2008-05-07, 01:24
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Vad finns det för bevis och logiskt tänkande att så inte är?
Lutten skrev väl i sin blogg att droger fanns.

CS bodde här i Sverige så länge. Ingen inkomst. Hur fick hon ihop till hyran?
Är det där vi ska syna?
Enl Ratsit ingen inkomst!
Hon kanske jobbar svart hos Agatha och Grisöra som piga?
Är det hon som är knarklangare?
Säljer till alla hemlösa män i Skarpnäck? Finns sådant boende där.
Hur har hon råd med dator, mobil, tåg och flygresor?
Pappa, frånvarande taxichaufför och en bitter mamma, ingen klass där inte.
Leva backpackerliv. Låtsas plugga på Stockholms Universitet. Ej inskriven enl tidigare inlägg.
Jag kan informera dig att det finns knark i hela Sverige. Men nu är det dubbelmord som avhandlas i denna tråd.
2008-05-07, 03:05
Bannlyst
Det är lustigt hur folk tar olika faktorer som förevändningar för att driva igenom en tes. Om någon gjort något dumt, så "pekar" det på att personen i fråga antagligen kallblodigt mördat två barn med ett metallföremål.

Typ, exmannen. Alla "visste" ju att det var han, eftersom han åtalats för kvinnomisshandel.

..som om ett åtal för att ha lappat på sin fru skulle innebära att han med stor sannolikhet skulle ha förmågan att kallblodigt mörda två barn!! Så är det ju knappt.

Nu snackar det om "pillermissbrukare" och "droger", som om detta skulle vara nån sorts indikation på "typiska barnamördar-parametrar"

Nej, folk som missbrukar är inte oftare kallblodiga mördare.
2008-05-07, 03:57
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Det är lustigt hur folk tar olika faktorer som förevändningar för att driva igenom en tes. Om någon gjort något dumt, så "pekar" det på att personen i fråga antagligen kallblodigt mördat två barn med ett metallföremål.

Typ, exmannen. Alla "visste" ju att det var han, eftersom han åtalats för kvinnomisshandel.

..som om ett åtal för att ha lappat på sin fru skulle innebära att han med stor sannolikhet skulle ha förmågan att kallblodigt mörda två barn!! Så är det ju knappt.

Jag kom in i diskussionen efter att NJ var avförd, men jag kan lova att jag också, i mitt stilla sinne, misstänkte honom som gm.

1. När en kvinna blir utsatt för ett överfall/mordförsök och hennes barn blir mördade, då är det i 9 fall av 10 pojkvännen, maken, exmaken eller expojkvännen som är gm.

2 Om man efter att ha kollat upp folket runt E finner en person som NJ, en person som är dokumenterat våldsam, som finns i polisens register och vars våldsamma personlighet direkt har drabbat E, då bör man, om inte annat, ta in den personen till förhör.

3 Det som talade till NJ:s fördel och som gjorde att det borde ha ringt en svag varningsklocka i huvudet på alla oss som tyckte han verkade skum, var att, om han nu var gm, så skulle detta ha inneburit att han hade dödat sina egna biologiska barn, inte helt otroligt, men samtidigt inte heller precis något som händer varje dag och när det väl händer, då avslutas det i så gott som i samtliga fall med att förövaren tar sitt eget liv.

Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Nu snackar det om "pillermissbrukare" och "droger", som om detta skulle vara nån sorts indikation på "typiska barnamördar-parametrar"

Nej, folk som missbrukar är inte oftare kallblodiga mördare.

Kanske inte oftare, men om/när dom mördar och om dom då samtidigt är drogpåverkade, då kan det bli riktigt spektakulärt.

Några av dom mest smetiga och bestaliska morden, här i Sverige, har utförts av knark/drogpåverkade mördare.

Bl a har samurajsvärd och basebollträn använts som vapen/tillhyggen och vissa av offren har knappt gått att identifiera, efter morden.
Senast redigerad av DeBaly 2008-05-07 kl. 04:02.
2008-05-07, 07:23
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Ett exempel är klockan i möteslokalen. Man sade tidigt att mötet slutade exakt kl 19.00 dvs 19:00:00. Jag har lyckats visa att så är inte fallet. Varför ljög man? Det återstår att ta reda på.

När slutade mötet, och hur fick du reda på tiden? Har missat det inlägget, tydligen.
2008-05-07, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miffin
Jo jag vet, men om hon har en livstids utvisning gör iallafall det lättare för myndigheter att kasta ut henne om de upptäcker henne inom Sveriges gränser? Eller är mitt resonemang förjävla naivt? Det hoppas jag verkligen inte

Sjukt alltihop, hur kommer E känna sig OM det skulle bli så att CS släpps? Vågar inte ens tänka på det.

