2008-04-18, 12:58
  #3901
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vilka spår hundarna hittade eller inte hittade är ganska ointressant så länge de inte hittade saker slängda längst flyktvägen.

Flyktvägen i sig torde väl också vara intressant för polisen? Läste på SoldF.com om hur svårt det är att lura spårhundar, så visst borde väl de fått upp några spår om GM t ex tog sig till stationen? Tränade hundar brukar kunna följa svårare spår än så. Den största chansen en förövare brukar ha för att undvika att bli spårad av hundar verkar vara att få hundföraren att börja misstro hunden och ge upp.
2008-04-18, 12:59
  #3902
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
Något gick fel! Rädsla, panik mm kan utlösa mycket som man inte planerat...
Rädsla och panik är inte precis vad som utmärker CS; snarare verkar hon vara en kallt beräknande typ som inte drar sig för att använda de metoder som helgar medlen. – Skulle hon ha tagit tåget från brottsplatsen!? – Irrat runt Arbogaån och kyrkogården!? - Bett om en handservett!? – Försökt smuggla med sig ”mordvapnet” till Tyskland!?

Jag vidhåller det jag tidigare påtalat: Mördaren trodde sig veta att T inte skulle komma hem förrän vid åttatiden; därav det begränsade handlingsutrymmet. I annat fall hade E (precis som T påtalat) knappast överlevt.

Vad påstår sig CS ha gjort i Arboga morddagen – och hur tog hon sig därifrån? – Hur ser hennes alibi ut för nästkommande dag?

Indicier: Stalking; hämndlystnad, avtrubbad av psykofarmaka, närvaro i Arboga den kritiska tiden, vittnesuppgifter… vad mer?

Inte kan de släppa henne fri!
2008-04-18, 13:01
  #3903
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Varför tror du att hon varit på kyrkogården?

Det diskuterades tidigare om att hon kanske sköljt av sig det värsta blodet någonstans. typ på kyrkogården eller stationen. Frågan är bara hur hon kom dit utan att lämna några spår?
2008-04-18, 13:02
  #3904
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vilka spår hundarna hittade eller inte hittade är ganska ointressant så länge de inte hittade saker slängda längst flyktvägen.

Det borde vara väldigt intressant för polisen att se vilken flyktväg gm tog?
2008-04-18, 13:04
  #3905
Bannlyst
En sak jag funderat på de senaste dagarna, var har ni fått informationen ifrån att det sett ut som en "slaktplats" och att det skulle vara så stora mängder blod?

Jag vet inte, jag har inte sett platsen, men jag tvivlar på att det var speciellt så stora mängder blod, sår i huvudet brukar inte ge ifrån sig några jättemängder. Så att GM skulle fått några stora mängder på sig ser jag som osannolikt. Att det var "mycket" blod när T kom hem och säkert än mer när ambulans och polis kom, det säger ju sig självt, det slutar ju inte blöda bara för att GM lämnar platsen.
2008-04-18, 13:04
  #3906
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det borde vara väldigt intressant för polisen att se vilken flyktväg gm tog?

Ja hundarna fick inte upp något spår. Var gm kvar på platsen?
2008-04-18, 13:06
  #3907
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Det är väl, garaget medräknat, ungefär 10 meter (skulle jag tro) mellan husen. Jag tycker också att någon borde ha hört nåt, men å andra sidan så hör inte jag min hund yla (dumt exempel, men va f*n) när jag har stängt dörren om honom och har hunnit 4 meter nerför gången mot min bil. Och då är det bara EN ytterdörr mellan oss, var det ingen ute vid den aktuella tidpunkten är det ju både dörrar, väggar och ev radio- och TV-ljud mellan E och barnens skrik och grannars öron.

Jo, det kan kanske vara svårt att höra något då och grannarna kanske inte är den nyfikna sorten heller, vad vet jag? Men många borde nog ha varit hemma vid tidpunkten för mordet.
Ponera att det är en granne som är GM, skulle då t ex hundar ha svårt att få upp spår (eller att hundförarna tolkat det som att spåren tagit slut i närheten), t ex om GM ofta besökt hemmet där dådet utförts?
2008-04-18, 13:10
  #3908
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
En sak jag funderat på de senaste dagarna, var har ni fått informationen ifrån att det sett ut som en "slaktplats" och att det skulle vara så stora mängder blod?

