2008-04-23, 04:03
Medlem
DeBalys avatar
Arboga Tidning 23/4-2008

Misstänkt tyska snart i Sverige

2008-04-23, 07:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Misstänkt tyska snart i Sverige
från Spoilern:
Spaningschef Rogenfeldt om den häktade kvinnan: "Jag slutar som polis om vi inte kan fälla henne".

Skall bli intressant att få se fortsättningen. Med tanke på de hitills tama sakerna polisen har presenterat så blir det svårt att fälla CS.

Fast man blir ju mäkta förvånad när de söker andra spår om de nu är så tvärsäkra på CS. "Det är så vi jobbar".
2008-04-23, 07:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Skall bli intressant att få se fortsättningen. Med tanke på de hitills tama sakerna polisen har presenterat så blir det svårt att fälla CS.

Fast man blir ju mäkta förvånad när de söker andra spår om de nu är så tvärsäkra på CS. "Det är så vi jobbar".

Det ÄR faktiskt så de jobbar, de lämnar inget åt slumpen, de lyfter på varje sten vilket de ju måste göra. De kan inte bestämma sig för att det är CS som är gm hur mycket som än pekar på henne...ingen är gm innan denne är fälld!
Känslomässigt är det en helt annan sak vilket säkert fått denne spaningschef att uttala sig som han gör! Som de flesta andra yrkeskårer kan poliserna skilja på professionalism o de egna känslorna!

Han säjer oxå att de har/har haft mycket på henne från början vilket stäker mej i min tro att de fulingarna mörkar saker för flashback! De indicier som hittills presenterats här är, enligt min uppfattning, inte på långa vägar det enda de har! Blir spännande att se sen!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-23 kl. 07:45.
2008-04-23, 07:44
Medlem
DeBalys avatar
Citat:

"Jag slutar som polis om vi inte kan fälla henne". Talar ju sitt språk, antingen har vi att göra med en polis som saknar självbevarelsedrift och som är rejält trött på sitt jobb, eller också sitter polisen inne med rejäla och handfasta bevis och har svårt att dölja sin förtjusning över detta faktum.

Jag både tror och hoppas på det senare.
2008-04-23, 08:08
Medlem
Citat:

Intressant, om polisen följer ett spår gör de fel, om polisen följer flera spår gör de fel. Hur ska polisen agera enligt dig?

Samma sak med T verkar det som. Om han bloggar är han mediekåt (=gör fel). Om han inte visar sitt ansikte i en intervju gör han fel.
2008-04-23, 08:09
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach

Men en borderline har problem att planera och är mkt tveksamt om man är i stånd att gömma ett mordvapen osv. Iof om det är hammaren som hittades på Skavsta kan det visserligen tyda på att hon inte försökt gömma den.

Nej, en fungerande borderline har inte problem att planera!
2008-04-23, 08:18
Medlem
Tuesdays avatar
Lars Rogenfeldt uttalar sig på ett lite märkligt sätt om han är rättciterad. Han borde känna till att det är rättens och inte utredningsgruppens uppgift att fälla mördaren.

Det både bloggas och skrivs på tyska juridikforum om fallet. Har tyvärr inte sparat länkarna men det går att googla fram för den intresserade. En advokatblogg iaf:

http://strafverteidiger-feltus.blogspot.com/2008/04/verteidigerin-streitet-jegliche.html
2008-04-23, 08:19
Medlem
miapetters avatar
Arboga Tidning/ Bärgslagsbladet idag:

"Aftonbladet har haft uppgifter om att mamman har pekat ut den tyska kvinnan.
–De uppgifterna dementerar jag gärna, för mamman har inte varit i ett sådant skick att vi kunnat ställa frågan vem hon öppnade dörren för, den 17 mars. Så det är fel."

Den som dementerar är Lars Rogenfeldt, spaningledare.

Jävla Aftonbladet, förbannade Aftonbladet!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-23 kl. 08:31.
2008-04-23, 08:26
Bannlyst
Är det inte lite tidigt att diskutera CS eventuella störningar? Hon kanske inte har några? Tänk om hon är oskyldig?
Jag undrar vad ni baserar era diagnoser på? Har ni träffat henne? Har ni pratat med henne? Knappast..
Att T och hans vänner beskriver henne på ett visst sätt behöver inte betyda ett dugg då vi inte har fått höra hennes version ännu. Det lilla jag läst om henne (saker hon själv skrivit) och vad hennes vänner säger..tyder på en snäll, omtänksam tjej. Hon beskrivs av T:s vän som underbar? Visst, hon kan ha gjort saker ändå, men vi vet inte ännu. Jag tycker helt enkelt inte om när det diskuteras diagnoser på människor man aldrig träffat, ännu mindre pratat med.
2008-04-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Lars Rogenfeldt uttalar sig på ett lite märkligt sätt om han är rättciterad. Han borde känna till att det är rättens och inte utredningsgruppens uppgift att fälla mördaren.
Finns flera alternativ/möjligheter (men att han inte vet vilka som fäller är inte ett av dem).

"Jag slutar som polis om vi inte kan fälla henne". Kan vara en förkortning för "Jag slutar som polis om de bevis vi har fått fram inte kan fälla henne". Eller så är "vi" helt enkelt ett "samlingsnamn" för rättsväsendet där polisen ingår. Oavsett vad är det inget att hänga upp sig på.
2008-04-23, 08:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Är det inte lite tidigt att diskutera CS eventuella störningar? Hon kanske inte har några? Tänk om hon är oskyldig?
Jag undrar vad ni baserar era diagnoser på? Har ni träffat henne? Har ni pratat med henne? Knappast..
Att T och hans vänner beskriver henne på ett visst sätt behöver inte betyda ett dugg då vi inte har fått höra hennes version ännu. Det lilla jag läst om henne (saker hon själv skrivit) och vad hennes vänner säger..tyder på en snäll, omtänksam tjej. Hon beskrivs av T:s vän som underbar? Visst, hon kan ha gjort saker ändå, men vi vet inte ännu. Jag tycker helt enkelt inte om när det diskuteras diagnoser på människor man aldrig träffat, ännu mindre pratat med.

Du har så rätt! Det som sker här är att någon spekulerar i en ev diagnos o så svarar någon som bättre vet vad den diagnosen står för! Personligen tycker jag at det är mycket intressant även om det, precis som du säjer dels är alldeles för tidigt för detta o dels så går det inte att ställa diagnos utifrån vad vi läst om CS!
Men det går att utesluta, o fundera runt...vem gm än är finns en störning, det är min övertygelse!
2008-04-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

T:s vänner beskriver henne som underbar? Visst har det funnits uppe på bildagboken, men strax efter det mötet så ändrade personen uppfattning om CS,. I övrigt har jag inte hört någon i T's närhet som säger sig ha gillat henne vidare mycket (detta innan dådet) vissa händelser som inte kommit ut här styrker det.

När hon var i Sverige på besök förut så åt hon tabletter för någon typ av psyiska besvär, jag vet vad hon sa att tabletterna var till för, och jag vet också vad dessa tabletter egentligen är till för..

Sen /om/när) hon kommer till sverige så kommer hon garanterat att genomgå en psykundersökning, och det bästa vi kan göra är väl att avvakta den. Då vi har små/obefintliga möjligheter att utvärdera hennes psykiska status i dagsläget, vid tiden för dådet och innan det. (om hon skulle vara GM)
Senast redigerad av flurpo 2008-04-23 kl. 08:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in