2008-04-24, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Media?? De släpper väl allt...sant eller inte?
Däremot kanske polis i de båda länder det berör väljer att inte gå ut med det, ja, det har du rätt i!
Tänkte inte på det..

Det kommer nog ut när de tagit beslut, blir hon utlämnad lär hon få eget chartrat plan med tysk polis alt. svensk polis och sen bär det iväg till häktet i Västerås så någon direkt hotbild finns det nog inte där.
2008-04-24, 16:03
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Av säkerhetsskäl kanske de gör så. (För tyskans säkerhet, säkert många som skulle vilja....)

Snygg hatt du har Tantalora

Ja det är ju vår, jag gör mitt bästa...tack för komplimangen!

Jag tror också att det görs medvetet för hennes bästa och säkerheten behöver inte vara lika stor än om det basuneras ut när hon ska åka.
2008-04-24, 16:03
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det är ungefär som förut, hon börjar bli lite rastlös och trött på att sitta isolerad från verkligheten men annars är det som förut, små små framsteg.
Skönt att det går framåt, i alla fall. Bara så hemskt att tänka på hur det blir, när hon riktigt förstår att barnen är borta.
2008-04-24, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Skönt att det går framåt, i alla fall. Bara så hemskt att tänka på hur det blir, när hon riktigt förstår att barnen är borta.

Den punkten har vi redan passerat, visserligen skjuter hon det ifrån sig på flera sätt, men insikten att de är borta har hon nu. Begravningen av barnen är planerad och nu diskuterar de detaljer runt den.
2008-04-24, 17:19
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Den punkten har vi redan passerat, visserligen skjuter hon det ifrån sig på flera sätt, men insikten att de är borta har hon nu. Begravningen av barnen är planerad och nu diskuterar de detaljer runt den.

Hon måste nog skjuta det ifrån sig, skadad eller inte, tror du inte?
Det är kroppens sätt att mildra stöten sas...
När min pappa dog hastigt då jag var mycket ung trodde jag ibland att
han var kidnappad, fast jag visste...
Begravningen är en viktig del av bearbetningen o jag kände som en vakum
tills den var över. Tänker på er...
2008-04-24, 17:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
T:s vänner beskriver henne som underbar? Visst har det funnits uppe på bildagboken, men strax efter det mötet så ändrade personen uppfattning om CS,. I övrigt har jag inte hört någon i T's närhet som säger sig ha gillat henne vidare mycket (detta innan dådet) vissa händelser som inte kommit ut här styrker det.
Antar att det mesta härrör från vad T har gett uttryck för?
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
När hon var i Sverige på besök förut så åt hon tabletter för någon typ av psyiska besvär, jag vet vad hon sa att tabletterna var till för, och jag vet också vad dessa tabletter egentligen är till för..
Anser du att dessa tabletter på något sätt talar emot en personlighetsstörning, typ borderline?

Tydligt är att hon inte på minsta vis försökt att dölja sitt medicinerande. – Om hon berättade vilken typ av tabletter hon åt så kan hon ju inte gärna varit dummare än att hon kunnat förutse att omgivningen skulle förstå (eller ta reda på) varför tabletterna skrevs ut?

Kanske har hon fått fel medicin utskriven – och en felaktig diagnos..? - Det är ju inte precis någon lättare störning som en gm/gk lider av i detta fall utan man kan mycket väl också tänka sig en svårtartad schizofreni.
2008-04-24, 17:49
Bannlyst
Citat:
Jag är direkt berörd av det här fallet och pga detta sitter med insyn direkt i det hela, därav vet jag mycket mer än jag kan förtälja i det här fallet.

Flera här inne verkar tro att jag meddelar vissa fakta i fallet pga självhävdelse eller att jag är "mediakåt" och vill ha uppmärksamhet som någon uttryckte det via PM.

Jag rannsakade mig själv bra mycket innan jag ens skrev första inlägget i tråden trots att jag varit passivt delaktig från dag ett. Anledningen till att jag började delta aktivt var för att bemöta rena faktafel och aldrig för att spekulera, tyvärr drogs jag med i vissa personers trollande och deltog mer än jag från början avsåg.
Detta var aldrig min avsikt och jag har de senaste dagarna avsiktligt tagit visst avstånd från diskussionen pga detta.

