygskor som den misstänkta tyskan kan ha haft på sig när hon var i Arboga samma dag barnen mördades. Hon bär skorna på bilden som är tagen på en kräftskiva utanför Stockholm i oktober förra året.
Polisen i Västerås vill nu komma i kontakt med personer som sett eller hittat skorna.
De är svarta, har vita snören och kan vara av märket Vans.
Kvinnan kan ha slängt dem kring Arboga, Stockholm eller Skavsta flygplats.

Åklagaren har nu två veckor på sig att stärka bevisningen mot tyskan. Den 30 maj ska åtalet vara väckt.
2008-05-17, 11:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Skobilden är tagen på en kräftskiva utanför Stockholm i oktober förra året.
OK, då är alltså bilden c:a 5 månader gammal - och skorna ser ju mer eller mindre nya och oanvända ut. - Hur troligt är det att CS skulle kasta dessa skor utan att verkligen vara motiverad? - Skorna ser ju också smygvänliga ut...
2008-05-17, 11:34
Bannlyst
Citat:
text...

OM detta fall far en losning (Bob Hund nagon?), vilket jag inte tror och har uttryckt tidigare, sa blir det nog runt Julafton nagonstans, fan (!), paminner mig om snutarna i Pippi Langstrump, nu letar man efter tygskor (!!!)...

Och Morsan, dags att borja komma ihag (!) istallet for att visa upp ditt tryne i Efterlyst...!!!
2008-05-17, 11:39
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Både borgen o den runsten som beskrevs i länken du lade upp ligger ej på gångavstånd från Arboga, detta gäller även den andra runsten som nämndes. Däremot har Arboga en gammal medeltida stadskärna som är mycket "tittvänlig". Det finns andra fornlämningar, tror jag, men då dessa inte ens tas upp på hemsidan kan du ju tänka dej vilka sevärdheter de är...
Men naturligtvis har hon redogjort för exakt vilka sevärdheter hon påstår sig besökt, annars vore det ju inte värt något.
Senast redigerad av miapetter 2008-05-17 kl. 11:41.
2008-05-17, 11:45
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Västerås/ Stockholm
Tyskan småskrattade sedan honomhäktades av tingsrätten igår. I förhör har hon förklarat varför hon var i Arboga. -Jag åkte dit för att titta på runstenar och vikingalämningar, säger hon enligt källa.

.

Häftig brutta som småskrattar när hon sitter häktad för barnamord mm.
Kan väl inte finnas nåt att skratta åt ÄVEN om hon skulle vara oskyldig.
Hon verkar inte riktigt förstå allvaret i situationen.

Jag ryser :-(

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in