2008-05-05, 16:17
Medlem
Finns det överhuvudtaget någon som helst trovärdig källa som är upphovet till all den här spekulationen om droger hit och dit gällande de personer som är aktuella här?
2008-05-05, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Finns det överhuvudtaget någon som helst trovärdig källa som är upphovet till all den här spekulationen om droger hit och dit gällande de personer som är aktuella här?

Tveksamt, jag har inte fått någon säker bekräftelse på detta, men skapligt trovärdiga uppgifter iaf. Men jag kan inte alls svara på det egentligen. Jag spekulerar utifrån det jag har hört "through the grapewine".
Men jag kan inte alls bekräfta att detta stämmer.
2008-05-05, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Enligt de som driver den "alternativa" linjen (bla SS,grisöra,(R)Agatha) och några andra så behövs inga källor för att starta ett rykte, däremot måste man presentera fakta och statiska bevis för att motbevisa att det inte är så.. det är skillnad mellan äpplen och päron du vet..

(och nej det finns inga såna bevis/källor som framkommit här i tråden, bara ännu ett trollämne)

Hur ska man lägga fram fakta i det? Jag har hört från flera håll att CS var glad i droger och att T var en känd säljare i Arboga. Det kan vara felaktiga rykten men det kan också vara sant. Tror ingen får kvitton när de handlar såna grejer? Eller vad är fakta?
2008-05-05, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hur ska man lägga fram fakta i det? Jag har hört från flera håll att CS var glad i droger och att T var en känd säljare i Arboga. Det kan vara felaktiga rykten men det kan också vara sant. Tror ingen får kvitton när de handlar såna grejer? Eller vad är fakta?

Precis det ligger i sakens natur att såna ämnen är svåra att "bevisa" .
Inga kvitton som sagt..
2008-05-05, 16:30
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Tveksamt, jag har inte fått någon säker bekräftelse på detta, men skapligt trovärdiga uppgifter iaf. Men jag kan inte alls svara på det egentligen. Jag spekulerar utifrån det jag har hört "through the grapewine".
Men jag kan inte alls bekräfta att detta stämmer.

Varför tog det så lång tid för dessa rykten att komma till FB? Normalt kan man läsa om saker här innan de ens har hänt...
2008-05-05, 16:43
Bannlyst
Citat:
Det handlar alltså enkom om rykten som placerats här i tråden utav användare här på Flashback, eller är det någon utav de som inte har dragit igång de här ryktena som tagit del utav dessa rykten även utanför tråden?

"är det någon utav de som inte har dragit igång de här ryktena som tagit del utav dessa rykten även utanför tråden?"

Nu förstår jag inte riktig vad du menar?
2008-05-05, 16:46
Medlem
Citat:
"är det någon utav de som inte har dragit igång de här ryktena som tagit del utav dessa rykten även utanför tråden?"

Nu förstår jag inte riktig vad du menar?

Det var kanske lite rörigt formulerat, vad jag menar är om det är någon utav de som först tog del utav dessa rykten genom Flashback som sedan har fått mer vatten på sin kvarn genom att de även hört samma rykten IRL eller via andra kanaler?
2008-05-05, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Det är ju väldigt lätt för en grupp postare i en sån här tråd som har ett gemensamt intresse av att förtala ett specifikt brottsoffer

Det där var det mest pretentiösa skitsnack jag har läst på länge. VAD skulle jag eller nån annan här ha för intresse av att "förtala ett specifikt brottsoffer"???
Det där är väldigt oförskämt och lågt att säga till en annan användare.

Du snackar vitt och brett om motiv och logik, men du tänker helt ologiskt själv, och när det gäller motiv?

Återigen VAD har jag för motiv att smutskasta ett "brottsoffer" som jag, for the record , anser lika gärna kan var dels GM dels medhjälpare, DELS kan vara skyldig till att att fördröja nödsamtalet för att hinna gömma sin stash först , och DÄRIGENOM kan vara medskyldig till barnens död, genom att ambulansen inte kom på plats i tid.
Detta borde kanske wildone ta och tänka igenom , angående familjens syn på T.
Senast redigerad av vhyt 2008-05-05 kl. 16:53.
2008-05-05, 16:51
Bannlyst
Citat:
Det var kanske lite rörigt formulerat, vad jag menar är om det är någon utav de som först tog del utav dessa rykten genom Flashback som sedan har fått mer vatten på sin kvarn genom att de även hört samma rykten IRL eller via andra kanaler?

Dessa rykten kom först IRL sedan till FB, alltså källan är en irl källa ursprungligen ,ingen FB källa, ingen trådfantasi, utan en irl källa.
2008-05-05, 16:54
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Det där var det mest pretentiösa skitsnack jag har läst på länge. VAD skulle jag eller nån annan här ha för intresse av att "förtala ett specifikt brottsoffer"???
Det där är väldigt oförskämt och lågt att säga till en annan användare.

Du snackar vitt och brett om motiv och logik, men du tänker helt ologiskt själv, och när det gäller motiv?

Återigen VAD har jag för motiv att smutskasta ett "brottsoffer" som jag, for the record , anser lika gärna kan var dels GM dels medhjälpare, DELS kan vara skyldig till att att fördröja nödsamtalet för att hinna gömma sin stash först , och DÄRIGENOM kan vara medskyldig till barnens död, genom att ambulansen inte kom på plats i tid. Detta borde kanske wildone ta och tänka igenom , angående familjens syn på T.

Ja en tänkbar förklaring till att nödsamtalet dröjde. Lagret måste ut ur huset först.
2008-05-05, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så var ju naturligtvis inte andemeningen utan att osanningar får passera obemärkt! Det vore ju MYCKET märkligt om S-holmare hört dessa rykten IRL men att det i Arboga inte hörts ett knyst åt det hållet? För det kan ni vara säkra på att det skulle gjort, i en skvallrig småstad!

Knyst och knyst? L****n skrev i sin blogg att det var ett väldans rökande av hasch i hennes krets..men hon rökte inte själv skrev hon. N ska enligt flera Arbogabor varit pillerknarkare i 10 år eller mer. 2 stycken i kretsen av de närmaste..Plus att ingen har blivit upprörd då det sagts att CS gillade att droga sig. Det är lätt att tro när man lägger ihop saker att två personer med gemensamma intressen fastnar för varandra, och då menar jag T och CS.
2008-05-05, 17:03
Bannlyst
Citat:
För att kunna bedömma ryktets trovärdighet så vore det ju bra med ett klargörande angående det, tycker du inte det?

Jo det är klart men allt handlar inte om den här tråden. Och jag kan varken bekräfta eller dementera något. Men de här uppgifterna är trovärdiga i mina öron.
Kan tyvärr inte säga mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in