Om du vill kontrollera min insyn och verifiera att jag kan backa upp mina påståenden får du söka bakåt i tråden där jag lagt fram fakta i fallet som senare kunnat verifieras i media. Sen att jag vet så mycket fler detaljer och har fått information som inte får spridas gör att jag måste hela tiden väga mina ord och verkligen tänka mig för både en och två gånger före postning. Jag vill absolut inte ge en ev. GM en väg ut, och sägs det från spaningshåll att information är under sekretess så ger jag inte ut den, hur mycket det än skulle bevisa mina påståenden, då tar jag hellre att några av er inte tror mig.

Jag hade mer än gärna suttit helt anonym på detta forum och följt med i fall som inte hade någon beröring alls än den situation som vi nu sitter i, sen att vissa troll här inne verkar tro något annat visar bara på deras emotionella omognad.

För att bemöta din fråga, jag vet att det finns mer bevis, vilken form och vad de består i får jag inte gå ut med. Däremot vet jag inte om det är bevis som "håller hela vägen" till en fällande dom, men det beror mer på min okunskap om hur rätten väger in bevis i ett sånt här fall. Sen kan jag direkt säga, jag vet långt ifrån allt.

Jag kan bara hoppas att oavsett vem som gjort det här - även om jag liksom polisen tydligen misstänker samma person - blir dömd för detta.

Du menar alltså att polisen ger dej och familjen information som "är under sekretess"?

Hur är det möjligt?
Är det verkligen praxis att polisen litar så mycket på släkt och familj och att de inte säger något, till ,till exempel sin fru?
Som i sin tur säger det till sin bästa väninna "men du får absolut inte säga det till nån" som sen säger det till sin man" men lova att du inte säger nåt" som sedan säger det till sin bror osv osv.osv.
Det låter ju helt otroligt!!!!!!

Hur kan privatpersoner, släkt eller ej sitta inne med sekretessbelagt material?
Har polisen bestämt sej för att "lita på " familjen på samma sätt som de bestämt sej för att "lita på" T?

Den här utredningen börjar ju låta som ett enda stort skämt!
2008-04-24, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Du menar alltså att polisen ger dej och familjen information som "är under sekretess"?

Hur är det möjligt?
Är det verkligen praxis att polisen litar så mycket på släkt och familj och att de inte säger något, till ,till exempel sin fru?
Som i sin tur säger det till sin bästa väninna "men du får absolut inte säga det till nån" som sen säger det till sin man" men lova att du inte säger nåt" som sedan säger det till sin bror osv osv.osv.
Det låter ju helt otroligt!!!!!!

Hur kan privatpersoner, släkt eller ej sitta inne med sekretessbelagt material?
Har polisen bestämt sej för att "lita på " familjen på samma sätt som de bestämt sej för att "lita på" T?

Den här utredningen börjar ju låta som ett enda stort skämt!

Kort svar: Nej de ger ingen sekretessbelagd information, men däremot berättar E en del som de pratat om, en del saker måste verifieras av polisen med oss andra o.s.v
och de sakerna är sekretessbelagda. Eller förutsätter du att E som inte ens vet vad som hänt inte heller får prata med sin familj?

så det enda skämtet här är du som inte förstår dig på hur en polisutredning går till.
2008-04-24, 17:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu börjar jag tröttna på er som hela tiden tar varje seriöst inlägg och vänder och vrider på det för att kunna säga emot det. Antingen startar ni upp en ny tråd i konspirationer eller annan lämplig forumsdel, eller så försöker ni förstå vad som skrivs i inläggen. Om vi ska kunna diskutera vad som skedde och vad som sker nu kan vi inte hålla på och ifrågasätta varje inlägg, utan att ens försöka ta in vad som egentligen står i inläggen.

