2008-07-21, 13:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollar Bill
Från expressens pappersbilaga:
"En genomgång av tyskans dator visar att hon vid 39 tillfällen sökt på Arbogamammans namn på sajter som google/eniro/hitta.
Tyskan erkänner inte att hon sökt information om Arbogamamman utan säger att flera andra personer använt hennes dator."

Låter troligt.
Då har väl polisen en lista på vilka personer som kan ha använt MT:s dator. Sedan kan man ju kontrollera tiden för avsända mail med vart MT:s dator då råkade befinna sig.

En annan synpunkt är att MT inte vågar erkänna sina sökningar m m eftersom hon då tror att hon skulle ligga risigare till. - Hon skulle ju annars bara ha behövt erkänna stalking (eller allmän nyfikenhet på sin f.d.:s göranden och låtanden) - men blåneka till mord. Eftersom hon nu synes ha vecklat in sig i diverse motstridiga förklaringsmodeller så ökar naturligtvis misstankarna i takt med (nöd)lögnerna.

Det man hur som helst kan konstatera är att MT inte är någon mastermind: Efterlämnar komprometterande dagboksanteckningar och nya adressen, försöker få sina runstensbesök att låta trovärdigare genom att blanda in turistbyrån m m.
2008-07-21, 14:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Expressen idag!

Länkar till dagens expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1238891/tyskans-samtal-till-arboga-mamman
2008-07-21, 14:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Tysk polis trodde att den misstänkta kvinnan erkände barnmorden.
Hon uppges ha nickat bifall då en polis sagt till henne att man kunde utgå från att det är hon som mördat barnen.
Nu nekar hon - men vägrar ändå ställa upp på en konfrontation.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1238903/tysk-polis-trodde-att-hon-erkande-mordet

Citat:
Tyskan har vallats i Arboga i början av maj för att visa hur hon rört sig i samhället på morddagen. I sällskap med bland andra förhörsledarna har hon åkt tåg till stationen och sedan visat exakt vilka vägar hon säger sig ha gått.

Citat:
Den mordmisstänkta tyskan var nervös och utmattad när hon kom tillbaka till Tyskland.
När hon togs in på förhör bara dagar efter morden i Arboga upptäcktes skärsår på hennes hand.
- Det kan tidsmässigt placeras vid händelsen, säger den tyske läkaren som undersökte kvinnan.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1238901/hade-skarsar-overallt
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-21 kl. 14:21.
2008-07-21, 14:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då har väl polisen en lista på vilka personer som kan ha använt MT:s dator. Sedan kan man ju kontrollera tiden för avsända mail med vart MT:s dator då råkade befinna sig.

En annan synpunkt är att MT inte vågar erkänna sina sökningar m m eftersom hon då tror att hon skulle ligga risigare till. - Hon skulle ju annars bara ha behövt erkänna stalking (eller allmän nyfikenhet på sin f.d.:s göranden och låtanden) - men blåneka till mord. Eftersom hon nu synes ha vecklat in sig i diverse motstridiga förklaringsmodeller så ökar naturligtvis misstankarna i takt med (nöd)lögnerna.

Det man hur som helst kan konstatera är att MT inte är någon mastermind: Efterlämnar komprometterande dagboksanteckningar och nya adressen, försöker få sina runstensbesök att låta trovärdigare genom att blanda in turistbyrån m m.

Fetmarkeringen glädjer mej, det har jag länge varit orolig för! Tills nu...

Googlat på Emma typ 39 ggr....
(jag kan tänka mej att hennes dator är som de flesta så att de dessutom raderar cookies o temp. internet filer med jämna mellanrum o då talar vi i så fall om sökningar EFTER den senaste raderingen, eller har jag fel?)

När hon togs i på förhör i Tyskland hade hon skärsår på handen som tidsmässigt stämmer med morden o dessutom var hon fysiskt utmattad.

Hon vägrar ställa upp i en konfrontation, vad innebär det?

Tysk polis trodde dessutom att hon erkände morden vid det inledande förhören!

FYYYYYY FAAAAAN!!!!
2008-07-21, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fetmarkeringen glädjer mej, det har jag länge varit orolig för! Tills nu...

Googlat på Emma typ 39 ggr....
(jag kan tänka mej att hennes dator är som de flesta så att de dessutom raderar cookies o temp. internet filer med jämna mellanrum o då talar vi i så fall om sökningar EFTER den senaste raderingen, eller har jag fel?)

När hon togs i på förhör i Tyskland hade hon skärsår på handen som tidsmässigt stämmer med morden o dessutom var hon fysiskt utmattad.

Hon vägrar ställa upp i en konfrontation, vad innebär det?

