2008-05-05, 17:04
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Drogspåret skulle kunna förklara hur T och C kunde leva på "nästan ingenting".

Det kan man aldrig vara säker på. Det finns säkert andra uppslag också om de har utgifter som överstiger inkomsterna.

Hur levde CS? Där finns det väl lika mycket frågor om ekonomin som det finns om E och T vad jag har förstått.

Kan det finnas en anledning till att som vissa har sagt att CS och T umgicks i smyg?

Om det nu är droger med i bilden kan GM i så fall vara någon som hade tänkt göra inbrott medan T var borta för att komma åt drogerna och sedan blev överraskad av E i villan?

Jag tycker att ryktena om droger är oroväckande. Men som ordspråket säger, det kommer aldrig någon rök om där inte finns någon eld.
2008-05-05, 17:08
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
I så fall kastas det väl ännu mer skit på CS? Detta är inget stötta T forum vad jag vet? Jag är öppen för alla diskussioner då vi inte ännu vet den hela sanningen. Den dagen jag får bevis för att CS är skyldig kommer jag lägga alla andra gm åt sidan.

Tror man ska undvika epitet som "kasta skit". Det främjar näppeligen en konstruktiv diskussion.

När blev det synonymt mellan att "kasta skit" och med att tro att polisens nu häktade huvudmisstäkte, d v s CS, är den skyldige?

Då kastar man också, i rättvisans namn, skit lite mer i blindo om man gissar på alternativa gm, utan ens indicier.
2008-05-05, 17:12
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Tror man ska undvika epitet som "kasta skit". Det främjar näppeligen en konstruktiv diskussion.

När blev det synonymt mellan att "kasta skit" och med att tro att polisens nu häktade huvudmisstäkte, d v s CS, är den skyldige?

Då kastar man också, i rättvisans namn, skit lite mer i blindo om man gissar på alternativa gm, utan ens indicier.

Men det finns ju indicier mot både NJ och T, liksom alla andra som inet statistis säkerställd kan avföras från orten.

Bara för att polisen misstänker någon så är det inte med säkerhet fastställt att det är rätt GM.
2008-05-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jo det är klart men allt handlar inte om den här tråden. Och jag kan varken bekräfta eller dementera något. Men de här uppgifterna är trovärdiga i mina öron.
Kan tyvärr inte säga mer.

Nej allt handlar verkligen inte om den här tråden, men i den här tråden bör vi väl alla vara intresserade utav att hålla debatten på en god nivå där fakta, rykten och rena spekulationer givetvis skall samsas men för den sakens skull så bör man ju i alla fall försöka att bekräfta det man vet/hör med den faktan man även har tillgång till, även om det bara gäller ett rykte.

Skall man undanhålla vissa saker från den stora massan i tråden men ändå föra diskussion kring det i tråden så är PM mellan de initierade ett bättre alternativ.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-05-05 kl. 17:15.
2008-05-05, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så var ju naturligtvis inte andemeningen utan att osanningar får passera obemärkt! Det vore ju MYCKET märkligt om S-holmare hört dessa rykten IRL men att det i Arboga inte hörts ett knyst åt det hållet? För det kan ni vara säkra på att det skulle gjort, i en skvallrig småstad!

När det gäller droghandel så funkar det såhär:
De inblandade har ett ENORMT intresse av att hålla sin verksamhet HEMLIG, eftersom man riskerar många års fängelse.
De flesta som säljer och brukar droger gör det helt utan att familj och vänner vet något.

Man kan ha världens langare som granne utan att veta ett skit om det.
Bevis på detta, jag har bott på samma ställe i 8 år, en morgon kl halvsex vaknar jag av att det är världens liv på gården, kollar ut, där står polisens insatsstyrka med sköld och automatvapen samt MASKERADE , med hundar o hela baletten, det hörs skrik och gråt från barnfamiljen under mej. De har jag bott granne med i alla år, hälsat på o pratat med, samt alla känner alla även i denna stlms förort.
Här skvallras hejvilt.
Men nu huxflux var insatsstyrkan där och grep den vuxna sonen samt bröt upp väggar och golv efter vad det lät. Han dealade.

För övrigt:
Vem har sagt att ryktena kommer från Stockholm från början? Det gör de inte.
2008-05-05, 17:13
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men det finns ju indicier mot både NJ och T, liksom alla andra som inet statistis säkerställd kan avföras från orten.

Bara för att polisen misstänker någon så är det inte med säkerhet fastställt att det är rätt GM.

Ja, men då måste indicierna vara ännu starkare mot CS eftersom hon inte bor på orten men befinner sig där på mordkvällen.
2008-05-05, 17:19
Medlem
knallkorks avatar
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=759580
2008-05-05, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej allt handlar verkligen inte om den här tråden, men i den här tråden bör vi väl alla vara intresserade utav att hålla debatten på en god nivå där fakta, rykten och rena spekulationer givetvis skall samsas men för den sakens skull så bör man ju i alla fall försöka att bekräfta det man vet/hör med den faktan man även har tillgång till, även om det bara gäller ett rykte.

Skall man undanhålla vissa saker från den stora massan i tråden men ändå föra diskussion kring det i tråden så är PM mellan de initierade ett bättre alternativ.

Ja och det har också pmats om detta i närmare två veckor, såvitt jag vet , kan vara mkt längre, men nu tycker jag att detta kan vara intressant att ta upp som allmän info med förhoppningen om att fler kanske träder fram antingen via pm, eller till polisen eller här i tråden.

Jag har svarat på det du undrade om, detta är en irl källa, du förväntar dej väl inte att jag ska gå in på närmare detaljer om en så pass delikat sak?
2008-05-05, 17:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
För övrigt:
Vem har sagt att ryktena kommer från Stockholm från början? Det gör de inte.

Den källa jag har för drogrykten bor i Västmanland. Det är ingen källa som någon annan har som källa vad jag vet. Men eftersom det bara är en källa så ser jag den inte som helt säker. Men eftersom det tydligen kommer info från flera håll så betecknar jag alla trådar tillsammans som att röken har en eld brinnande någonstans.

Om ingen vet vart Västmanland ligger, så gå om fjärde klass i grundskolan och läs på om Sverige i geografi. Annars gör det svenska geografitestet i SvD:
http://www.svd.se/resor/resetest/artikel_1017593.svd
2008-05-05, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=759580

hm, nu blev man ju ännu mer nyfiken..detta uttalande ihop med hennes upplysningar till polisen? Undrar vad det gäller?
2008-05-05, 17:28
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Ja, men då måste indicierna vara ännu starkare mot CS eftersom hon inte bor på orten men befinner sig där på mordkvällen.

Orsakerna kan, OM hon nu verkligen var i Arboga morddagen.

1. Hemligt kuckel-möte med T
2. Drogleverans
2008-05-05, 17:31
Medlem
grisöras avatar
"Trots att dna-svaren dröjer och att polisen inte har något erkännande från kvinnan, tycker Bo Forsman, chef för länskriminalen, att bevisläget är gott.
- Vid den samlade bedömningen så tycker jag det, säger Bo Forsman, chef för länskriminalen"

Nu blir det till att koka soppa på svaga "indicier". Detta ante mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in