Citat:
Ursprungligen postat av elizzza
Något gick fel! Rädsla, panik mm kan utlösa mycket som man inte planerat...
Rädsla och panik är inte precis vad som utmärker CS; snarare verkar hon vara en kallt beräknande typ som inte drar sig för att använda de metoder som helgar medlen. – Skulle hon ha tagit
tåget från brottsplatsen!? – Irrat runt Arbogaån och kyrkogården!? - Bett om en handservett!? – Försökt smuggla med sig ”mordvapnet” till Tyskland!?
Jag vidhåller det jag tidigare påtalat: Mördaren trodde sig veta att T inte skulle komma hem förrän vid åttatiden; därav det begränsade handlingsutrymmet. I annat fall hade E (precis som T påtalat) knappast överlevt.
Vad påstår sig CS ha gjort i Arboga morddagen – och hur tog hon sig därifrån? – Hur ser hennes alibi ut för nästkommande dag?
Indicier: Stalking; hämndlystnad, avtrubbad av psykofarmaka, närvaro i Arboga den kritiska tiden, vittnesuppgifter… vad mer?
Inte kan de släppa henne fri!