Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
<sniped>
Hon drogs ju bevisligen också till den typen av killar. Härtill hade hon en massa mailkontakter och kan i sin välvilja ha etablerat en kommunikation med något psykfall av den högre skolan. - Dådet behöver alltså inte vara riktat mot T utan kan ha haft endast E (och det som hör till henne: barnen) som mål. – Det talades om en grå (silvrig) Saab i början av utredningen. Känner du till om denna bil har identifierats och avförts? Det talades också om en mystisk ”man” – som senare blev ”man, alt. kvinna” när CS kom in på banan. - Ingen synes i inledningsskedet ha sett en lång kvinna.
Betr. E:s ev. utpekande bör man nog inte hysa alltför stora förhoppningar. – Däremot kommer CS att få redogöra i detalj för vad hon hade för sig morddagen och efterföljande dag fram till flygets avgång. – Att hammarbeslaget ute på Skavsta skulle ha något med CS att göra tillåter jag mig betvivla. Hon reste ofta och visste givetvis att det inte gick an att smuggla med sig en hammare i handbagaget! - Alternativet är att hon drabbats av en blackout som varade i åtminstone ett dygn...
Ja hennes smak för killar kan jag inte svara för, den enda jag vet om som är en "sån" är barnens far, det har mig veterligen aldrig förekommit några andra "såna" i hennes liv, oavsett vad så hänvisar jag till polisens kartläggning där, känns som alla som varit i kontakt med E de senaste 10 åren har blivit hörda av polis.
En mailkonversation med en psyksjuk man som du på allvar tror polisen skulle missat, de har kartlagt hela hennes liv flera år tillbaka väldigt noga.
Silvrig saab, nej, har också läst någon notis om det tidigare men har inte hört talas mer om det. Antagligen en avförd detalj som inte hörde hit.
Ang. en "stalkande" man så har jag förtydligat detta flera gånger, de vittnesuppgifter de första dagarana om denna man kom från den adress de bodde på tidigare, denne man var NJ och det var allmän kännedom.
Sen har jag sett en
efterlysning från polis om någon sett en någon med lustig gång och allt det där i villaområdet, men jag har inte sett någon artikel om att ngn trätt fram och verkligen sett det, förutom den som hade sett ngn lämna huset som stod i AB häromdagen, men där var det väl inget signalement beskrivet?
E:s eventuella utpekande av gm kommer vara direkt avgörande, hon är fortfarande helt ovarse om medias rapportering och om den häktade, dvs helt ofärgad av allt.