2008-05-19, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
...Läste Aftonbladets papperstidning igår? Fläskade ju på med storlöp om att Tyskans vän talat ut om dagarna innan morden och om varför h*n var säker på att CS var skyldig...

Inte jag, men blir jättenyfiken. Var mannen kvinnlig eller manlig? Var dte doktorn ifrån Uppsala eller tandläkaren månne?
2008-05-19, 08:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Nej, det står väl också ganska klart att CS mentala hälsa inte är den bästa. Man skall nog inte läsa in för mycket i hennes beteende. Troligtvis går hon också på någon typ av psykofarmaka.

I synnerhet inte sedan samtliga häktningsförhandlingar skett bakom stängda dörrar. Jornalisterna som har rapporterat därifrån har inte följt förhandlingarna. Den situationen i sig, att hundra fotografer jagar CS under sammanlagt några korta sekunder (fotoförbud innuti rättssalen), skulle kunna få vem som helst att bli osäker/nervös/reagera "konstigt". Journalister flockas under några minuter, sedan töms salen. Glöm inte vilken situation CS ska ha smålett lite i.

Häktesförhandlingsrapporterna om CS leenden är inte samma sak som direktinfo från polisen i media, räjsersnigeln.
2008-05-19, 08:29
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Inte jag, men blir jättenyfiken. Var mannen kvinnlig eller manlig? Var dte doktorn ifrån Uppsala eller tandläkaren månne?

Jag vet inte, såg bara löpet men köpte aldrig tidningen. Hoppades hitta nåt om artikeln här eller i dagens nätupplaga av AB, men ingenting hittar jag. Var det INGEN som läste AB igår?
2008-05-19, 08:33
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
...Läste Aftonbladets papperstidning igår? Fläskade ju på med storlöp om att Tyskans vän talat ut om dagarna innan morden och om varför h*n var säker på att CS var skyldig...

Det var intressant att få läsa om hennes humörsvängningar.

Att vännerna visste att hon var olyckligt kär i en "svensk", att denne "svensk" var T och att hon hade visat bilder på honom.

Att polisen använder CS kompisar till att identifiera henne på övervakningsbilder.
Senast redigerad av DeBaly 2008-05-19 kl. 08:36.
2008-05-19, 08:38
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Inte mycket till vän, kanske. Sen såg jag att mitt inlägg togs bort medan annat trams finns kvar, så jag upprepar kontentan:
Gm är van att hantera hammare. Kanske en hobbysnickare,hantverkare? Någon hantverkare som bor i området kanske? När jag har sett bilderna på CS så har jag svårt att tro att hon skulle ha någon större precision med hammarslagen, men det är klart, hon kanske tränade varje dag á la Kill Bill-Uma Thurman. Dessutom tror jag att gm har använt våld tidigare.
2008-05-19, 08:43
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det var intressant att få läsa om hennes humörsvängningar.

Att vännerna visste att hon var olyckligt kär i en "svensk", att denne "svensk" var T och att hon hade visat bilder på honom.

Att polisen använder CS kompisar till att identifiera henne på övervakningsbilder.

Du har inte sett om artikeln ligger ute nånstans? Skulle vara intressant att läsa den...
Senast redigerad av ooooo 2008-05-19 kl. 08:56.
2008-05-19, 08:45
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Inte mycket till vän, kanske. Sen såg jag att mitt inlägg togs bort medan annat trams finns kvar, så jag upprepar kontentan:
Gm är van att hantera hammare. Kanske en hobbysnickare,hantverkare? Någon hantverkare som bor i området kanske? När jag har sett bilderna på CS så har jag svårt att tro att hon skulle ha någon större precision med hammarslagen, men det är klart, hon kanske tränade varje dag á la Kill Bill-Uma Thurman. Dessutom tror jag att gm har använt våld tidigare.

