2008-05-08, 22:16
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Advokaten har bara betalt för att försvara henne i rätten. Han skulle aldrig ställa sig i reklam tv 3 och yttra sig om hennes oskuld om han själv trodde annorlunda. Hans yrkesheder och rykte står ju på spel.

Jo, det var därför jag undrade vad han baserade sin förvissning på. Om det är samma som polis och åklagare så är det en tolkningsfråga...
2008-05-08, 22:17
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
1. Hollywood? Minnesförlust av skallskador är väl inget konstigt. En anhörig till mig ramlade och slog i huvudet för över 20 år sedan och h*n kommer fortfarande inte ihåg händelsen eller det precis i anslutning till.
2. Antagligen för att GM trodde hon var död. Att E överlevde var väl mer eller mindre bara ren tur. (Enligt vad jag har fått information om så trodde vissa personer på platsen inte att någon skulle överleva, och antagligen då inte GM heller)
Skulle gissa på att E förlorade medvetandet och då avvek GM från platsen.
4. Och sedan lyckats gömma vapnet så bra att det inte påträffas i huset på över en månad? Nej nåt sånt fall känner jag inte till.

1) Men enligt en tidningsartikel så minns mamman inte ens eftermiddagen. Intressant berättelse om din anhörige, men hur vanligt är det att man glömmer det som ledde fram till skallskadan? Någon expert på skallskador här inne som kan svara på det?

2) Eller överlevde E för att hon utsatts för mindre våld?

3) Du glömde 3?

4) Alt. 4 förutsätter att någon annan gömt vapnet, antingen som medplanerande eller p g a kärlek till E?
2008-05-08, 22:17
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Silbersky har, enligt egen utsago, aldrig sagt "min klient säger att denne är oskydlig", utan alltid "min klient är oskyldig". Det kan inte bli säkrare än så.

Nu försvaras ju inte CS av kroknäsan och pratkvarnen Silbersky utan av en seriös advokat.
2008-05-08, 22:24
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
De skador mamman hade finns inte en chans att hon själv åstakommit.

Trubbigt våld? Jag hittade ett fall där en mamma skadade sig själv i huvudet med en yxa efter att ha mördat sitt barn.

Det är klart, hade E skador i bakhuvudet, så är det en annan historia. Men det vet jag ingenting om, läste bara om hennes ögonglob.
2008-05-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
1) Men enligt en tidningsartikel så minns mamman inte ens eftermiddagen. Intressant berättelse om din anhörige, men hur vanligt är det att man glömmer det som ledde fram till skallskadan? Någon expert på skallskador här inne som kan svara på det?

2) Eller överlevde E för att hon utsatts för mindre våld?

3) Du glömde 3?

4) Alt. 4 förutsätter att någon annan gömt vapnet, antingen som medplanerande eller p g a kärlek till E?
Min anhörige minns inget om det som ledde fram till det. Och då halkade h*n bara i en isig garageuppfart och slog i bakhuvudet. Hur vanligt det är vet jag inte.
1. Enligt samma(?) artikel så står det även att E har en minnesbild från händelsen men den vill hon inte ge offentlighet åt utan den är polisens.
2. Enligt vad som framkommit angående E:s skador så kan man knappast kalla dem "mindre".
3. Nej, hade inget att säga om 3
4. Hm, så någon skulle alltså tillsammans med E ha planerat att E skulle döda sina barn för att sen försöka döda sig själv så att denna någon kunde gömma vapnet? Är det din teori? Någon teori om vem denna någon skulle kunna vara? (Och nej, kom inte med T om du inte menar att det är möjligt att svälja en hammare, eller kanske ta den "bakvägen")
2008-05-08, 22:26
Medlem
Citat:
Trubbigt våld? Jag hittade ett fall där en mamma skadade sig själv i huvudet med en yxa efter att ha mördat sitt barn.

Det är klart, hade E skador i bakhuvudet, så är det en annan historia. Men det vet jag ingenting om, läste bara om hennes ögonglob.
Det har väl stått att hon haft stora skador i bakhuvudet också?
2008-05-08, 22:26
Medlem
grisöras avatar
Citat:

Intressant teori. Men var tog i så fall hammaren vägen ? Vem gömde då hammaren?
2008-05-08, 22:32
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Intressant teori. Men var tog i så fall hammaren vägen ? Vem gömde då hammaren?

Har inte du konstaterat i åtskilliga inlägg i tråden att T gjorde det?
2008-05-08, 22:33
Medlem
Dollar Bills avatar
Citat:

Bruten arm och 10-12 slag i huvudet, låter det självförvållat?
2008-05-08, 22:39
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Uppgiften härrör från tysk press - men kan säkert tas med en nypa salt. Dock kvarstår faktum att modern avled den 15 april efter att ha vårdats för cancer på en specialklinik utanför Hannover. - Hannoversche Allgemeine Zeitung upplyser om att CS som hastigast besökte sin svårt cancersjuka mor onsdagen den 19 mars och att dottern, efter att ha övernattat hos en kompis, skulle återkomma nästföljande dag, den 20 mars. - Måndagen den 24 mars var det tänkt att CS skulle ha följt med sin mor och stöttat och hjälpt henne när hon behandlades för sin cancer, men torsdagen den 20 mars, efter ett telefonsamtal från modern i vilket CS fick veta att hon var efterspanad, kontaktade CS polisen och överlämnade sig således självmant till lagens väktare.

Det förefaller troligt att CS i början av året fick vetskap om sin mors cancersjukdom.

Tack. Om inte annat så tog dessa uppgifter udden av en användares försök att stigmatisera CS.

En annan sak. Du har på ett förtroendefullt sätt hävdat att åklagaren har skyldighet att delge försvaret alla upplysningar så länge det inte kan skada utredningen. Ändå florerar det teorier här om att polisen har hemliga bevis.

Orkar du argumentera vidare...
2008-05-08, 22:40
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Min anhörige minns inget om det som ledde fram till det. Och då halkade h*n bara i en isig garageuppfart och slog i bakhuvudet. Hur vanligt det är vet jag inte.
1. Enligt samma(?) artikel så står det även att E har en minnesbild från händelsen men den vill hon inte ge offentlighet åt utan den är polisens.
2. Enligt vad som framkommit angående E:s skador så kan man knappast kalla dem "mindre".
3. Nej, hade inget att säga om 3
4. Hm, så någon skulle alltså tillsammans med E ha planerat att E skulle döda sina barn för att sen försöka döda sig själv så att denna någon kunde gömma vapnet? Är det din teori? Någon teori om vem denna någon skulle kunna vara? (Och nej, kom inte med T om du inte menar att det är möjligt att svälja en hammare, eller kanske ta den "bakvägen")

4) Nej, min egen teori är nog mer åt "okänd gm"-hållet. Alternativ 4 i formen av ett planlagt dåd kanske är lite väl extremt, men ponera att T kom hem, såg skräckscenen och i sin kärlek till E, gömde vapnet? Långsökt, visst, men ibland agerar folk konstigt. När de är chockade, t ex. Var man sedan skulle kunna gömma en hammare, det kan jag inte svara på eftersom jag inte sett området annat än på bild. Men hur svårt kan det vara att gömma en hammare i ett bostadsområde? Inte har väl polisen gått runt med metalldetektor?
2008-05-08, 22:46
Medlem
grisöras avatar
det är just på grund av ovan som knarkspåret måste utredas grundligare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in