2008-04-24, 19:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Carl Hamilton!

Vad ger just dig rätt att ifrågasätta andra som ifrågasätter??? Har du monopol på det??? Man skulle nästan tro att du är försvarsadvokat för en viss person...

Du vet lika litet som vi andra vilka bevis polisen har/inte har och om de granskar alla tips eller inte. (Kom ihåg det uteblivna dna-provet på A E, som inte ansågs särskilt viktigt och bråttom.)

Alla har väl lika stor rätt att ifrågasätta - du eller "vi andra"... Eller är det bara åt "ett håll" man får ifrågasätta???

AAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:sad44 :
Men va fan!
Nu måste jag bara ifrågasätta vad som ger dig rätt att ifrågasätta Carl Hamiltons ifrågasättande av de som ifrågasätter.....

Ingen som tänker ifrågasätta mej????
2008-04-24, 19:24
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så du ogillar att jag ifrågasäter. Ja, det var bra att du klargjorde det. Jag tycker inte du skall vara moderator alls på Flashback. Du passar inte för den rollen. Du är part i debatten och det skall inte ligga på dig då att avgöra vad som är seriöst och inte seriöst.

Varför ifrågasätter du inte alla som ifrågasätter mina seriösa inlägg?

På två timmar avfärder polisen T. På dessa två timmar har man inte ens fått ut samtalslistorna från telefonbolaget. Orkar du ens förstå vad jag pratar om nu? Jag säger det rent ut att polisen gjorde ingen grundlig undersökning av T första natten då polisen förklarade honom avförd som MT i utredningen. Han avfördes i samma stund man fick för sig att gripa NJ som nu MT för dådet. Det för att polisen trodde man var inne på rätt spår då NJ tydligen varit polisanmäld av E. NJ avfördes i samma stund polisen ansåg att CS var huvudspåret. Inte i något av fallen med T, NJ eller CS hade polisen några bevis som kunde knyta någon av de MT till dådet. Polis och åklagare har genom hela fallet haft en tro på vem GM kunde vara.

Det finns två saker som pekar mot att T kan vara GM.

1) Han är bevisligen den enda utöver offren som var på brottsplatsen innan blåljus kom.
2) Hans DNA fanns på brottsplatsen.
Och hans motiv skulle vara?????
Konstigt om hans DNA INTE skulle vara där. Han bodde där. Eller bodde han i garaget?
2008-04-24, 19:26
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Så du ogillar att jag ifrågasäter. Ja, det var bra att du klargjorde det. Jag tycker inte du skall vara moderator alls på Flashback. Du passar inte för den rollen. Du är part i debatten och det skall inte ligga på dig då att avgöra vad som är seriöst och inte seriöst.

Varför ifrågasätter du inte alla som ifrågasätter mina seriösa inlägg?

På två timmar avfärder polisen T. På dessa två timmar har man inte ens fått ut samtalslistorna från telefonbolaget. Orkar du ens förstå vad jag pratar om nu? Jag säger det rent ut att polisen gjorde ingen grundlig undersökning av T första natten då polisen förklarade honom avförd som MT i utredningen. Han avfördes i samma stund man fick för sig att gripa NJ som nu MT för dådet. Det för att polisen trodde man var inne på rätt spår då NJ tydligen varit polisanmäld av E. NJ avfördes i samma stund polisen ansåg att CS var huvudspåret. Inte i något av fallen med T, NJ eller CS hade polisen några bevis som kunde knyta någon av de MT till dådet. Polis och åklagare har genom hela fallet haft en tro på vem GM kunde vara.

1) Han är bevisligen den enda utöver offren som var på brottsplatsen innan blåljus kom.

