2008-05-01, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Håller med dig om, att det tydligen inte saknats pengar. Men hon har kanske jobbat med tillfälliga arbeten, där hon befunnit sig? I de olika länderna.

Precis..och har man bara sig själv att tänka på så kan man klara sig med små medel. Hon verkar vara lite bohem? Ingen som såg fram emot det här med barn och stadgat liv direkt.
2008-05-01, 17:20
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Precis..och har man bara sig själv att tänka på så kan man klara sig med små medel. Hon verkar vara lite bohem? Ingen som såg fram emot det här med barn och stadgat liv direkt.
Nej, åtminstone inte för 10 år sedan, när hon fick frågan om barn och familj. Men det var iofs före T:s tid. Det var kanske mannen med stort M?
Senast redigerad av Irriterad 2008-05-01 kl. 17:26.
2008-05-01, 17:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det känns som att tråden spårar ur lite nu. Försök hålla er till ämnet är ni snälla!

OT-inläggen är raderade.

// Mod
2008-05-01, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Flera hundra sidor i sammanlagt tre trådar där de öppet bloggande inblandade personernas privatliv diskuteras.

Jag hoppas vi får lite mer fakta efter lördagens häktningsförhandling och att fler DNA-prover snart är klara så att fallet går lite framåt för polis och åklagare.
Nu borde väl SKL innan lördagen hinna med att kolla upp hammaren.
Kan inte tänka mig att den ska ta sån lång tid att analysera.
2008-05-01, 20:03
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Nu borde väl SKL innan lördagen hinna med att kolla upp hammaren.
Kan inte tänka mig att den ska ta sån lång tid att analysera.

Du kanske har missat följande rapportsändning:

http://playrapport.se/video/1131796
2008-05-01, 20:11
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
http://www.batavierenrace.nl/foto/2004/browse/250_etappe21/1082806414_img_4475.jpg

Det är första gången jag ser en bild på henne. Hon ser ut som en grönlänning tycker jag. Hon är tydligen väldigt lång också, ca 180 cm. En helt och hållen skräckinjagande person enligt min mening. Förmodligen rätt stark och svår att brotta ned.
2008-05-01, 21:06
Medlem
Efterlyst

GW verkar ju i alla fall vara ganska säker på att polisen har en hel del på CS.
2008-05-01, 21:09
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
GW verkar ju i alla fall vara ganska säker på att polisen har en hel del på CS.

Han är härlig.

-Det här är en sån där kameral historia

-Hennes försvarare är av den ståndpunkten att hon inte ska säga ett pillekvitt

Notera att han poängterade att de måste ha något som binder CS till brottsplatsen. Han sa att visst kan hon fällas i TR men HR kräver starkare bevisning så det gäller att de får fram bindande teknisk bevisning från villan.
2008-05-01, 21:17
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Han är härlig.

-Det här är en sån där kameral historia

-Hennes försvarare är av den ståndpunkten att hon inte ska säga ett pillekvitt

Notera att han poängterade att de måste ha något som binder CS till brottsplatsen. Han sa att visst kan hon fällas i TR men HR kräver starkare bevisning så det gäller att de får fram bindande teknisk bevisning från villan.
Eller ett utpekande från E.

Han sa också att han trodde att dom hade tung bevisning mot CS.

Nu ska jag ut så nu säger jag inte ett pillekvitt mer här i kväll!
2008-05-01, 23:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första är jag inte säker på att åklagaren skulle göra detta så fort DNA från CS hittades i huset. För det andra har det fram till nu inte varit möjligt att åtala CS, eftersom svensk rätt inte ger möjligheter till att åtala någon i dess frånvaro.
DNA:t skulle säkert ingå som ett bärande element i den förundersökning som då relativt snart kunde avslutas – och då hade CS för länge sedan hunnit passera gränsen. – Något DNA från gm/gk har av allt att döma ännu inte hittats. Är Skavsta-hammaren mordvapnet – vilket polisen synes ha som främsta arbetshypotes – borde den dissekering som SKL inlett kunna utvisa bärigheten i antagandet. - Hur som helst så återstår att förklara varför den resvana CS nära nog ett dygn efter morden skulle ha försökt sig på ett så pass dödfött företag som att försöka smuggla med sig sitt mordvapen i handbagaget!? - Hon känner säkerligen också till telefonmaster, bestämmelser för handbagage, DNA-spårning m m. - Planerat eller oplanerat (psykiskt sjuk eller bara deprimerad), så finns varken rim eller reson i denna hennes fullständiga förvandling till en patologiskt svartsjuk/hämndgirig och efterbliven person.

