2008-04-07, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja risken är stor att någon ur "lynchmobben" tar på sig / inbillar sig att de har sett just henne. Så var det under häxprocesserna på 1600 talet på landet också. Pigor med uppspärrade ögon och röda kinder kunde SVÄRA på att de sätt en viss kvinna fara runt i luften på en kvast. Här verkar ju läget något bättre, vittnen är ju inte ens säkra på om det var en man som såg ut som en kvinna eller en kvinna som en man, eller hur det nu var. Dagens pigor kanske i stället försöker göra polisen en tjänst genom att ringa in anonyma tips, tredjehandsuppgifter.

så nu anklagar du fbarna som tror det är cs som ringt tipset?? ingen fakta där inte, bara massa babblingar från dig som vanligt. kanske ska hålla dig till ämnet, vad som hände på 1600 talet har inget med morden att göra.
2008-04-07, 22:02
Bannlyst
Citat:
på hans kläder måste ju rimligtvis massa dna från offren påträffats. För han var väl i närkontakt med kropparna ?

ja eftersom han gjorde räddningsarbete på dom. han rädda ju sambons liv, och hade vad jag vet inget mordvapen på sig. eller har du fakta på att han hade mordvapnet på sig? att man hittade mordvapnet i huset? nej precis, om det är t, vart fan skulle mordvapnet vara? och säg inte bilen, den är genomgången av polis.
2008-04-07, 22:03
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jo, det kan det säkert o jag har inte bestämt att det MÅSTE vara tyskan!
Det jag värjer mej mot är uthängandet av personer som det inte finns något som pekar mot! Skulle det dyka upp en annan misstänkt är det en helt annan sak men så länge det inte gör det tycker jag man kan lämna folk ifred! I alla fall här, polisen får gärna förhöra så många de vill!

Fattar du inte att du förstör för oss? Vi vill ha någon ny människa vars liv vi kan vända ut och in på och förstöra. Hittills har vi bara förstört livet för E, T, NJ, EW och CS. Vi behöver en ny!

Ni med aspergers och/eller autism behöver inte svara.
2008-04-07, 22:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nej du "Herr DNA expert" nu har du länge nog fått leka förnumstig farbror härinne med dina så kallade expertkunskaper.
Visst, en molekylärbiologisk forskare med bland annat ett halvdussin publikationer som bygger på PCR av extremt små mängder DNA är naturligtvis långt mindre expert på svårigheter med DNA-analys via PCR än ett anonymt trollande grisöra...

Citat:
Hennes DNA har ej funnits på brottsplatsen. PUNKT.
"Funnits" i betydelsen "hittats", visst. Var det eljest nånting i min argumentation som var svårförståeligt?

Det är självklart att ju fler prover man tar utan att hitta CS DNA, dess mindre sannolikhet att hon har varit på brottsplatsen. Men det krävs en fullkomligt sensationell massa prover för att man ska kunna utesluta att hon har varit på brottsplatsen, när det ser ut som det uppenbarligen gjorde där inne.

Men jag kan ge dig en typ av "benchmark": Om man hittar DNA från samtliga medlemmar av räddingspersonalen och polisen som var inne i huset efte dådet, och likafullt inte hittar CS DNA, då finns det anledning att börja fundera på om hon verkligen har funnits inuti huset vid brottstillfället, i avsaknad av andra tydliga indicier på detta.

Men knappast innan dess.
2008-04-07, 22:05
Medlem
Citat:
Det jag värjer mej mot är uthängandet av personer som det inte finns något som pekar mot! Skulle det dyka upp en annan misstänkt är det en helt annan sak men så länge det inte gör det tycker jag man kan lämna folk ifred! I alla fall här, polisen får gärna förhöra så många de vill!

Varför kan du inte fatta att det här är ett forum där ordet är fritt och man får diskutera fallet från andra vinklar än det som passar dig?
2008-04-07, 22:06
Bannlyst
Citat:
Faktum är att just nu så pekar inte spåren någonstans. Luften försvann när de inte hade spår efter tyskan, hon kan ha gjort sin vanliga stalkingvända, rent teoretiskt. Någonstans måste väl en gärningsman lämna spår efter sig när det handlar om ett så våldsamt brott, någon form av motstånd gjordes väl får man hoppas.

