2008-07-22, 16:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Smedjan annonserar sina arrangemang på sin Facebook sida, de har ingen profil/personlig sida utan det är en gruppsida (öppen för alla). Infon om 2008 års genomförda arrangemang ligger kvar där nu också. Datumen var planerade och upplagda i god tid innan spelningarna. T står också listad under "bekräftade gäster". (av totalt 5 st, och hans namn och bild syns på första sidan)

Smedjans arrangemang annonseras också i lokaltidningar som Bbl/at samt på internet www.magazin24.se

Myspace sidan är inte uppdaterad.

För övrigt är det högst osannolikt att någon från sthlms området åker till Smedjan på en "Öppen scen" kväll utan bokade artister.

Lika osannolikt som att besöka Halvardsborg en fredag i mars för lånade pengar?
2008-07-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Minst

Jag är mycket intresserad av många saker som jag utan problem kan lägga ner en och annan slant på, dock så skulle jag inte resa 10-15 mil för lånade pengar och titta på en fornborg (hur intresserad jag än skulle vara av just fornborgar) en kall dag i mars. Jag prioriterar saker som typ, mat innan det.

Och det finns ju som sagt lite intressanta fornlämningar närmare hennes hem i Skarpnäck som kanske inte hade kostat henne någonting att ta sig till (om hon vid tidpunkten hade ett SL-kort) om hennes arkeologiska-ådra pulserade så mycket att hon behövde få sitt fornborgssug stillat illa kvickt.

Men om jag hade varit grymt "besatt" av just den där borgen så hade jag i alla fall väntat till dagen efter och kommit iväg tidigare så att jag faktiskt skulle kunna ha sett den i dagsljus iaf....
Senast redigerad av flurpo 2008-07-22 kl. 16:25.
2008-07-22, 16:27
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Minst

Jag är mycket intresserad av många saker som jag utan problem kan lägga ner en och annan slant på, dock så skulle jag inte resa 10-15 mil för lånade pengar och titta på en fornborg (hur intresserad jag än skulle vara av just fornborgar) en kall dag i mars. Jag prioriterar saker som typ, mat innan det.

Och det finns ju som sagt lite intressanta fornlämningar närmare hennes hem i Skarpnäck som kanske inte hade kostat henne någonting att ta sig till (om hon vid tidpunkten hade ett SL-kort) om hennes arkeologiska-ådra pulserade så mycket att hon behövde få sitt fornborgssug stillat illa kvickt.

Men om jag hade varit grymt "besatt" av just den där borgen så hade jag i alla fall väntat till dagen efter och kommit iväg tidigare så att jag faktiskt skulle kunna ha sett den i dagsljus iaf....

Då kunde hom ju dessutom kunnat besöka det måndagsstängda museét o s a s fått lite mer kött på rumpan!
2008-07-22, 17:01
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Då kunde hom ju dessutom kunnat besöka det måndagsstängda museét o s a s fått lite mer kött på rumpan!
Men, hon hade väl lagom på rumpan? Den skulle ju t.o.m vara snygg enl vittne.

Undrar om hon har massa sökningar på runstenar i sin dator...
eller har hon tagit till detta enbart för att legitimera sitt intresse (som ju är T) för runstenar?
Skulle vara konstigt med sökningar på runstenar kring Arboga men inga andra ställen.
Jaja, som CS själv säger - sån är jag.

