2008-04-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För en gångs skull är jag och SingleStar eniga.
Hade det funnits DNA-kopplingar som var klara hade ingen advokat överklagat utlämnandet eller motsatt sig häktning.
Lika självklart är att det finns annan bevisning som starkt tyder på CS skuld, annars hade hon inte häktats.
Förutsatt att CS:s advokat har blivit informerad om det vilket inte alls är säkert. Det stod ju t ex i samband med överklagandet att åklagaren inte hade informerat advokaten om samtliga bevis.
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Är det någon som har koll på hur vanligt det är med oskyldiga som sitter häktade i en månad och under den tiden vägrar prata med utredande polis?

Tror inte det är helt ovanligt i de tyngre kriminella kretsarna, antingen vill man inte erkänna det man gjort eller så skyddar man någon.
Men varför CS är tyst vet jag inte, hon har ju ingen sådan bakgrund.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vet inte hur många gånger jag har skrivit det. Men det finns inget DNA på brottsplatsen från CS. Det finns inget DNA på hammaren från Skavsta som koplar den samman med CS, E, M eller S.
Frågan är om det finns en övervakningsfilm från Skavsta som visar att CS fått lämna ifrån sig en hammare där? - Eller är det fråga om en annan kvinna och CS är vittne till denna händelse (som hon senare berättar om för sin vän)?
2008-04-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Tror inte det är helt ovanligt i de tyngre kriminella kretsarna, antingen vill man inte erkänna det man gjort eller så skyddar man någon.
Men varför CS är tyst vet jag inte, hon har ju ingen sådan bakgrund.
Jo, men nu menade jag personer som är oskyldiga. Alltså sådana som inte har något som helst med brottet de sitter häktade för att göra.
2008-04-27, 14:15
Medlem
Citat:
Jag frågar för att han svarade ett inlägg som jag riktade till dig.
Skicka ett PM om det bara riktar sig till Stormlykta!
2008-04-27, 14:17
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Knappas men jag kan läsa ordentligt och bestämmer mig inte innan jag läser något vad personen vill säga.
Tror de flesta kan se både på ordval och innehåll att Stormlykta och jag är olika personer.
Du läser som en kratta, jag har inte påstått att det är förtal att säga att någon borde kollas upp mycket mera men när frågan kommer upp 100-tals gånger utan att någon kunna göra det troligt att så inte har skett, ja då är vi på väg mot förtal för då har de som maniskt för fram den åsikten inget annat motiv än att få övriga att tro att det är fakta att T inte har blivit tillräckligt kontrollerad. Du kan vara säker på att polisen tagit de prov de ska på honom.
För att vara tydlig: Allt handlar inte bara im dig, det är den samlande bilden som innebär att det blir förtal. Hör väldigt lite från de som tror att CS är oskyldig att det kan vara någon annan än T.
En person som befinner sig på brottsplatsen när räddningstjänst och polis anländer måste räkna med att bli misstänkt vilket gör att jag är övertygad om att det hela hade gjorts annorlunda om T hade varit gärningsman och velat komma undan misstankar.

Jag tror i dagsläget på varken CS, NJ eller T som GM.

Men med de uppgifter jag har så skulle man kunna söka GM i kresten av Ts historia och vilka han har haft med att göra. Detsamma kan GM finns i Es historia också. Men polisen har gått ut och sagt att man söker Es historia vilket har stått i någon av tidningarna, vilken kom jag inte ihåg. Men jag har inte sett något sådant om T. Polisen verkar förutsätta att E var målet för dådet men det kan ju så vara att T var målet för dådet.

Det kan var som så att GM är en vanlig simpel inbrottstjuv som togs på bar gärning av E. Det scenariot finns också med i bilden hos mig.
2008-04-27, 14:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Jo, men nu menade jag personer som är oskyldiga. Alltså sådana som inte har något som helst med brottet de sitter häktade för att göra.

Jag förstod!
Men var otydlig i mitt svar...
Exempel 2, där en oskyldig person sitter häktad för ett brott den vet att någon annan begått o håller tyst för den personens skull! Det händer nog titt som tätt men antagligen inte vid så grova brott som barnamord!
2008-04-27, 14:19
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Jag tror i dagsläget på varken CS, NJ eller T som GM.

Men med de uppgifter jag har så skulle man kunna söka GM i kresten av Ts historia och vilka han har haft med att göra. Detsamma kan GM finns i Es historia också. Men polisen har gått ut och sagt att man söker Es historia vilket har stått i någon av tidningarna, vilken kom jag inte ihåg. Men jag har inte sett något sådant om T. Polisen verkar förutsätta att E var målet för dådet men det kan ju så vara att T var målet för dådet.

Det kan var som så att GM är en vanlig simpel inbrottstjuv som togs på bar gärning av E. Det scenariot finns också med i bilden hos mig.

Njae...Var det inte så att E´s pappa sa att poliserna nu kartlägger E´s liv?
2008-04-27, 14:20
Medlem
Citat:
Fram till dess att polisen presterar ett statiskt bevis som kan koppla CS till brottsplatse eler dådet kommer jag anse att hon bara är MT, inte GM. Det har jag sagt tidigare och det säger jag nu igen. Det tycker du inte är tjatigt, eller?

Men du tycker det är tjatigt att jag anser att T borde kollas upp mer?

Ja, det tycker åtminstone jag. Det var ett otroligt tjat om T. Tror du verkligen inte att polisen har kollat upp honom tillräckligt för att ha kunnat avfärda honom? Tror du verkligen att rätten skulle låta CS häktas hur länge som helst om det inte fanns vissa bevis som tyder på att hon är gärningsmannen? De två som polisen borde misstänka först vore antingen pappan till barnen eller nya sambon, jag är övertygad om att polisen har kollat upp båda otroligt noga.
2008-04-27, 14:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För en gångs skull är jag och SingleStar eniga.
Hade det funnits DNA-kopplingar som var klara hade ingen advokat överklagat utlämnandet eller motsatt sig häktning.
Lika självklart är att det finns annan bevisning som starkt tyder på CS skuld, annars hade hon inte häktats.
Här återstår att höra CS själv och vad hon har att säga om de "sannolika skälen". Att hon inte velat rentvå sig från misstankarna genom att presentera ett vattentätt alibi tyder starkt på att hon saknar ett sådant. - Hur tillbringade hon tiden fram till dess att hennes flyg lyfte från Skavsta? Varför lämnade hon sin bostad redan morddagen men avreste inte förrän dagen därpå? Transportmedel? Vem tillbringade hon natten hos? Vad åt hon - och var? Träffade hon över huvud taget någon annan person? - Osv.
2008-04-27, 14:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Exempel 2, där en oskyldig person sitter häktad för ett brott den vet att någon annan begått o håller tyst för den personens skull! Det händer nog titt som tätt men antagligen inte vid så grova brott som barnamord!

Bobbys mamma satt häktad och skyddade styvpappan t ex. Inblandning iofs.
2008-04-27, 14:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Ja, det tycker åtminstone jag. Det var ett otroligt tjat om T. Tror du verkligen inte att polisen har kollat upp honom tillräckligt för att ha kunnat avfärda honom? Tror du verkligen att rätten skulle låta CS häktas hur länge som helst om det inte fanns vissa bevis som tyder på att hon är gärningsmannen? De två som polisen borde misstänka först vore antingen pappan till barnen eller nya sambon, jag är övertygad om att polisen har kollat upp båda otroligt noga.

Tommie Karim var häktad i två månader.

Dett finns mycket mer som borde kollas upp än bara NJ och T. Det kan finnas andra aspekter att ta med i beräkningarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in