Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Knappas men jag kan läsa ordentligt och bestämmer mig inte innan jag läser något vad personen vill säga.
Tror de flesta kan se både på ordval och innehåll att Stormlykta och jag är olika personer.
Du läser som en kratta, jag har inte påstått att det är förtal att säga att någon borde kollas upp mycket mera men när frågan kommer upp 100-tals gånger utan att någon kunna göra det troligt att så inte har skett, ja då är vi på väg mot förtal för då har de som maniskt för fram den åsikten inget annat motiv än att få övriga att tro att det är fakta att T inte har blivit tillräckligt kontrollerad. Du kan vara säker på att polisen tagit de prov de ska på honom.
För att vara tydlig: Allt handlar inte bara im dig, det är den samlande bilden som innebär att det blir förtal. Hör väldigt lite från de som tror att CS är oskyldig att det kan vara någon annan än T.
En person som befinner sig på brottsplatsen när räddningstjänst och polis anländer måste räkna med att bli misstänkt vilket gör att jag är övertygad om att det hela hade gjorts annorlunda om T hade varit gärningsman och velat komma undan misstankar.
Jag tror i dagsläget på varken CS, NJ eller T som GM.
Men med de uppgifter jag har så skulle man kunna söka GM i kresten av Ts historia och vilka han har haft med att göra. Detsamma kan GM finns i Es historia också. Men polisen har gått ut och sagt att man söker Es historia vilket har stått i någon av tidningarna, vilken kom jag inte ihåg. Men jag har inte sett något sådant om T. Polisen verkar förutsätta att E var målet för dådet men det kan ju så vara att T var målet för dådet.
Det kan var som så att GM är en vanlig simpel inbrottstjuv som togs på bar gärning av E. Det scenariot finns också med i bilden hos mig.