Jag vet inte, jag har inte sett platsen, men jag tvivlar på att det var speciellt så stora mängder blod, sår i huvudet brukar inte ge ifrån sig några

jättemängder. Så att GM skulle fått några stora mängder på sig ser jag som osannolikt. Att det var "mycket" blod när T kom hem och säkert än mer när ambulans och polis kom, det säger ju sig självt, det slutar ju inte blöda bara för att GM lämnar platsen.
Jag har inte läst att det SÅG ut som en slaktplats, däremot har jag för mig att tidningar skrev något om "här är slaktplatsen", och det innebär ju inte att det måste vara mycket blod.
2008-04-18, 13:10
  #3909
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Rädsla och panik är inte precis vad som utmärker CS; snarare verkar hon vara en kallt beräknande typ som inte drar sig för att använda de metoder som helgar medlen. – Skulle hon ha tagit tåget från brottsplatsen!? – Irrat runt Arbogaån och kyrkogården!? - Bett om en handservett!? – Försökt smuggla med sig ”mordvapnet” till Tyskland!?

Jag vidhåller det jag tidigare påtalat: Mördaren trodde sig veta att T inte skulle komma hem förrän vid åttatiden; därav det begränsade handlingsutrymmet. I annat fall hade E (precis som T påtalat) knappast överlevt.

Vad påstår sig CS ha gjort i Arboga morddagen – och hur tog hon sig därifrån? – Hur ser hennes alibi ut för nästkommande dag?

Indicier: Stalking; hämndlystnad, avtrubbad av psykofarmaka, närvaro i Arboga den kritiska tiden, vittnesuppgifter… vad mer?

Inte kan de släppa henne fri!
Allt detta du räknar upp tycker jag liknar en komplott. Hon går före och lägger ut spår och någon annan utför dådet.
2008-04-18, 13:10
  #3910
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
En sak jag funderat på de senaste dagarna, var har ni fått informationen ifrån att det sett ut som en "slaktplats" och att det skulle vara så stora mängder blod?

Jag vet inte, jag har inte sett platsen, men jag tvivlar på att det var speciellt så stora mängder blod, sår i huvudet brukar inte ge ifrån sig några jättemängder. Så att GM skulle fått några stora mängder på sig ser jag som osannolikt. Att det var "mycket" blod när T kom hem och säkert än mer när ambulans och polis kom, det säger ju sig självt, det slutar ju inte blöda bara för att GM lämnar platsen.

Det står i spoilern som punkt 5.
2008-04-18, 13:10
  #3911
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jo, det kan kanske vara svårt att höra något då och grannarna kanske inte är den nyfikna sorten heller, vad vet jag? Men många borde nog ha varit hemma vid tidpunkten för mordet.
Ponera att det är en granne som är GM, skulle då t ex hundar ha svårt att få upp spår (eller att hundförarna tolkat det som att spåren tagit slut i närheten), t ex om GM ofta besökt hemmet där dådet utförts?

Jag vet faktiskt inte... Grejen med hundspårning är ju att hunden måste veta vad den söker efter. Man kan inte bara be hunden att söka GM och så gör den det, utan hunden måste få lukta på något som har GMs lukt på sig, för att sedan kunna följa ett spår.
2008-04-18, 13:12
  #3912
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
En sak jag funderat på de senaste dagarna, var har ni fått informationen ifrån att det sett ut som en "slaktplats" och att det skulle vara så stora mängder blod?

Jag vet inte, jag har inte sett platsen, men jag tvivlar på att det var speciellt så stora mängder blod, sår i huvudet brukar inte ge ifrån sig några jättemängder. Så att GM skulle fått några stora mängder på sig ser jag som osannolikt. Att det var "mycket" blod när T kom hem och säkert än mer när ambulans och polis kom, det säger ju sig självt, det slutar ju inte blöda bara för att GM lämnar platsen.

Jag har läst här att det såg ut som en slaktplats, men det var ju när T och ambulansen kommit dit. Som du skriver så behöver det ju inte ha sett ut som en slaktplats när GM lämnade huset... Det mesta blodet kan ju ha runnit efteråt, under tiden från morden tills ambulans kom på plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in