Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag skrev i ett tidigare inlägg att C verkar vara ganska ensam i tillvaron. Inget fast jobb och alltså ingen fast krets av arbetskamrater, ingen egen fast bostad, en äldre syster som hon inte verkar ha mycket kontakt med, en pappa som hon inte verkar ha mycket kontakt med, ingen pojkvän, inget tidigare fast förhållande vad jag vet, inget barn. Hon har rest runt från plats till plats under flera år. När hon bestämde sig för att flytta till Sverige var det tydligen inget praktiskt jox, inget jobb att begära tjänstledigt från, ingen bostad att hyra ut (som det verkar).
Och så en cancersjuk mamma som håller på att dö. Kanske den enda människa som hon har haft någon slags känslomässig relation med. DET kan nog skapa krisreaktioner. När dessutom, som jag skrev tidigare, den biologiska klockan tickar på. Och hon tydligen har tankar på barn, vilket adoptionshistorien visar.
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Så som du framställt det här, så verkar det nästan synd om henne!? Men det finns säkert de som haft det sämre, utan att de slår ihjäl barn, eller någon annan.
Det verkar mest som hon bara farit runt överallt, och donat. Rastlös?
Men bio.klockan? Hon blir 32 i juni, så lastgammal är hon ju inte.
Jag vet inte om "synd om" är rätt terminilogi, men om CS har gjort detta, då är även hon ett offer i denna tragedi.
Naturligtvis går tankarna först och främst till E, NJ och deras ohyggliga förlust. Två små barn som fråntogs sina liv i tidig ålder, barn som inte fick växa upp som alla andra barn, är bara för mycket att kunna ta in.
Man undrar hur en människa ska kunna resa sig efter en sådan smäll.
Samtidigt kan man bara beklaga att CS - återigen, om hon nu har gjort detta ohygggliga brott - inte var bättre rustad som människa, inte kunde ta ett nej från T.
Om CS är den skyldige, då kommer hennes livs historia att rullas upp, det kommer med stor säkerhet inte att bli någon angenäm läsning. Ett liv utav kyla, utav svek, kanske t o m av våld och övergepp kommer att blottläggas.
Det är inte alls ovanligt att vana förhörsledare känner en sorts medkänsla med gärningsmannen, att de ser att omständigheter, livserfarenheter, men framför allt att uppväxten har skapat en människa som varit något av en tickande bomb, redo att brisera när som helst.