Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ditt första påstående är ett typexempel av falsk argumentation. Det vet du mycket väl. Ungefär som att säga; öppnar du munnen i invandrarfrågor spelar du med i Svergedemokraternas fula spel.
Nej. Just i det här sammanhanget är det inte så. Sammanhanget är att just den här tråden, på ett lika hänsyslöst som exempellöst sätt, har spammats sönder av förespråkare för orimliga ståndpunkter, som genom att ägna sig åt spamamnde på heltid fullständigt har förryckt tråden, och som tar varje antydan till att vara med på deras vagn från någon av de andra postarna som en anledning till att spamma 200 inlägg till.
Citat:
I övrigt påpekar du att det finns ingen annan gärningsman att spekulera om.
Kan du inte läsa innantill, ska du inte debattera med mig. Vad jag sa var
inte att det inte finns någon annan gärningsman att spekulera om. Vad jag sa att det, på nuvarande bevisläge, inte finns någon anlening att spekulera om någon alternativ gärningsman överhuvudtaget.
Om CS vidgår att hon har varit överallt där hennes mobil kan loggas, och kan ange vettiga skäl till att hon har varit just där och ändå inte begått dåden, och inte kan bindas tekniskt till radhusets grannskap vare sig med mobilloggar eller med den färdiga DNA-analysen, då kan det finnas anledning att
börja spekulera om en alternativ gärningsman. Men det är efter fyra "om", det.
Citat:
Skall man ur det dra slutsatsen att det inte kan finnas någon annan gärningsman måste man använda defekt logik.
Kan kan det naturligtvis hursomhelst. Det
kan ha varit marsianer som kom i ett osynligt tefat och hade ihjäl barnen. Men jag är helt ointresserad av "kan" på den nivån.
För att upprepa: Det finns i dagsläget ingen anledning att spekulera över en alternativ gärningsman, och att likafullt göra detta är intellektuellt improduktivt - någon sorts hybrid mellan idisslande och onani.