Om CS skulle släppas får man anta att hon ses som oskyldig? Då tror jag att det är dags att se sig om vem den riktiga gm kan vara. Men då E verkar vara en förståndig tjej så är jag inte särskilt orolig för henne.
2008-05-07, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormlykta
Det betyder alltså att det spelar ingen som helst roll vad ni får för bevis under näsan ang drogsnacket eftersom alla ljuger ang droger i vilket fall?
Bevis och logiskt tänkande är fullständigt åsidosatt av er.

Det tänket finns ju kring CS också, man tar för givet att hon ljuger och det spelar nog ingen roll vad hon har att säga, allt kommer tas för lögner av vissa.
2008-05-07, 08:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu har jag raderat ett antal inlägg igen och en del kommer att skrika "censur" rakt ut. Mitt svar på det är att det är helt fritt att diskutera om knarkspåret OM man gör det på ett seriöst sätt. Tramsinlägg och OT raderas däremot.

Det går också bra att diskutera om vad T gjorde vid tiden för mordet, men att ifrågasätta om ett möte slutade på exakt rätt tiondel av en sekund är trams och sådana inlägg raderas.

Om ni som skriver inlägg gör seriösa inlägg utan inslag av tramsande och OT kommer inläggen inte att bli raderade, det är inte mycket svårare än så och om ni anstränger er lite kommer ni att förstå det.

Anser ni att jag har fel kan ni väl prova att skriva seriösa inlägg bara för att motbevisa mig?

// Mod
2008-05-07, 09:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Hon kommer förmodligen att få en hel del stålar från olika försäkringar, bl.a livförsäkringar(barnen), och egna försäkringar också. Tror inte hon kommer att få problem med ekonomin i framtiden.

Jag är nog inte så mycket för detta med att starta fonder eller betala till fonder som är privata.

Nej, det är inte jag heller men det jag menar är att man måste ju inte förutsätta att alla drivs av egna intressen eller att det är något FEL med allt...
Var o en gör som man själv vill o det vore ju trevligt som omväxling om de som försöker göra något bra inte blir ifrågasatta, alla har ju ett VAL!

jamenvaddårå: Låter som en mycket möjlig händelse!
2008-05-07, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
CS bodde här i Sverige så länge. Ingen inkomst. Hur fick hon ihop till hyran?
Är det där vi ska syna?
Enl Ratsit ingen inkomst!
Hon kanske jobbar svart hos Agatha och Grisöra som piga?
Är det hon som är knarklangare?
Säljer till alla hemlösa män i Skarpnäck? Finns sådant boende där.
Hur har hon råd med dator, mobil, tåg och flygresor?
Pappa, frånvarande taxichaufför och en bitter mamma, ingen klass där inte.
Leva backpackerliv. Låtsas plugga på Stockholms Universitet. Ej inskriven enl tidigare inlägg.
Jag kan informera dig att det finns knark i hela Sverige. Men nu är det dubbelmord som avhandlas i denna tråd.
Det skulle vara intressant att få ta del av hur C livnärde sig här i Sverige.
Vad jag förstått så hade hon inget x-tra jobb. Kan det vara stipendium som försörjde henne.
2008-05-07, 09:36
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det skulle vara intressant att få ta del av hur C livnärde sig här i Sverige.
Vad jag förstått så hade hon inget x-tra jobb. Kan det vara stipendium som försörjde henne.

Det sas ju någonstans i början att hon sökt jobb som barnflicka? Jag har oxå undrat hur hon haft råd med alla sina resor. Och hur var det med pluggandet i Sverige, hon fanns väl inte inskrivet någonstans, eller?
2008-05-07, 10:09
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det sas ju någonstans i början att hon sökt jobb som barnflicka? Jag har oxå undrat hur hon haft råd med alla sina resor. Och hur var det med pluggandet i Sverige, hon fanns väl inte inskrivet någonstans, eller?
Herrejävlar, barnflicka?
2008-05-07, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Ni damer som verkar vara övertygade om att CS är oskyldig och inte platsar i häktet (AC, suggörat, Sjuka A, SS); vad tror ni om morden och mordförsöket? Jag har inte riktigt fått klart för mig hur ni tänker; vem har begått brottet? Vad har ni för alternativa gm?

Jag vill gärna ha svar på det.
Kan inte folk svara på detta och tala klarspråk ist för att insinuera?
Vilken mistsänker NI vara den skyldige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in