Trevligt att du kommit in i tråden igen Flurpo
2008-07-22, 17:05
Medlem
eloges avatar
Citat:
Tror du verkligen att hon suttit på sin breda bak i kojan ett antal timmar och planerat ett massmord? Hade det inte varit så tragiska omständigheter hade jag gärna slagit vad med dig. Observera att ett borgbesök inte utesluter att hon är skyldig till dådet.
2008-07-22, 17:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tror du verkligen att hon suttit på sin breda bak i kojan ett antal timmar och planerat ett massmord? Hade det inte varit så tragiska omständigheter hade jag gärna slagit vad med dig. Observera att ett borgbesök inte utesluter att hon är skyldig till dådet.
Hon kan ha velat kartlägga själva huset och orientera sig i kvarteren kring huset en tid när hon var säker på att inte kunna observeras av T. - Och efter helgen åker hon ånyo till Arboga...
2008-07-22, 17:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Njae...det här med kojan får jag fortfarande inte ihop riktigt så det lämnar jag tills man kan se i FUn hur det egentligen ligger till med den.
Annars tror jag tanken funnits hos henne, att som Tantalora säjer "städa"...
Jag tror att hon motiverat sitt resande till Arboga t o m för sig själv med andra saker men att tanken legat o knagt...
Att hon varit i Arboga den 12e o 14e ser jag faktiskt som att det som hände den 17onde kunde hänt vilken av de andra dagarna som helst, bara tillfälle bjudits.
Hon är ju mycket medveten nu om att det hon gjort inte är ok, att skriva till T att han inte ska tro att hon är galen, att säja i polisförhören att de försöker få det till att hon smugit i buskarna hos familjen.
Hon vet vad hon gjort o hon värjer sig mot det tror jag o ja, jag tror att en viss planering förekommit, medvetet eller omedvetet o det ser vi ju:
Hon tänkte med aslet!

edit: Jag tror dessutom visst att hon kan ha varit vid Halvardsborg, det är inte OMÖJLIGT, men jag tror inte det var hennes huvudsakliga anledning till Arbogabesöket.
Senast redigerad av miapetter 2008-07-22 kl. 18:12.
2008-07-22, 18:21
Medlem
Jag säger inte att heller att det är omöjligt att hon kan ha varit vid Halvardsborgen den aktuella dagen, men jag finner det osannolikt att hon varit där (om det nu visar sig att hon haft tidsmässig möjlighet att ta sig fram och tillbaka dit) speciellt då hon påstår att hon tagit tre stycken kort vid platsen, för att sedan raderat dem.

Är man arkeologiintresserad så tar man sannolikt kort på de platser man besöker. Är de dåliga så är det mycket troligt att man också raderar dessa. Men att polisens tekniker inte lyckats återställa någon av dessa tre bilder, men lyckats återställa andra bilder tyder enligt min uppfattning om att inga bilder har tagits på Halvardsborgen.

Det är för mig underligt att hon verkar ha ett stort intresse för den här borgen (Hon skall ju enligt de uppgifter vi har också besökt borgen tre dagar innan morddagen) och inte dokumenterat denna med fotografier.

Tantalora tack, jag har smugit i bakgrunden. Det har ibland kliat i fingrarna att skriva men jag har valt att låta bli. Nu börjar ju saker dock bli mer och mer offentliga och jag känner att jag kan posta lite då och då nu...
2008-07-22, 18:26
Medlem
miapetters avatar
Emma...

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33826
2008-07-22, 18:32
Medlem
Tantaloras avatar
Skoavtrücken

Den som söker ska finna! I DN står det att skoavtrycken fanns på mordplatsen inne i huset.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=778266

Ang hennes sår på handryggen, hon kan ha haft handskar på sig men blivit skuren i all hast under sitt anfall.
2008-07-22, 18:41
Medlem
Soppas avatar
Kommer vem som helst kunna hämta ut materialet imorgon, tex MiaPetter?
2008-07-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Kommer vem som helst kunna hämta ut materialet imorgon, tex MiaPetter?

Det är offentlig handling så du kan ta del av den. Hur du gör för att beställa kan du finna ett tag tillbaka i tråden.

Edit
Jag hittade detta och citerar:
"Förundersökningen blir offentlig efter kl 11 den 23 juli. Du kan skicka
beställningen till per.stromback@polisen.se. Den finns nedbränd på en cd
och kostar 150 kronor. "

Den kommer att bestå av ca 2500 sidor
Senast redigerad av flurpo 2008-07-22 kl. 18:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in