Förutom att T är en av dom som är riktigt granskad av polisen och avskriven från fallet som gm. För mig är väl T en av de få man kan sluta spekulera om och vart det kommer ifrån att det bara handlar om 2 timmar som detta har tagit vet inte jag var det kommer ifrån. Att hans DNA finns där är ju inte konstigt han bor ju i huset vet att du fått detta till dig förut men det verkar inte hjälpa.
2008-04-24, 19:26
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, detta kan tyckas vara ett huvudlöst sätt att resonera och dra slutsatser på men frånsett allting annat (T:s alibi och avsaknad av känt motiv) så skulle det inte vara första gången som någon fått ett 2 min långt vansinnesutbrott, sedan sansat sig och med blixtens hastighet försökt att rädda det som räddas kan, dvs i första hand sig själv! Det som talar emot det scenariot här, är - förutom alibi och motiv - att man inte funnit mordredskapet och kan utesluta att gm/gk haft en medhjälpare - även om några varit inne på att T:s far och en basfiol skulle ha kunnat fungera som en sådan. - Varför inte en polis, förresten - eller ambulanssjukvårdare..? Konspirationsteorier kan man tota ihop hur många som helst men det gagnar förvisso inte saken.

Att familjen fortfarande var vid liv är en sanning med modifikation eftersom de bägge barnen strax därefter avled. Gm/gk har efter vad jag kan förstå använt sig av ett riktat våld mot huvudet och avsikten bör ha varit en primitiv önskan att döda; straffa, hämnas. E har tydligen en avvärjningsskada men har på det hela taget inte haft mycket att sätta emot. Att gm/gk inte lyckades i E:s fall kan bero på att gm/gk hörde T komma och smet ut bakvägen (altandörr, fönster?), eller att gm/gk helt enkelt fått utlopp för sitt raseri och snabbt; i ren självbevarelsedrift, flydde fältet.

Om E kl. 18.54 satt framför sin dator och befann sig mitt inne i pågående samtal - som avbröts - tyder detta på att gm/gk då gjorde sin entré - eller ringde på dörren. Ett kortare konversation bör sedan ha utspunnit sig - som för E kan ha känts hotfull och hon därför retirerade mot hallen - där gm/gk dock hann i fatt henne.

Det saknas en hel del uppgifter för att rätt kunna bedöma situationen: Hade barnen nattkläder på sig, hur dags brukade de ligga i sina sängar? Stod något fönster öppet i huset? Vilka rum gränsar till hallen? Hur nära ytterdörren låg kropparna? Osv.

Betr. DNA borde saken på ett sätt vara enkel eftersom E/T precis flyttat in och inte så många personer hade befunnit sig i huset. - Och här bör man kanske titta lite extra noga på de hantverkare som rört sig i huset i samband med reparationsarbeten inför inflyttningen. - Kände E - eller lärde hon känna - någon av dessa?

Ja, jag tycker nog också att det är "ett huvudlöst sätt att resonera och dra slutsatser på".
2008-04-24, 19:29
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, upplösningen av hammarhistorien ska bli intressant att ta del av!

CS han ha bevittnat att en kvinna fråntogs en hammare och sedan bara nämnt detta för sin vän.

Det här med "tysk kvinna" behöver ju bara vara pressens broderier - i likhet med att hammaren så säkert var mordvapnet - men sedan visade sig inte vara det. Likaså borde väl lägenhetsuthyraren vid det här laget antingen ha hittat sin hammare - eller kunnat identifiera Skavsta-hammaren? - Åtminstone har väl polisen identifierat lägenhetsuthyrarens hammare och rättsläkaren kunnat avgöra om den varit möjlig som mordvapen?

Vi får se...

Japp! Men med lite fler indicier och vittnesmål än alla T-teorier sammantagna.
2008-04-24, 19:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Det finns fler än två saker som pekar mot att T inte kan vara GM:

1) Total avsaknad av (känt) motiv.
2) Det finns inget realistiskt tidsutrymme för honom att begå brotten.
3) Det finns heller inte tid till att smussla undan ett blodigt mordvapen utan att polisen skulle kunna spåra detta.
4) Han kan inte utesluta att E vittnar mot honom eftersom han inte hade möjlighet att bedöma omfattningen av hennes skador.
5) Han har aldrig visat några våldstendenser, eller är en "uppbrusande" person.
6) Han missbrukar inte psykofarmaka eller andra droger (bevisa i så fall motsatsen).
7) Han är socialt mycket välanpassad, välbalanserad och skötsam.
8) Hans människosyn är mycket human och han visar rättrådighet i hela sin framtoning.

