Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Gissar du eller vet du? Jag antar att det är det senaste efter som du kan lova att det finns bevis? Inte för att vara otrevlig men jag kan ju också sitta och påstå saker utan att det behöver vara sant. Du säger dig vara ganska insatt. Det är lätt att tro att du är någon av de berörda i det här fallet. Eller så är du bara en person som vill få oss att tro det?
Dina påståenden är ju inte vatten värda eftersom vi/jag inte vet..
Jag är direkt berörd av det här fallet och pga detta sitter med insyn direkt i det hela, därav vet jag mycket mer än jag kan förtälja i det här fallet.
Flera här inne verkar tro att jag meddelar vissa fakta i fallet pga självhävdelse eller att jag är "mediakåt" och vill ha uppmärksamhet som någon uttryckte det via PM.
Jag rannsakade mig själv bra mycket innan jag ens skrev första inlägget i tråden trots att jag varit passivt delaktig från dag ett. Anledningen till att jag började delta aktivt var för att bemöta rena faktafel och aldrig för att spekulera, tyvärr drogs jag med i vissa personers trollande och deltog mer än jag från början avsåg.
Detta var aldrig min avsikt och jag har de senaste dagarna avsiktligt tagit visst avstånd från diskussionen pga detta.
Om du vill kontrollera min insyn och verifiera att jag kan backa upp mina påståenden får du söka bakåt i tråden där jag lagt fram fakta i fallet som senare kunnat verifieras i media. Sen att jag vet så mycket fler detaljer och har fått information som inte får spridas gör att jag måste hela tiden väga mina ord och verkligen tänka mig för både en och två gånger före postning. Jag vill absolut inte ge en ev. GM en väg ut, och sägs det från spaningshåll att information är under sekretess så ger jag inte ut den, hur mycket det än skulle bevisa mina påståenden, då tar jag hellre att några av er inte tror mig.
Jag hade mer än gärna suttit helt anonym på detta forum och följt med i fall som inte hade någon beröring alls än den situation som vi nu sitter i, sen att vissa troll här inne verkar tro något annat visar bara på deras emotionella omognad.
För att bemöta din fråga, jag vet att det finns mer bevis, vilken form och vad de består i får jag inte gå ut med. Däremot vet
jag inte om det är bevis som "håller hela vägen" till en fällande dom, men det beror mer på min okunskap om hur rätten väger in bevis i ett sånt här fall. Sen kan jag direkt säga, jag vet långt ifrån allt.
Jag kan bara hoppas att oavsett vem som gjort det här - även om jag liksom polisen tydligen misstänker samma person - blir dömd för detta.