2008-04-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det fanns gott om tid i spannet mellan ambulans och polis anländer för att gå ut på gatan gömma mordvapnet och ev. något klädesplagg i den aktuella bilen.
Möjligt att det rent teoretiskt skulle ha funnits tid att gömma ett mordvapen (med SOS i luren). Det du hela tiden glömmer är att det inte fanns tid för att utföra dådet då polisen enligt uppgift har koll på när T kom hem med bara några få så sekunders marginal. Jag får alltså inte ihop det hur det kan vara relevant att en person teoretiskt skulle ha kunnat göra sig av med ett mordvapen som han enligt dig ska ha använt till två mord som han inte har haft möjlighet att begå. Upplys mig gärna om hur du löser den paradoxen.
2008-04-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Eftersom ambulanser stog både framför och bakom Golfen så måste den ha stått där innan dom kom.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10519017&postcount=4402
Hur får du ihop det där då? Om en ambulans står framför och en bakom golfen så är det väl rätt troligt att åtminstone ev av den kom dit innan golfen? Eller? Dessutom, eftersom du har följt tråden/trådarna så vet du att en ambulans (minst) åkte iväg och sen kom en ny/eller samma tillbaka. Glömt det lite lämpligt (för att kunna hänga fast vid något helt utan substans?
2008-04-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Kan det vara så att CS var i lägenheten över natten men rumskompisen var det inte? Någonstans måste CS ha hållit hus från det att hon lämnade Arboga till dess att planet gick ett dygn senare.
Går väl att åka nattbuss eller bara vandra omkring på stan och sen ta en buss ut till Skavsta.
2008-04-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Om du läst rätt hade du noterat att bilen var slarvigt parkerad inklämd mellan ambulanserna. Inte fickparkerad vilket är något mer avancerat. Den kan ha hittat en lucka och ställt sig där. Eller så kom den ena ambulansen före och den andra efter. Kanske mest logiskt?
Nej, inte logiskt. Enligt A.C måste alla ambulanser och poliser alltid anlända inom samma nanosekund vart de än ska. Det är en naturlag.
2008-04-21, 10:48
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Däremot tycker jag det är otäckt att så många vill att cs skall vara gärningsman.

Men du tycker det är ok att så många vill att T skall vara skyldig? Han är ändå avskriven medan CS sitter inne på sannolika skäl?

Jag tror du missförstår nyanserna i detta. Det är mest logiskt med tanke på vad vi vet i nuläget att CS är gm.

För E och Ts gemensamma framtids skull vill jag INTE att det skall vara hon. MEN eftersom hon verkar vara den enda misstänkta i nuläget vore det bra om man fick fram att det OTVETYDIGT var hon för annars riskerar vi att ha en mördare som går lös.

Det ligger ingen prestige i att tro att CS är gm, det är bara det mest logiska. Att man sedan blir förbannad när folk försöker lägga skulden på avskrivna behöver inte betyda att man vill se CS som gm till varje pris. Allt är inte bara svart eller vitt.
2008-04-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Polisen anlände till platsen c:a en kvart efter 112-samtalet 19.23.

Teoretiskt tidsschema:
18.54 "Jag ska bara lägga barnen"
18.54 - 19.15 Illdådet utförs
19.15 - 19.23 112-samtal = 8 min
19.23 - 19.38 = 15 min

Gm/gk har haft 23 min på sig att fly/gömma undan mordvapnet.

Hitintills har polisen bara hittat en gk med synligt motiv som kan ha befunnit sig på brottsplatsen: CS.
Och vad har tiden 19:15 för relevans? Vad hände då? Kom T hem? Nä just det, det gjorde han inte tydligen.
2008-04-21, 10:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Citat:
Hade gm/gk tänkt utplåna hela familjen så hade dådet skett efter att gm/gk sett T:s bil utanför huset.
Så att GM, förutom två ur dennes synpunkt troligtvis "störande" barn, ensam hade haft två vuxna människor att tampas med?
Nej, men om gm/gk velat åt även T så hade t o m en totalvrickad gm/gk försäkrat sig om att T var hemma. - F.ö. hade en planerande gm/gk valt ett annat mordvapen. - Valet av hammare (eller likn.) i det här fallet tyder på en sjuk och obalanserad gm/gk som agerat i affekt.
2008-04-21, 10:52
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Går väl att åka nattbuss eller bara vandra omkring på stan och sen ta en buss ut till Skavsta.

Jag är säker på att polisen vet eftersom de sagt att de har kunnat följa hennes väg till Skavsta så det är inte mycket att grubbla över egentligen.

Jag har nog trott hittills att hon gjort som du säger ovan. Är ändå lite nyfiken på varför lägenheten tydligen fortfarande är avspärrad (enligt någon här på FB). Jag tycker nog egentligen att den är riktigt intressant bara om hon varit där efter morden.
2008-04-21, 10:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Och vad har tiden 19:15 för relevans? Vad hände då? Kom T hem? Nä just det, det gjorde han inte tydligen.
Nej, men mig veterligen så har T inte sett någon lämna huset när han anlände hem - eller hört någon bil starta i närheten?
2008-04-21, 10:56
Medlem
Tuesdays avatar
TT: Överklagar till hovrätten

Den tyska kvinna som misstänks för barnamorden i Arboga har överklagat sin häktning till Svea hovrätt.

länk
2008-04-21, 10:57
Medlem
Citat:
Nej, men mig veterligen så har T inte sett någon lämna huset när han anlände hem - eller hört någon bil starta i närheten?
Bil starta i närheten? Nu är jag inte riktigt med. GM antas väl ha lämnat platsen till fot (finns ju vittnen som sett någon där i närheten) och T lär väl ha stängt av bilen och inte startat den. Dessutom har det ju framkommit här (av wildone69 tror jag det var) att T fick någon form av försening som gör att det är otroligt att han var hemma 19:15.

Men även om han körde som en biltjuv så har det h även framkommit att polisen har koll på när han kom hem inom ett par sekunders marginal (jag skulle gissa på att det är med hjälp av hans mobil) så då spelar det ingen roll när han lämnade mötet, inte heller vilka eventuella förseningar han drabbades av eller hur fort han körde.

Så återigen, vad har tidsspannet 19:15-19:23 (8min) för relevans? Kan ju lika gärna säga 19:07-19:23 (16min) t ex.
2008-04-21, 11:00
Medlem
Jempaass avatar
Tyskan överklagar och säger inte ett pip !

Jag tror att tyskan visst är inblandad men att det är en till gm som hon försöker skydda så gott hon kan. Denna tystnad från hennes sida gör mig mycket fundersam .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in