Har inte Himod någon teori?
2008-04-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmerlip
Man får intryck av att du är anställd hos polisen eftersom du kört fast i det där med tjänstefel och 90 procent.

Jag ville bara belysa att ett anhållande inte är mycket värt ur bevishänseende eftersom åklagaren bara har polisens info att gå på, och inte gör någon särskilt objektiv bedömning i det läget.

Däremot är ett frihetsberövande kränkande, och särskilt om man nyss fått veta att ens barn är mördade. Och är misstänkt dessutom.
Klart att det är extremt klantigt att pappan blev anhållen så pass tidigt, och att det dessutom ledde till att tyskan fick undkomma är - fiasko för Västmanlandspolisen!

Jag känner många poliser och gemensamt för dem är deras oförmåga att tänka i nya banor, utanför ramarna.
Jag polis? Nej
Kört fast i 90%? Nej, men det är ett faktum rent statistisk.
Klantigt att han blev anhållen så tidigt? Hade det varit bättre att vänta en stund då han är den troligaste gärningsmannen? Gäller det i alla de där 90%-fallen också? Alltså att polisen bör vänta med att ta i den troligaste gärningsmannen och kolla hans alibi?

Okej, det fanns alltså ingen koppling till polisens "schabbel" och åklagaren. Men om det är någon som har "schabblat" i det här fallet är det väl åklagaren då den arresteringsordern skickades ut på felaktiga grunder.
2008-04-07, 22:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualia
Kan det inte vara styvpappan som gjort allt och haft kuckel med tyskan och skickat iväg henne med mordvapnet?
Hon kanske blivit lurad in i det här???

Skäll ut mig bara...
Det finns säkert inget som pekar på det... Bara en tanke.
Har CS gjort det, har hon gjort det ensam. Tanken att hennes personlighetstyp skulle begå ett stalkingmord i samförstånd med någon annan är så avlägsen så att den inte finns.
2008-04-07, 22:13
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ja risken är stor att någon ur "lynchmobben" tar på sig / inbillar sig att de har sett just henne. Så var det under häxprocesserna på 1600 talet på landet också. Pigor med uppspärrade ögon och röda kinder kunde SVÄRA på att de sätt en viss kvinna fara runt i luften på en kvast. Här verkar ju läget något bättre, vittnen är ju inte ens säkra på om det var en man som såg ut som en kvinna eller en kvinna som en man, eller hur det nu var. Dagens pigor kanske i stället försöker göra polisen en tjänst genom att ringa in anonyma tips, tredjehandsuppgifter.

Vittnet sa ju faktiskt inte att personen som slängde något i ån var CS. Hade polisen funnit något i ån hade väl fyndet fått avgöra vem det var som kastade det? Knappast vittnet.

Jag förstår inte hur man kan få det till att någon försökte sätta dit just CS? Sen var det ju faktiskt en man som ringt in till polisen. Eller tror du dom hörde fel?

Jag vet inte var du har hittat lynchmobben du tjatar om. Som jag sagt tidigare, det är ingen som har något att tjäna på att fel gm döms. Det innebär ju faktiskt att mördaren går fri...
2008-04-07, 22:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men jag kan ge dig en typ av "benchmark": Om man hittar DNA från samtliga medlemmar av räddingspersonalen och polisen som var inne i huset efte dådet, och likafullt inte hittar CS DNA, då finns det anledning att börja fundera på om hon verkligen har funnits inuti huset vid brottstillfället, i avsaknad av andra tydliga indicier på detta.

Men knappast innan dess.
Och om man inte heller hittar någon okänd persons DNA så får man fundera ännu mer.
2008-04-07, 22:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Har CS gjort det, har hon gjort det ensam. Tanken att hennes personlighetstyp skulle begå ett stalkingmord i samförstånd med någon annan är så avlägsen så att den inte finns.

Ja, det är nog oavsett vilken än gm må vara! Att TVÅ så störda människor finer varandra o kan sammarbeta vore mer än otroligt!
2008-04-07, 22:17
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ja, det är nog oavsett vilken än gm må vara! Att TVÅ så störda människor finer varandra o kan sammarbeta vore mer än otroligt!

Det skulle dessutom vara dubbelt så stor chans att hitta främmande dna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in