Fast vi vet ju inte hur stor precision hon har haft, eller? Vi vet bara att Emma fått minst 15 slag med hammaren, men överlevt. Hade de 15 slagen skett med precision tror inte jag att E hade levt idag.
2008-05-19, 08:49
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En sak som är ganska viktig i sammanhanget är att CS hade en direkt anledning att må dåligt, nämligen sin mors svåra sjukdom.

Kontakten med mamman verkar inte ha varit den bästa. CS har enligt uppgifter tidigare sökt psykiatrisk hjälp, vid upprepade tillfällen. För mig är det inte självklart att måendet i Hannover efter Arbogamorden var direkt kopplat till mamman. CS valde dessutom att besöka en vän istället för att vara vid moderns sida, av vad jag har förstått.
2008-05-19, 08:50
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Du har inte sett om artikeln ligger ute nånstans? Skulle vara intressat att läsa den...

Nej, jag läste själv från pappersupplagan.
2008-05-19, 08:57
Medlem
eloges avatar
Citat:
Jag vet inte, såg bara löpet men köpte aldrig tidningen. Hoppades hitta nåt om artikeln här eller i dagens nätupplaga av AB, men ingenting hittar jag. Var det INGEN som läste AB igår?

Löpet var nog lokalt för jag såg ett annat löp. Frågan är om artiklen fanns i alla upplagor. Vet inte hur Aftonbladet jobbar. Två dagar i rad nu som det kommer uppgifter i papperstidningen som inte följs upp på nätet. Konstigt. Vi får hoppas att någon vänlig själ kan förmedla artiklarna.
2008-05-19, 09:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Fast vi vet ju inte hur stor precision hon har haft, eller? Vi vet bara att Emma fått minst 15 slag med hammaren, men överlevt. Hade de 15 slagen skett med precision tror inte jag att E hade levt idag.

Men gm har ju likväl träffat alla i huvudet, inte ett slag hamnade fel (förutom E:s armskada). Hur troligt är det i en kampsituation? Folk står väl inte stilla, som gjutna i betong, heller? Det är ju ganska naturligt att slag träffar andra områden. Varför hade inte barnen några värnskador? Nog är det väl en instinkt att skydda ansiktet? Eller att kura ihop?

Precision eller inte, så tror jag att gm har utfört våld tidigare.
2008-05-19, 09:20
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Och jag vill inleda med att säga att det här är gissningar och inget annat:

Jag tror att CS har räknat med att bli sedd av någon/några i Arboga och
har därför haft sin berättelse, om besök av fornminnen, klar sedan långt
tillbaka.

Man kan ju undra varför hon inte kläckte ur sig det påståendet redan nere
i Tyskland, utan väntade med att tala om anledningen för Arbogabesöket i
de svenska förhöret.

Berättelsen har samtidigt kommit väl till hand när det gällde att förklara
hur det kom sig att hennes mobil hade varit i Arboga.

Hon gjorde en planeringsmiss, som kunde ha blivit en fullträff, om hon
hade tänkt sig för ordentligt, när hon hade hammaren i handbagaget
istället för det incheckade bagaget och följdaktligen blev hon fråntagen
den.

Här finns möjligheten att hon faktiskt har kontrat genom att grundligt
rengöra hammaren och avlägsna all DNA, någonstans mellan Arboga
och incheckningen på Skavsta, en färdighet som CS har lärt sig via
nätet.

Därav problemen med att hitta bindande DNA på hammaren.

Min gissnng är att hon hade svårt att våga kasta hammaren, kläderna
och skorna här i Sverige, att hon var fullständigt medveten om att de
var starka bevis mot henne och att hon därför tog hem dom till Tyskland
och kastade dom där. Jag misstänker att de, tyvär, är förlorade som bevis.

Ja, är det så att du gissar rätt när det gäller detta så är det besvärande för CS. Så fort en redogörelse ändras det minsta så ser förhörsledarna en spricka och driver in en kil där och börja bända.

Sen att uppgifter tillkommer i ett mer detaljerat förhör behöver inte vara konstigt. Har hon inte berättat om raderade foton i Tyskland så kan det bero på att ingen där har frågat något om fotografier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in