Tysk polis trodde dessutom att hon erkände morden vid det inledande förhören!

FYYYYYY FAAAAAN!!!!

Att hon var utmattad när hon kom till Tyskland kan man ju förstå. Det måste vara en enorm kroppslig och själslig urladdning att begå en sådan handling. Jag tvekar inte längre om vem som är gm..
Att hon inte ställde upp på en konfrontation är ju också förståeligt då T har foton på henne som även E säger sig ha sett.
E hade inte haft några problem att peka ut CS då hon har ett säreget utseende.
Hon hade också en mängd gamla skär och sticksår...antagligen har hon för vana att skada sig själv? Skulle vara intressant att få veta om den färska skadan kom till under handlingen? och i så fall hur? Hade hon även kniv med sig som det först stod?
2008-07-21, 14:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Citat:
Tysk polis trodde att den misstänkta kvinnan erkände barnmorden.
Hon uppges ha nickat bifall då en polis sagt till henne att man kunde utgå från att det är hon som mördat barnen.
Nu nekar hon - men vägrar ändå ställa upp på en konfrontation.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1238903/tysk-polis-trodde-att-hon-erkande-mordet
Det där var ju oerhört tunt stoff. MT har förmodligen nickat bifall till att ha uppfattat den tyska polisens antagande. Att tolka detta som ett erkännande är att gå alldeles för långt.
2008-07-21, 14:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det där var ju oerhört tunt stoff. MT har förmodligen nickat bifall till att ha uppfattat den tyska polisens antagande. Att tolka detta som ett erkännande är att gå alldeles för långt.

Nu vet vi ju inte alls vad som föregick att den tyska polisen
drog den slutsatsen. Snarare skulle vi kunna konstatera att
expressen inte var särskilt utömmande i sin text.
2008-07-21, 15:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu vet vi ju inte alls vad som föregick att den tyska polisen
drog den slutsatsen. Snarare skulle vi kunna konstatera att
expressen inte var särskilt utömmande i sin text.
Ja, det kan ju konstateras i väntan på mer uttömmande information.
2008-07-21, 16:22
Medlem
eloges avatar
FUn

Tycker det är ganska uppenbart att Expressen har hela förundersökningen nu och portionerar ut godbitarna. Temat igår var mest motivbilden och idag börjar vi närma oss omständigheterna runt mordet. Finns det några hemliga bevis så bör de komma i morgondagens tidning.

Som sagt är det inte mycket som tyder på en djävulsk planering av en mastermind utan mer en människa som har kämpat med sig själv, som insett det orimliga i att hålla fast vid T, men som i någon form av blackout skrev det fem sidor långa brevet för att sedan ångra sig.

Håller fast vid min teori att om hon är skyldig så var ändå det inte planerat utan att hon motiverade sina Arbogabesök för sig själv som fornminnesintresse fast hennes inre känslomässiga önskan var att träffa T och konfrontera honom. Går det nu att bevisa att hon till slut gick till villan och fick en så mycket värre blackout än den hon hänvisar till när hon ber om ursäkt för brevet.

Vi får se vad Expressen skriver i morgon.
2008-07-21, 16:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, det vore ju en idé. Jag tänkte på det här att CS vid något tillfälle hotat att döda barnen..eftersom det står i artikeln att CS i dagboken uttryckt ett hat mot T och barnen? Kan det varit i dagboken hon skrev något om att döda dem? Kanske inte är något bevis i sig men man har ju undrat vart hon riktat just de orden.
Jag har Expressens pappersbilaga men har inte sett något om att tyskan hotat barnen, däremot står" Du får helt enkelt fortsätta leka med din lilla familj. Jag gör vad som är bäst för mig"

Sen framkommer det inte i tidningen datum då tyskan kan ha skrivit detta.
Min tolkning är att mycket skrivits då det tog slut.
2008-07-21, 17:05
Medlem
miapetters avatar
Kan vi nu vänta oss ett åtal på onsdag?
Det var väl till idag som försvaret hade på sig för
att begära förlängning för att läsa FUn?
Om inte kan de de ju fråga expressen vad det står i den..
2008-07-21, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har Expressens pappersbilaga men har inte sett något om att tyskan hotat barnen, däremot står" Du får helt enkelt fortsätta leka med din lilla familj. Jag gör vad som är bäst för mig"

Sen framkommer det inte i tidningen datum då tyskan kan ha skrivit detta.
Min tolkning är att mycket skrivits då det tog slut.

Då det tog slut? Det tog enligt Expressen slut i januari, detta är tydligen skrivit samma år fast på hösten. Hur kan du få det till att bli "då det tog slut"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in