2008-04-25, 21:15
Medlem
xply1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
använde kretsen kring T droger?

Vad avser du med "kretsen" mer specifikt?
2008-04-25, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Då föreslår jag att du loggar ut från Flashback för alltid! Här diskuterar vi saker som står i tidningarna OCH saker som inte står i tidningarna. En del ljuger och en del gör det inte, vilket brukar visa sig efter ett tag... Du diskuterar bara det som har stått i tidningarna och då rekomenderar jag dig att du håller dig till deras chat-sidor...

Här har vi svart på vitt vad Flashback har blivit. När censuratorn skriver något sådant så är det uppenbart vad det handlar om. Kolla bara in inläggen om tyskan. Fullständigt vidiga. Men om lilla gulle KTT få man inte skriva något trots att han är huvudmisstänkt. Det här är inte riktigt friskt. Det är sjukt! Det är SjukaArboga som styr in denna tråd.
2008-04-25, 21:28
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Här har vi svart på vitt vad Flashback har blivit. När censuratorn skriver något sådant så är det uppenbart vad det handlar om. Kolla bara in inläggen om tyskan. Fullständigt vidiga. Men om lilla gulle KTT få man inte skriva något trots att han är huvudmisstänkt. Det här är inte riktigt friskt. Det är sjukt! Det är SjukaArboga som styr in denna tråd.

Allvarligt, du styr ingenting, snackar om att öppna dörrar. Men står och stampar och kommer ingen vart. Fnys
2008-04-25, 21:31
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
När fan blev han huvudmisstänkt?
2008-04-25, 21:46
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xply1
Vad avser du med "kretsen" mer specifikt?

jag avser musikerkompisarna, E, CS, övriga ex-flickvänner
2008-04-25, 22:27
Bannlyst
Polisen har gått ner i tempo!

Polisen tycks dra ner på tempot i sitt utredningsarbete i väntan på att C ska komma till sverige på förhör. Detta låter inte som om fallet är direkt högprioriterat hos polisen. Är polisen fortfarande på ruta 1?
Utredningen kring morden på två små barn i Arboga och mordförsöket på deras mamma har gått ner i tempo i väntan på att 31-åringen ska utlämnas. "Det är traditionellt polisarbete som gäller", säger Jan Sjöberg.

Det innebär att förhör har hållits med folk som gjort olika iakttagelser, att den tekniska undersökningen har fortsatt och att polisen har kartlagt 31-åringens liv tiden innan mordet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1179281.svd
2008-04-25, 22:39
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Polisen tycks dra ner på tempot i sitt utredningsarbete i väntan på att C ska komma till sverige på förhör. Detta låter inte som om fallet är direkt högprioriterat hos polisen. Är polisen fortfarande på ruta 1?
Utredningen kring morden på två små barn i Arboga och mordförsöket på deras mamma har gått ner i tempo i väntan på att 31-åringen ska utlämnas. "Det är traditionellt polisarbete som gäller", säger Jan Sjöberg.

Det innebär att förhör har hållits med folk som gjort olika iakttagelser, att den tekniska undersökningen har fortsatt och att polisen har kartlagt 31-åringens liv tiden innan mordet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1179281.svd

Man kan fundera över vad som menas med traditionellt polisarbete när svenska polisen säger det. Skall man gå efter Leif GW så är det mycket fika och fackligt arbete. Sedan kan man fundera varför de drar ner på tempot när statiska bevis ännu saknas och inget som konkret binder CS till brottsplatsen. Bristen i att söka alternativa spår och alternativa GM gör att andra spår kallnar rejält om CS inte kan bindas till dådet.
2008-04-25, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Man kan fundera över vad som menas med traditionellt polisarbete när svenska polisen säger det. Skall man gå efter Leif GW så är det mycket fika och fackligt arbete. Sedan kan man fundera varför de drar ner på tempot när statiska bevis ännu saknas och inget som konkret binder CS till brottsplatsen. Bristen i att söka alternativa spår och alternativa GM gör att andra spår kallnar rejält om CS inte kan bindas till dådet.
Sen är jag nyfiken på om denna mystiska man som inte hörde hemma i området har kartlagts av polisen. Kan det vara stalkare nr? till E och T?
Eller sitter polisen bara och rullar tummar i väntan på att förhöra C?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10558945&postcount=6415
2008-04-25, 23:02
Medlem
Veckans klubbas avatar
Är det möjligt att skada sig själv svårt med hammare?
Här är en skum story som jag inte lyckats hitta någon annan info om (dock en yxa):
http://www.shockingbutfunny.com/index.php/2007/12/15/bloodbath-tea-party/

En annan, från 1987 (efter det om Damien Nolan):
http://www.emigrant.ie/article.asp?iCategoryID=200&iArticleID=8579
2008-04-25, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Är det möjligt att skada sig själv svårt med hammare?
Här är en skum story som jag inte lyckats hitta någon annan info om (dock en yxa):
http://www.shockingbutfunny.com/index.php/2007/12/15/bloodbath-tea-party/

En annan, från 1987 (efter det om Damien Nolan):
http://www.emigrant.ie/article.asp?iCategoryID=200&iArticleID=8579
Visst går det att klubba sig själv till medvetslöshet, men frågan blir då vem gömmer vapnet.
2008-04-25, 23:09
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Visst går det att klubba sig själv till medvetslöshet, men frågan blir då vem gömmer vapnet.
Ja som vissa dårar i forumet tror så var det väl T
2008-04-25, 23:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jag läste i hans blogg att han rökte, det är en förskräcklig drog. Så många olika ämnen som gör en och ens omgivning sjuka.
Hoppas han slutar med det. Det går att köpa nikotintuggummi i affärerna nu.

Miapetter
Hur är det med dina orediga Arbogabor? Röker de? Eller dricker de också?
Öl och leverpastejsmörgås är gott men blir det för mycket?
Kan du hålla efter dem? Behöver du hjälp?

Jag röker, alldeles förskräckligt!
Dock håller jag mej till menthol...
Arboga är inte förskonat från droger, inte alls, vi ligger bra till mellan
Örebro o Västerås så det har alltid varit ett jämnt flöde.
Då handlar det främst om hasch o tjack faktiskt o det är de riktiga
pundarna som tar det. Det har aldrig riktigt slagit i Arboga med partydrogandet, kokain, rökheroin o olika "piller", här håller sig
jetsetarna till ...det kommer efter som Arboga öl!
Att det förekommit droger i kretsen kring E o T har jag svårt att tro...
E har, mig veterligen alltid varit emot droger o detsamma har jag hört
om Lutten. Vad T anbelangar har jag inte en aning men i den kretsen han rör sig här i stan har aldrig något hörts åt det hållet, annars skvallras det minnsan bra!
Så "drog-spåret" köper jag inte heller även om det var en utmärkt desperat "gripa-efter-sista-halmstråt-grej", men rota vidare i det ni som vill så får vi se vad ni får fram!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-25 kl. 23:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in