2008-05-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Och Morsan, dags att borja komma ihag (!) istallet for att visa upp ditt tryne i Efterlyst...!!!

Är du riktigt frisk eller??
Tror du inte hon försöker? tror du att det skulle komma ut om hon kom ihåg något? Varför tror du att hon lät sig intervjuas av efterlyst... du tror inte det kan vara för att hon vill att detta ska lösa sig att andra vittnen oxå ska träda fram....

Tänk lite innan du skriver
2008-05-17, 11:54
Medlem
DeBalys avatar
Har CS besökt fornlämningar i Arboga och fotat dom med mobilen och sedan raderat bilderna, då går det att kolla upp om detta är sant eller nys, i alla fall vad bilderna beträffar.

Eller vad säger FB-experterna på lagrings/minnesmedia?
2008-05-17, 11:55
Bannlyst
Jag skriver lite korta avsnitt från artikel om Emma också:

Hon har 15 ärr på huvudet från minst lika många slag.
-På 10 minuter förstörde den här personen så mycket säger hon.
Emma och hennes sambo tar de första stapplande stegen mot ett nytt liv, ett liv utan Max och Saga.
Först väntar rättegången, ingenting är viktigare än den.
-Det känns som jag lägger ett tusenbitarspussel och att bitarna börjar falla på plats säger Emma.
Både sambon och Emma är chockade över nyheten att tyskan vid flera tillfällen befunnit sig i Arboga.
-Det känns olustigt att andra har sett henne i Arboga utan att vi vetat om det. Jag har bara sett henne på kort tidigare, jag tror inte jag skulle känt igen henne på stan säger Emma.
Hennes syster har berättat att de slutade chatta med varandra strax efter klockan 19 måndagen den 17 mars. Tio minuter senare öppnade sambon dörren till vad han kallar "skräckens hall".
Slagen mot huvudet gör att Emma kräks varje morgon. hon har yrsel och ena ögat har fått kraftogt försämrad syn eftersom benflisor skadade ögongloben.
Hennes hörsel har försämrats På högra handleden syns tydliga ärr. En metallskena har opererats in för att rädda den brutna handen.
Läkarna har sagt att det kan ta ett år innan de vet vilka de bestående skadorna blir.
2008-05-17, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Häftig brutta som småskrattar när hon sitter häktad för barnamord mm.
Kan väl inte finnas nåt att skratta åt ÄVEN om hon skulle vara oskyldig.
Hon verkar inte riktigt förstå allvaret i situationen.

Jag ryser :-(

Det var något som jag också reagerade på. Eller tycker hon det är absurt att hon är misstänkt? Jag vet inte. Just nu kan det här sluta hur som helst, men det är ingenting att skaratta åt det håller jag med om.
2008-05-17, 12:02
Medlem
Tuesdays avatar
Tack Mariooo!

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Enligt en källa har hon förklarat att det var hennes intresse för arkeologi som förde henne till den lilla staden som är känd för sin gmla historia och många fornlämningar.
-Jag åkte dit för att titta på runstenar och vikingalämningar. Jag tog bilder med min mobilkamera. Men jag raderade dem eftersom de inte blev bra, det var inget bra väder för fotografering har hon sagt enligt källan.

Frieda Gummesson lär inte vara glad över den läckan. Ett samtal till Per-Ingvar idag kanske? Men det behöver inte vara någon från häktningsförhandlingarna, det kan vara en polisläcka.
2008-05-17, 12:06
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Har CS besökt fornlämningar i Arboga och fotat dom med mobilen och sedan raderat bilderna, då går det att kolla upp om detta är sant eller nys, i alla fall vad bilderna beträffar.

Eller vad säger FB-experterna på lagrings/minnesmedia?
Om hon därefter har fyllt mobilen med nya bilder finns det nog inte så många spår av de ev gamla bilder som hon raderat då de isf blivit överskrivna, således en alldeles plausibel förklaring

edit: det som inte håller i den historien är dock väderbiten, om jag tex är ute och fotar så har man en humm om det hur bilderna kommer att bli om det är dålifr väder, och det brukar alltid vara några bilder man behåller trots att de inte är bra pga att de ändå är ett slags minne någon plats etc
...att radera allihop känns lite efterkonstruerat, men men folk har olika preferenser på hur de använder sina digitala bilder...
(mobiler är väl inget förstahandsval om man vill dokumentera fina utflyktsmål?! )
Senast redigerad av -X-hellfire 2008-05-17 kl. 12:19.
2008-05-17, 12:07
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Jag skriver lite korta avsnitt från artikel om Emma också:

Hon har 15 ärr på huvudet från minst lika många slag.
-På 10 minuter förstörde den här personen så mycket säger hon.
Emma och hennes sambo tar de första stapplande stegen mot ett nytt liv, ett liv utan Max och Saga.
Först väntar rättegången, ingenting är viktigare än den.
-Det känns som jag lägger ett tusenbitarspussel och att bitarna börjar falla på plats säger Emma.
Både sambon och Emma är chockade över nyheten att tyskan vid flera tillfällen befunnit sig i Arboga.
-Det känns olustigt att andra har sett henne i Arboga utan att vi vetat om det. Jag har bara sett henne på kort tidigare, jag tror inte jag skulle känt igen henne på stan säger Emma.
Hennes syster har berättat att de slutade chatta med varandra strax efter klockan 19 måndagen den 17 mars. Tio minuter senare öppnade sambon dörren till vad han kallar "skräckens hall".
Slagen mot huvudet gör att Emma kräks varje morgon. hon har yrsel och ena ögat har fått kraftogt försämrad syn eftersom benflisor skadade ögongloben.
Hennes hörsel har försämrats På högra handleden syns tydliga ärr. En metallskena har opererats in för att rädda den brutna handen.
Läkarna har sagt att det kan ta ett år innan de vet vilka de bestående skadorna blir.

Betyder det här att mördaren blir avbruten av att denne hör T komma i bilen, smyger snabbt ut och sticker runt knuten medans T parkerar bilen?

Det skulle kunna förklara varför alla tre offren levde när T hittar dom, mördaren blev helt enkelt avbruten i sin gärning.
2008-05-17, 12:11
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Om hon därefter har fyllt mobilen med nya bilder finns det nog inte så många spår av de ev gamla bilder som hon raderat då de isf blivit överskrivna, således en alldeles plausibel förklaring

Det går ju också att kolla, har hon inte fotat efter den 17:e, då är hon i alla fall avslöjad med en lögn vad bilderna beträffar.
2008-05-17, 12:12
Bannlyst
Citat:
Betyder det här att mördaren blir avbruten av att denne hör T komma i bilen, smyger snabbt ut och sticker runt knuten medans T parkerar bilen?

Det skulle kunna förklara varför alla tre offren levde när T hittar dom, mördaren blev helt enkelt avbruten i sin gärning.

Parkerade inte han på vägen utanför dörren? Otroligt att han inte stötte ihop med gm, eller tog gm annan väg ut?
2008-05-17, 12:13
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire

I Knutbyfallet kunde man restaurera flera år gamla SMS. Vad är skillnaden mellan bilder och SMS? Lagras de inte hos operatören?
2008-05-17, 12:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Parkerade inte han på vägen utanför dörren? Otroligt att han inte stötte ihop med gm, eller tog gm annan väg ut?

Finns altandörr på baksidan.
2008-05-17, 12:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Det skulle också kunna förklara varför någon sett en person på garageuppfarten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in