Jag håller inte för troligt att hammaren härrör från CS. – Däremot måste CS förklara sitt ärende i Arboga-trakten eftersom polisen påstår sig kunna bevisa hennes närvaro där.

Pga bristen på vederhäftig fakta och information så känns det som ett famlande i mörkret efter något så när trovärdiga förklaringsmodeller där en psykiskt sjuk gm/gk agerat. Förhören med CS kommer förhoppningsvis att kunna kasta mer ljus över händelseförloppet.

Alltså: CS har dagen före sin avfärd till Tyskland haft ett ärende någonstans i eller i närheten av Arboga. Det finns vittnen som tror sig ha iakttagit henne i anslutning till brottsplatsen och på Arboga station.

Kan inte CS få ihop ett alibi för morddagen (inkl. när dådet begicks) så ligger hon illa till. Då blir det vittne som såg en person komma ut ur huset (efter dådet?) mycket viktigt och det hänger på hur pass väl denne kan beskriva personen i fråga. Tidpunkten för iakttagelsen måste också tima E:s msn-konversation resp. T:s hemkomst.

CS bör också ha alibi för dagarna före dådet då vittnen sett en mystisk person, 25-30 år, mörkklädd och med svart huva. - Om det visar sig att CS kan presentera ett fullgott alibi, vem är då den mörkklädde med den "vaggande" gången?
2008-05-01, 23:29
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
DNA:t skulle säkert ingå som ett bärande element i den förundersökning som då relativt snart kunde avslutas – och då hade CS för länge sedan hunnit passera gränsen. – Något DNA från gm/gk har av allt att döma ännu inte hittats. Är Skavsta-hammaren mordvapnet – vilket polisen synes ha som främsta arbetshypotes – borde den dissekering som SKL inlett kunna utvisa bärigheten i antagandet. - Hur som helst så återstår att förklara varför den resvana CS nära nog ett dygn efter morden skulle ha försökt sig på ett så pass dödfött företag som att försöka smuggla med sig sitt mordvapen i handbagaget!? - Hon känner säkerligen också till telefonmaster, bestämmelser för handbagage, DNA-spårning m m. - Planerat eller oplanerat (psykiskt sjuk eller bara deprimerad), så finns varken rim eller reson i denna hennes fullständiga förvandling till en patologiskt svartsjuk/hämndgirig och efterbliven person.

Jag håller inte för troligt att hammaren härrör från CS. – Däremot måste CS förklara sitt ärende i Arboga-trakten eftersom polisen påstår sig kunna bevisa hennes närvaro där.

Pga bristen på vederhäftig fakta och information så känns det som ett famlande i mörkret efter något så när trovärdiga förklaringsmodeller där en psykiskt sjuk gm/gk agerat. Förhören med CS kommer förhoppningsvis att kunna kasta mer ljus över händelseförloppet.

Alltså: CS har dagen före sin avfärd till Tyskland haft ett ärende någonstans i eller i närheten av Arboga. Det finns vittnen som tror sig ha iakttagit henne i anslutning till brottsplatsen och på Arboga station.

Kan inte CS få ihop ett alibi för morddagen (inkl. när dådet begicks) så ligger hon illa till. Då blir det vittne som såg en person komma ut ur huset (efter dådet?) mycket viktigt och det hänger på hur pass väl denne kan beskriva personen i fråga. Tidpunkten för iakttagelsen måste också tima E:s msn-konversation resp. T:s hemkomst.

CS bör också ha alibi för dagarna före dådet då vittnen sett en mystisk person, 25-30 år, mörkklädd och med svart huva. - Om det visar sig att CS kan presentera ett fullgott alibi, vem är då den mörkklädde med den "vaggande" gången?

Familjen var ju nyinflyttad. Så snart de flyttat in börjar mystiska person(er) dyka upp i grannskapet. Kan de ha drivit någon slags illegal verksamhet i huset? försäljning? Motsvarande det spring som blir i trappen när en smålangare flyttar in i hyreshus.
2008-05-01, 23:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Är CS gm - vilket jag noterar att allt fler börjar tro - och upptakten/anledningen/motivet till brottet är svartsjuka och resultatet är två mord och ett mordförsök, då tycker i alla fall jag att bedömma svartsjukan som "patologisk" (= sjuklig) inte precis är att sticka ut hakan särskilt långt inom psykiatrin/rättspsykiatrin.
Det är nog inte så vanligt att patologisk svartsjuka utvecklar sig efter endast tio dagars bekantskap - och detta med en person med vilken hon varken har gemensamma barn eller några andra band. - Snarare skulle man kunna tänka sig att CS överreagerar på besvikelser av olika slag - och blir hämndgirig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in