Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tror du verkligen att hon suttit på sin breda bak i kojan ett antal timmar och planerat ett massmord? Hade det inte varit så tragiska omständigheter hade jag gärna slagit vad med dig. Observera att ett borgbesök inte utesluter att hon är skyldig till dådet.
Njae...det här med kojan får jag fortfarande inte ihop riktigt så det lämnar jag tills man kan se i FUn hur det egentligen ligger till med den.
Annars tror jag tanken funnits hos henne, att som Tantalora säjer "städa"...
Jag tror att hon motiverat sitt resande till Arboga t o m för sig själv med andra saker men att tanken legat o knagt...
Att hon varit i Arboga den 12e o 14e ser jag faktiskt som att det som hände den 17onde kunde hänt vilken av de andra dagarna som helst, bara tillfälle bjudits.
Hon är ju mycket medveten nu om att det hon gjort inte är ok, att skriva till T att han inte ska tro att hon är galen, att säja i polisförhören att de försöker få det till att hon smugit i buskarna hos familjen.
Hon vet vad hon gjort o hon värjer sig mot det tror jag o ja, jag tror att en viss planering förekommit, medvetet eller omedvetet o det ser vi ju:
Hon tänkte med aslet!
edit: Jag tror dessutom visst att hon kan ha varit vid Halvardsborg, det är inte OMÖJLIGT, men jag tror inte det var hennes huvudsakliga anledning till Arbogabesöket.