Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Eller så har de så pass bindande bevis som inte nått media så de vet att hon är skyldig och sannolikt kommer bli dömd p.g.a mängden eller typ.
De har åtminstone mer bevis mot henne än vad som framkommit i media kan jag utlova.
Visst borde de ha det. Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att långt ifrån alla som häktas (och omhäktas) på sannolika skäl misstänkta för brott sedan döms av domstol. Åklagaren kan vara övertygad om att bevisningen räcker medan rätten är av en annan åsikt. Att nämndemännen och domaren är 90 % övertygade om den åtalades skuld räcker inte för en fällande dom. Så man kan inte ropa hej än.
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Jag trodde det var ganska självklart att ingen skulle mena att någon som inte KAN prata skulle straffas, vart lite förvånad av att set ett sånt dumt exempel, som jag faktiskt tycker att detta är.
Jag trodde att det var ganska självklart att människor tänker innan de skriver. Ponera att E. hade mist talförmågan av skadorna och våldet mot sitt huvud. Skulle du vilja straffa henne också om hon inte kunde
PRATA i kommande huvudförhandling? Tänk efter före.
Tack för sig!