Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så var ju naturligtvis inte andemeningen utan att osanningar får passera obemärkt! Det vore ju MYCKET märkligt om S-holmare hört dessa rykten IRL men att det i Arboga inte hörts ett knyst åt det hållet? För det kan ni vara säkra på att det skulle gjort, i en skvallrig småstad!

När det gäller droghandel så funkar det såhär:
De inblandade har ett ENORMT intresse av att hålla sin verksamhet HEMLIG, eftersom man riskerar många års fängelse.
De flesta som säljer och brukar droger gör det helt utan att familj och vänner vet något.
Man kan ha världens langare som granne utan att veta ett skit om det.
Bevis på detta, jag har bott på samma ställe i 8 år, en morgon kl halvsex vaknar jag av att det är världens liv på gården, kollar ut, där står polisens insatsstyrka med sköld och automatvapen samt MASKERADE , med hundar o hela baletten, det hörs skrik och gråt från barnfamiljen under mej. De har jag bott granne med i alla år, hälsat på o pratat med, samt alla känner alla även i denna stlms förort.
Här skvallras hejvilt.
Men nu huxflux var insatsstyrkan där och grep den vuxna sonen samt bröt upp väggar och golv efter vad det lät. Han dealade.
För övrigt:
Vem har sagt att ryktena kommer från Stockholm från början? Det gör de inte.