2008-08-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friiidaa
Begära den på "vanligt vis"? Inte ladda ner från internet?

Nej, inte internet.
Vet inte hur du begär den, men vad jag förstår är det en officiell handling (?).

Det är många som berättat delar ur den.
T.ex. att mamma ganska snart efter uppvaknandet (utan mediapåverkan) sade att det var en kvinna som inte pratade svenska.
Du får läsa bakåt om du orkar...
2008-08-01, 00:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hamilkar pratade om "sannolikheter för oberoende händelser" och "ett set av givna oberoende händelser". Men hela grejen med oberoende händelser (något slumpmässigt) är ju att sannolikheten för en av händelserna varken ökar eller minskar om den andra händelsen råkar/råkat inträffa. Han måste väl egentligen mena beroende händelser sannolikhetsmässigt sett?
Nej, du fattar ingenting. Jag skrev, som du citerade, om ett set av oberoende händelser. De oberoende händelserna har, som du skriver, sin givna sannolikhet, och påverkar inte varandra. Men sannolikheten för att de allesammans ska skiljer sig från sannolikheten att de ska inträffa en och en, och är beräkningsbar. Om hypotesen att CS är faktiskt - till skillnad från juridiskt - oskyldig vilar på antagandet att ett antal oberoende observationer har orsakats av slumpen, utan koppling till morden, är sannolikheten för att hon oskyldig produkten av samtliga dessa sannolikheter.
2008-08-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Vad spelar det för roll vem han pratat med?
Han åkte från Smedjan kl 19.00. Det är verifierat.
Masten anger att hans mobil är vid en viss plats vid en viss tidpunkt.

Vart är det du vill komma egentligen? Att någon annan tagit hans mobil och kört vägen till Arboga medan T själv krängde på sig en jetmotor och flög dit - eller vad?

Masten anger inte när T lämnade smedjan! I hans egen inskannade minneslapp har han själv skrivit att han lämnat smedjan 18:50 el 18:55.
(det är otydligt eftersom han ändrat minuterna)
Finns att beskåda i FUP på s. 1262

Det står också tidigare i denna tråd förklarning hur masten bestämmer positionen av telefonen. Det finns ingen absolut "mittpunkt" utan någonstans börjar masten ta emot signalen och gör så tills nästa mast tar vid.
2008-08-01, 00:21
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
jag läste på facebook att tyskan hade ett IQ på 129 är det högt?
2008-08-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
jag läste på facebook att tyskan hade ett IQ på 129 är det högt?

Ja.
Tror medel ligger på 110 typ.
2008-08-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linaa_
Jag undrar varför alla kallar tyskan för CS? Vad heter hon?
Många skriver att det ska finnas bilder på henne, vart hittar man dom? Då menar jag bilder så man ser hennes ansikte. Det måste ju finnas.

Sen tycker jag att det är ganska så uppenbart att det är Tyskan som ligger bakom morden och mordförsöket. Klart att det blir massa spekulationer så länge rätt person inte är dömd och sitter bakom lås och bom. Men hon verkar väldigt sjuk.

Länka gärna bilder på tyskan ni som har.

Föressten, det stod att Emma hade skrivit och komenterat här på flashback..vart hittar man henne?

Undrade för ett ögonblick om du driver med oss men så är det förmodligen inte. Du får göra som vi andra och läsa tråden från början så får du svar på alla dina frågor.
2008-08-01, 00:27
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Masten anger inte när T lämnade smedjan! I hans egen inskannade minneslapp har han själv skrivit att han lämnat smedjan 18:50 el 18:55.
(det är otydligt eftersom han ändrat minuterna)
Finns att beskåda i FUP på s. 1262

Det står också tidigare i denna tråd förklarning hur masten bestämmer positionen av telefonen. Det finns ingen absolut "mittpunkt" utan någonstans börjar masten ta emot signalen och gör så tills nästa mast tar vid.
Men han kan ff inte vara längre bort än 4 km från den första masten när den byter till Valskogmasten. Inte längre än! Möjligtvis tog Valskogsmasten över samtalet tidigare och då är han närmare den första masten och längre från hemmet vid samma tidpunkt. Man har alltså en tidpunkt för när T var vid stället där samtalet byter mast.

Edit: Skönt att rapidshare lyssnade på mig (oss?) och tog bort FUP'et.
2008-08-01, 00:27
Medlem
Vilket ramaskri det kommer bli från vissa av trådskribenterna, ingen nämnd, ingen glömd, om CS fälls för det brott hon åtalas för! För alla vet ju trots allt att det egenligen är T som gjort det. Hans masterplan är helt fulländad, han har varit i maskopi med någon som sett till att hans telefon befunnit sig mellan Köping och Arboga i lagom tid för att han ska hinna utföra dådet.

Vi måste prata om minst fyra personer?

* Person 1 kör en bil med T:s telefon i
* Person 2 (sebbe) pratar med person 1 i telefon
* Person 3 (T) utför dåden
* Person 4 tar hand om mordvapnet och de kläder T var iförd under dådet

Person 1 kan vara samma som person 3 eftersom T fått tillbaka sin telefon efter dådet.

Eller vad säger ni?
2008-08-01, 00:31
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Där har vi ett bra exempel hur fel det blir när polisen klantar till det ordentligt.

Jo, vi har kommenterat det, eftersom den personen påstod att statistiken visade att tyskan var oskyldig och sen kom han dragandes med just det här fallet. Vi andra påpekade att statistik kan man inte köra med och eftersom han tog upp ju det här fallet så pratade han emot sig själv.
2008-08-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Fråga: Varför mördade inte CS någon av kvinnorna i T:s liv innan han träffade E? Hon verkar inte ens ha bekymrat sig om att förfölja dem? Varför försökte hon inte att skada T personligen?

De andra kvinnorna fanns innan CS. E kom efter CS, hon stal T från CS. Kan svaret vara så enkelt? CS flippade för att någon tagit ifrån henne det som var hennes?
2008-08-01, 00:33
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Vilket ramaskri det kommer bli från vissa av trådskribenterna, ingen nämnd, ingen glömd, om CS fälls för det brott hon åtalas för! För alla vet ju trots allt att det egenligen är T som gjort det. Hans masterplan är helt fulländad, han har varit i maskopi med någon som sett till att hans telefon befunnit sig mellan Köping och Arboga i lagom tid för att han ska hinna utföra dådet.

Vi måste prata om minst fyra personer?

* Person 1 kör en bil med T:s telefon i
* Person 2 (sebbe) pratar med person 1 i telefon
* Person 3 (T) utför dåden
* Person 4 tar hand om mordvapnet och de kläder T var iförd under dådet

Person 1 kan vara samma som person 3 eftersom T fått tillbaka sin telefon efter dådet.

Eller vad säger ni?

Och person 1 kan vara samma som person 4.
Har denna Sebbe blivit hörd av polisen förresten? Var i FU:n kan jag hitta hans vittnesmål? Bara en allmän fråga, bli inte ledsen.
2008-08-01, 00:34
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
De andra kvinnorna fanns innan CS. E kom efter CS, hon stal T från CS. Kan svaret vara så enkelt? CS flippade för att någon tagit ifrån henne det som var hennes?

Men han hade ju t ex den där tjejen från Västerås efter CS, och det kanske var fler utöver det? Nu kommer jag bara ihåg västeråstjejen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in