Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Det är lustigt hur folk tar olika faktorer som förevändningar för att driva igenom en tes. Om någon gjort något dumt, så "pekar" det på att personen i fråga antagligen kallblodigt mördat två barn med ett metallföremål.
Typ, exmannen. Alla "visste" ju att det var han, eftersom han åtalats för kvinnomisshandel.
..som om ett åtal för att ha lappat på sin fru skulle innebära att han med stor sannolikhet skulle ha förmågan att kallblodigt mörda två barn!! Så är det ju knappt.
Jag kom in i diskussionen efter att NJ var avförd, men jag kan lova att jag också, i mitt stilla sinne, misstänkte honom som gm.
1. När en kvinna blir utsatt för ett överfall/mordförsök och hennes barn blir mördade, då är det i 9 fall av 10 pojkvännen, maken, exmaken eller expojkvännen som är gm.
2 Om man efter att ha kollat upp folket runt E finner en person som NJ, en person som är dokumenterat våldsam, som finns i polisens register och vars våldsamma personlighet direkt har drabbat E, då bör man, om inte annat, ta in den personen till förhör.
3 Det som talade till NJ:s fördel och som gjorde att det borde ha ringt en svag varningsklocka i huvudet på alla oss som tyckte han verkade skum, var att, om han nu var gm, så skulle detta ha inneburit att han hade dödat sina egna biologiska barn, inte helt otroligt, men samtidigt inte heller precis något som händer varje dag och när det väl händer, då avslutas det i så gott som i samtliga fall med att förövaren tar sitt eget liv.
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Nu snackar det om "pillermissbrukare" och "droger", som om detta skulle vara nån sorts indikation på "typiska barnamördar-parametrar"
Nej, folk som missbrukar är inte oftare kallblodiga mördare.
Kanske inte oftare, men om/när dom mördar och om dom då samtidigt är drogpåverkade, då kan det bli riktigt spektakulärt.
Några av dom mest smetiga och bestaliska morden, här i Sverige, har utförts av knark/drogpåverkade mördare.
Bl a har samurajsvärd och basebollträn använts som vapen/tillhyggen och vissa av offren har knappt gått att identifiera, efter morden.