2008-04-18, 13:59
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyGarcia
Nä, och jag tänkte väl även på det faktum att hon blev tvungen att lämna ifrån sig hårstrån till polisen i Tyskland. (kanske nåt kommit ner i hårbotten/rötterna)
(Nu kommer jag inte ihåg hur många dagar efter själva dådet detta var,
ledsen för det.)

Det var ungefär 3 veckor efter, enligt media. Så alla ev spår borde vara borttvättade, om inte CS är extremt ohygienisk.
2008-04-18, 13:59
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyGarcia
Nä, och jag tänkte väl även på det faktum att hon blev tvungen att lämna ifrån sig hårstrån till polisen i Tyskland. (kanske nåt kommit ner i hårbotten/rötterna)
(Nu kommer jag inte ihåg hur många dagar efter själva dådet detta var,
ledsen för det.)
Det var inte så länge sedan de tvingade henne till att klippa några strån
2008-04-18, 14:00
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men om E kommer ihåg vem, måste det väl räcka?

Vad jag förstått så skulle det räcka.
2008-04-18, 14:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jo, men "med all sannolikhet" och "troligtivs" är, med all respekt, dina subjektiva värderingar och som jag skriver ovan och nedan så behövs väl inte alltför mycket/hårt våld mot ett barns huvud för att det skall skadas för svårt.

Om barnen levde när ambulansen kom innebär det att de blödde under hela tiden fram till dess...
2008-04-18, 14:02
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Vad jag förstått så skulle det räcka.
Hoppas hon minns det.Men sedan kan man hoppas hon slipper minnas allt i detalj. Någonsin.
2008-04-18, 14:03
Medlem
Citat:
Men är verkligen stänkspår så markanta som t ex i Dexter?
Har aldrig sett Dexter men ta och doppa en hammare i något och veva omkring med den så får du se hur det stänker. Funkar väl iofs med en pensel full med färg.

F.ö ska blodtrycket tydligen räcka till för att "spruta iväg" blod flera meter (vid "rätt" förutsättningar)
2008-04-18, 14:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag vet inte, jag har inte sett platsen, men jag tvivlar på att det var speciellt så stora mängder blod, sår i huvudet brukar inte ge ifrån sig några jättemängder.
Du har rätt i att offren självklart har fortsatt att blöda efter själva gärningen, och att miljön säkert inte var lika blodig under den tid som gärningen begicks som när den upptäcktes.

Men skalpsår kan blöda som fasen. Det går ordentliga vener tätt under huden på huvudet, och kommer man åt någon sådan - vilket risken ökar för ju fler slag som riktas mot huvudet - så blir det efter bara ett ganska litet tag ordentligt blodigt.
2008-04-18, 14:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
F.ö ska blodtrycket tydligen räcka till för att "spruta iväg" blod flera meter (vid "rätt" förutsättningar)
Förutsätter dock artärskada. Vener kan blöda bra de med, men på ett betydligt lugnare sätt.
2008-04-18, 14:07
Medlem
Citat:
Jo, men "med all sannolikhet" och "troligtivs" är, med all respekt, dina subjektiva värderingar och som jag skriver ovan och nedan så behövs väl inte alltför mycket/hårt våld mot ett barns huvud för att det skall skadas för svårt.

Jag har inte ändrat på texten, men jag tryckte på fel knapp när jag skulle citera detta inlägg

Carl Hamilton / Mod
Tja, eftersom jag inte har fakta (jag var inte med vid brottet) så är det mina "subjektiva värderingar". Men ta en 3 vattenmeloner och slå på dem med en färgdränkt hammare. Meddela sedan om du helt lyckades klara dig fri från någon som helst form av spår.
2008-04-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men om E kommer ihåg vem, måste det väl räcka?

Jo, det borde ju fälla tyskan (OM det nu är hon dvs) som en fura direkt.
Men som experten i media uttalade sig om, så är det ju kanske så att sådana här trauma med denna karaktären, dels våldet i sig, mot huvudet, kan göra att E aldrig kommer att minnas varken själva överfallet, eller ens tiden strax före, tex dagar innan överfallet.
Det var här min tanke om hypnos kom in....man kan återbilda/återkalla förlorade och förträngda minnen genom hypnos - men vad jag förstår är det inte hållbart i en rättegång. (som du ju själv påpekade för mig)
2008-04-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Förutsätter dock artärskada. Vener kan blöda bra de med, men på ett betydligt lugnare sätt.
Jo, jag vet. Sa inte att så var fallet just här. Eller inte vad vi vet om. Men skrev inte någon förut att offren hade skador även på kropparna? Kanske halsen? Men mitt inlägg var mest att åskådliggöra att det kan stänka långt, inte att det var så just i det här fallet.
2008-04-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Tja, eftersom jag inte har fakta (jag var inte med vid brottet) så är det mina "subjektiva värderingar". Men ta en 3 vattenmeloner och slå på dem med en färgdränkt hammare. Meddela sedan om du helt lyckades klara dig fri från någon som helst form av spår.

Inte för jag är expert, men vattenmeloner och mänskliga skallar är nog inte direkt av samma kaliber....
Men jag förstår metaforen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in