Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det är väl lika stor chans att en tågresande mördare är bekant för offren? Allt beror väl på om gm hade tillgång till bil eller inte?
Bilen kan man väl ställa en bit bort, sen ta bakvägen från brottsplatsen? De har väl uppfunnit parkeringsplatser i Arboga också.
Om vi antar att gm hade en väldigt liten tid på sig att utföra våldsdådet (vilket verkar vara fallet) så skulle det väl vara mindre riskabelt att åka bil än att sitta på ett tåg med eventuellt blodiga skor/kläder som kanske upptäcks av skarpögda medresenärer?
Sen om dådet var utfört i något mer oplanerat vredesutbrott, skulle då inte gm vara lättare att lägga märke till, kanske vara uppstressad, nervös, spyfärdig etc?
Jag tror fortfarande att gm har använt våld förut.
Rent principiellt kan absolut en närstående/vän ha åkt tåg, absolut. Men jag skrev inte ut vad jag tänkte i den posten. Familjens närstående och umgängeskrets antar jag har kollats för alibi för den aktuella tiden. CS verkar sakna alibi, hon har en relation till familjen. Men, om det skulle vara någon för familjen helt främmande har jag svårt att tro att den åkte bil. Som jag skrev, att nån åker runt i bil och helt random letar familjer att mörda på smågator tror jag inte på och jag tror närstående går bort med hänvisning till mitt tidigare resonemang kring det, torpeder går också bort utifrån vad jag vet så här långt.
kanske var GM verkligen illamående och skärrad, det kan man nästan hoppas, för det pekar ju på någon slags mänsklig naturlig reflex och mindre på en sjuk människa som hamnar på rättspsyk, nu tror jag ju inte att så är fallet men endå.
Om vi antar att gm visste att han hade väldigt lite tid på sig att genomföra dådet måste vi också förutsätta att gm hade alla fakta på bordet vid planeringen vilket ju verkar mer eller mindre omöjligt i det här fallet då det framkommit att T åkte hem för att hämta nycklar han glömt och därför kom hem avsevärt tidigare än vad som möjligtvis hade kunnat vara känt.
Gm kan ha åkt helikopter vad mig anbelangar men detta resonemanget verkar fiska efter en annan gm än den häktade och jag ser inga sakliga grunder för att det skulle vara så. Gm har använt våld tidigare skriver du, säkert, det tror jag med men inte av denna magnitud, E fick 15 slag mot huvudet - av en hammare, det låter inte som en erfaren mördare, tortyr går väl också bort då risken att man slår ihjäl någon med våld mot huvudet inte riktigt gynnar tortyren.