F.ö. kan sägas att om T var GM så skulle han inte ha ringt 112 endast några minuter efter sin hemkomst utan då skulle han ha sagt att han varit sysselsatt med livräddning i åtminstone tio minuter. - Hur lång tid han ägnade åt att parkera sin bil skulle heller ingen av grannarna ha kunnat klocka på minuten.
Senast redigerad av letsdoit 2008-04-24 kl. 19:37.
2008-04-24, 19:39
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Du glömmmer en sak om konspirationsteoretikernas logik. En konspirationsteoretiker tillåter bara ett giltigt scenario. Då är det antingen Cs, eller T eller NJ typ.

Det till skillnad från en sådan som mig som anser att varje spår och person skall undersökas. Men för konspirationsteoretikern så förefaller en sådan grund som omöjlig.

Ja, men förr eller senare måste man börja sovra bland alla vilda gissningar, indicier, vittnesmål och ev bevis och börja inse att det hela pekar åt ett visst håll.

Jag tycker att vi befinner oss där redan nu.
2008-04-24, 19:40
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Förutom att T är en av dom som är riktigt granskad av polisen och avskriven från fallet som gm. För mig är väl T en av de få man kan sluta spekulera om och vart det kommer ifrån att det bara handlar om 2 timmar som detta har tagit vet inte jag var det kommer ifrån. Att hans DNA finns där är ju inte konstigt han bor ju i huset vet att du fått detta till dig förut men det verkar inte hjälpa.
Någonstans såg jag att han inte blev avskriven förrän på onsdagen. Det var kanske Wildone69 som sa det? Är inte säker. Men det var ju betydligt merän 2 timmar i alla fall.
2008-04-24, 19:41
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMonkey
Med din logik borde ju även DU undersökas...

Jag lovar dig att polisen har bevis/fakta som de inte kan gå ut med pga att det är detaljer som bara gm + vittne/offer kan känna till.

Javisst, om polisen frågar skall de få en detaljerad redogörelse smat kolla upp via min mobil vart jag befunnit mig sedan 14 mars.

Polisen har inget främmande DNA från brottsplatsen. Det behöver man inte hemlighålla. Skulle CS DNA finns på brottsplatsen är hon knuten dit och då skulle jag inte se annat än fällande dom för dådet. För det finns ingen naturlig anledning till att hennes DNA skulle finnas där.

Polisen har inget DNA som matchar hammaren mot varken CS, E, M eller S. Med tanke på att det borde matcha mot fyra individer och ingen kan kopplas till de så förefaller hammaren osannolikt kunna kopplas till dådet i någon form. Polisen tyckte att man då skulle skicka den till ytterligare analys. Men knappast någon vågar ens ifrågasätta den tunna soppa polisen nu kokar på det man saknar i ingridiensväg. Att man har recept hjälper föga att få soppan smakrik.
2008-04-24, 19:42
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Någonstans såg jag att han inte blev avskriven förrän på onsdagen. Det var kanske Wildone69 som sa det? Är inte säker. Men det var ju betydligt merän 2 timmar i alla fall.

Ja det var ju det jag vet det.....
2008-04-24, 19:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Javisst, om polisen frågar skall de få en detaljerad redogörelse smat kolla upp via min mobil vart jag befunnit mig sedan 14 mars.

Polisen har inget främmande DNA från brottsplatsen. Det behöver man inte hemlighålla. Skulle CS DNA finns på brottsplatsen är hon knuten dit och då skulle jag inte se annat än fällande dom för dådet. För det finns ingen naturlig anledning till att hennes DNA skulle finnas där.

Polisen har inget DNA som matchar hammaren mot varken CS, E, M eller S. Med tanke på att det borde matcha mot fyra individer och ingen kan kopplas till de så förefaller hammaren osannolikt kunna kopplas till dådet i någon form. Polisen tyckte att man då skulle skicka den till ytterligare analys. Men knappast någon vågar ens ifrågasätta den tunna soppa polisen nu kokar på det man saknar i ingridiensväg. Att man har recept hjälper föga att få soppan smakrik.

Habba habba!!!
Du vet inte vad polisen har!!!!!
och du vet inte vilken anledning de skulle ha att hemlighålla något heller!

Glöm inte ordeN JAG TROR!!!!
2008-04-24, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Stämmer inte!
T åkte senare på kvällen till sjukhuset där E förts samt tog emot samtal från media under natten.
Detta kan han inte fått gjort om han varit gripen men nu var T en fri man till att åka bil samt ta emot samtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in