// Mod
2008-04-24, 18:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Tillägg: Jag är nog för känslomässigt inblandad för att kunna tänka mig en annan GM i dagsläget,dels pekar för mycket på CS för att vara tillfälligheter, dels för DÅ står verkligen farbror blå med lång näsa.
Mycket hänger på vilket alibi som CS kan presentera. – ”Tillfälligheter” kan finnas – t o m ”alldeles för många”. CS är en perfekt gk: stalking, psykiska besvär – och kanske rentav bevisad närvaro i Arboga? Men man måste alltid ha en öppning mot att den verkliga gm/gk är någon annan, exempelvis en kraftigt störd person från Arboga-trakten som E (omedvetet eller ej) kan ha ingett falska förhoppningar. Hon drogs ju bevisligen också till den typen av killar. Härtill hade hon en massa mailkontakter och kan i sin välvilja ha etablerat en kommunikation med något psykfall av den högre skolan. - Dådet behöver alltså inte vara riktat mot T utan kan ha haft endast E (och det som hör till henne: barnen) som mål. – Det talades om en grå (silvrig) Saab i början av utredningen. Känner du till om denna bil har identifierats och avförts? Det talades också om en mystisk ”man” – som senare blev ”man, alt. kvinna” när CS kom in på banan. - Ingen synes i inledningsskedet ha sett en lång kvinna.

Betr. E:s ev. utpekande bör man nog inte hysa alltför stora förhoppningar. – Däremot kommer CS att få redogöra i detalj för vad hon hade för sig morddagen och efterföljande dag fram till flygets avgång. – Att hammarbeslaget ute på Skavsta skulle ha något med CS att göra tillåter jag mig betvivla. Hon reste ofta och visste givetvis att det inte gick an att smuggla med sig en hammare i handbagaget! - Alternativet är att hon drabbats av en blackout som varade i åtminstone ett dygn...
2008-04-24, 18:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
CS stalkar T, flyttar från Tyskland till Stockholm, befinner sig i Arboga på mordkvällen, blir fråntagen hammare på Skavsta = Antagligen inte gm.
Betr. hammarhistorien så är den, efter vad jag förstår, ännu inte utredd, dvs någon som med säkerhet kan säga att det var just CS som lämnat ifrån sig en hammare finns inte. - Eller..?
2008-04-24, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
<sniped>
Hon drogs ju bevisligen också till den typen av killar. Härtill hade hon en massa mailkontakter och kan i sin välvilja ha etablerat en kommunikation med något psykfall av den högre skolan. - Dådet behöver alltså inte vara riktat mot T utan kan ha haft endast E (och det som hör till henne: barnen) som mål. – Det talades om en grå (silvrig) Saab i början av utredningen. Känner du till om denna bil har identifierats och avförts? Det talades också om en mystisk ”man” – som senare blev ”man, alt. kvinna” när CS kom in på banan. - Ingen synes i inledningsskedet ha sett en lång kvinna.

Betr. E:s ev. utpekande bör man nog inte hysa alltför stora förhoppningar. – Däremot kommer CS att få redogöra i detalj för vad hon hade för sig morddagen och efterföljande dag fram till flygets avgång. – Att hammarbeslaget ute på Skavsta skulle ha något med CS att göra tillåter jag mig betvivla. Hon reste ofta och visste givetvis att det inte gick an att smuggla med sig en hammare i handbagaget! - Alternativet är att hon drabbats av en blackout som varade i åtminstone ett dygn...

Ja hennes smak för killar kan jag inte svara för, den enda jag vet om som är en "sån" är barnens far, det har mig veterligen aldrig förekommit några andra "såna" i hennes liv, oavsett vad så hänvisar jag till polisens kartläggning där, känns som alla som varit i kontakt med E de senaste 10 åren har blivit hörda av polis.

En mailkonversation med en psyksjuk man som du på allvar tror polisen skulle missat, de har kartlagt hela hennes liv flera år tillbaka väldigt noga.

Silvrig saab, nej, har också läst någon notis om det tidigare men har inte hört talas mer om det. Antagligen en avförd detalj som inte hörde hit.

Ang. en "stalkande" man så har jag förtydligat detta flera gånger, de vittnesuppgifter de första dagarana om denna man kom från den adress de bodde på tidigare, denne man var NJ och det var allmän kännedom.

Sen har jag sett en efterlysning från polis om någon sett en någon med lustig gång och allt det där i villaområdet, men jag har inte sett någon artikel om att ngn trätt fram och verkligen sett det, förutom den som hade sett ngn lämna huset som stod i AB häromdagen, men där var det väl inget signalement beskrivet?

E:s eventuella utpekande av gm kommer vara direkt avgörande, hon är fortfarande helt ovarse om medias rapportering och om den häktade, dvs helt ofärgad av allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in