2008-04-25, 23:20
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Sen är jag nyfiken på om denna mystiska man som inte hörde hemma i området har kartlagts av polisen. Kan det vara stalkare nr? till E och T?
Eller sitter polisen bara och rullar tummar i väntan på att förhöra C?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10558945&postcount=6415

Med tanke på polisens uttalanden så sitter de och rullar tummar i väntan på CS. Inte första gången polisen låtar alternativa spår kallna.
2008-04-25, 23:21
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Vill man skydda någon så kommer "gänget" med exakta alibin som typ prick 19.
Andra normala människor hade nog uttryckt sig ca tider om inget exakt punkligt inträffat som gör att man memorerat händelsen.
Men i detta fall så blev Ts mötespolare uppringda efter dådet av polisen och kunde ändå precisera tiden till prick 19.

Har inte läst nånstans att alla mötesdeltagarna sagt prick 19.00.
Som vanligt läser du in egna tolkningar (utan att ens läsa)
Du är unik på ett sorgligt sätt!!

/m
2008-04-25, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz
Har inte läst nånstans att alla mötesdeltagarna sagt prick 19.00.
Som vanligt läser du in egna tolkningar (utan att ens läsa)
Du är unik på ett sorgligt sätt!!

/m
Min unika förmåga är att jag inte pissar i egna ögon.
Läs tråden!
Tidigt kom det fram att någon a-bo hört rykten att T redan satt i sin bil kl. 19.. dvs att han gick tidigare.
Då T började ifrågasättas här så kom mötesgänget med inlägg att T lämnade lokalen exakt på pricken kl. 19.
Jag går dock på det första spontana inlägget.
2008-04-25, 23:34
Bannlyst
Vad ska man tro...

När många på denna utmärkta fria "tänk själv sida"tror att det inte är Tyskan som är gm så undrar jag om det finns ngt hat mot den som anses vara gärningsman ? eller om folk är korkade....
Jag vill bara att det svinet som mördat 2 små barn får sitt straff, rättvisa.
2008-04-25, 23:35
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Min unika förmåga är att jag inte pissar i egna ögon.
Läs tråden!
Tidigt kom det fram att någon a-bo hört rykten att T redan satt i sin bil kl. 19.. dvs att han gick tidigare.
Då T började ifrågasättas här så kom mötesgänget med inlägg att T lämnade lokalen exakt på pricken kl. 19.
Jag går dock på det första spontana inlägget.

Första utsagan är ofta den sanna.
Som mannen med mörk jacka med huva, som så fort det blev känt att Christine var misstänkt, hux flux blev en kvinna.

Jag uppmanar återigen den äldre man som har en kvinnlig bekant som sett någon kasta (vatten?) i ån att höra av sig till polisen. De saknar fortfarande statiska bevis som mordvapen.
2008-04-25, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Första utsagan är ofta den sanna.
Som mannen med mörk jacka med huva, som så fort det blev känt att Christine var misstänkt, hux flux blev en kvinna.

Jag uppmanar återigen den äldre man som har en kvinnlig bekant som sett någon kasta (vatten?) i ån att höra av sig till polisen. De saknar fortfarande statiska bevis som mordvapen.
Dom första spontana iaktagelser är alltid dom viktigaste i en utredning.
Risken finns efterhand att dom färgas av vad andra säger sig tro.
Därför är även de första timmarna alltid dom viktigaste i en utredning till att näta in en gm.
2008-04-25, 23:47
Medlem
Citat:
Polisen tycks dra ner på tempot i sitt utredningsarbete i väntan på att C ska komma till sverige på förhör. Detta låter inte som om fallet är direkt högprioriterat hos polisen. Är polisen fortfarande på ruta 1?
Utredningen kring morden på två små barn i Arboga och mordförsöket på deras mamma har gått ner i tempo i väntan på att 31-åringen ska utlämnas. "Det är traditionellt polisarbete som gäller", säger Jan Sjöberg.

Det innebär att förhör har hållits med folk som gjort olika iakttagelser, att den tekniska undersökningen har fortsatt och att polisen har kartlagt 31-åringens liv tiden innan mordet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1179281.svd
Det låter som de anser sig tro att de har rätt gärningsperson och inte känner sig stressade över att jaga en okänd gärningsperson. De har tid att arbeta igenom sina ledtrådar, bevis, vittnesförhör i lugn och ro så de är väl förberedda då CS landar i Sverige. Då tempot förmodligen ökar i viss mån.
2008-04-25, 23:49
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Det låter som de anser sig tro att de har rätt gärningsperson och inte känner sig stressade över att jaga en okänd gärningsperson. De har tid att arbeta igenom sina ledtrådar, bevis, vittnesförhör i lugn och ro så de är väl förberedda då CS landar i Sverige. Då tempot förmodligen ökar i viss mån.

Tempoökningen innebär kanske att man börjar leta efter mordvapnet ? Kan man inte börja med det redan nu?
2008-04-25, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Nix, så anser inte jag.
Detta verkar mer som en desperat, panikartad utredning till att få fast en tilltänkt gm.
Dom två första dygnen satt NJ häktad. Sen när han hade alibi så fick polisen spår efter C och därefter har polisen fastnat i sitt spår.
Den person som stod med kläderna blodiga i villan har aldrig ordentligt utretts och det är de jag är skeptisk mot.
Jag anser redan nu att polisen gjort ett bedrövligt jobb.
2008-04-26, 00:01
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Nix, så anser inte jag.
Detta verkar mer som en desperat, panikartad utredning till att få fast en tilltänkt gm.
Dom två första dygnen satt NJ häktad. Sen när han hade alibi så fick polisen spår efter C och därefter har polisen fastnat i sitt spår.
Den person som stod med kläderna blodiga i villan har aldrig ordentligt utretts och det är de jag är skeptisk mot.
Jag anser redan nu att polisen gjort ett bedrövligt jobb.

Rena gissningar igen!!
Du har ingen aning om hur mycket utredd den personen är.

/m
2008-04-26, 00:03
Bannlyst
Citat:
Rena gissningar igen!!

/m
Två timmar i bojor på plats och förhör dagen efter..vill inte kalla detta för utredd mer som vittnesförhör under tiden NJ satt häktad.
2008-04-26, 00:04
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Rena gissningar igen!!

/m

Det är mycket svårutrett, då han var på plats blodig och livräddningsförsök, naturligtvis, gick före spårsäkring. Tyvärr anlände ju också polisen först efter 15 minuter. Lokalpolisen fick hålla i utredningen de första kritiska dygnen innan de insåg sig besegrade och begärde hjälp från Stockholm. De misstag som begicks då är nog svåra att reparera senare i utredningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in