2008-04-18, 12:19
  #3877
Medlem
grisöras avatar
Omhäktningar brukar gå på 10 minuter. Så bevisläget var inte så säkert när det drar ut på tiden. Men nog blir hon häktad, krävs inte mycket i Sverige för att hålla någon frihetsberövad några månader.
2008-04-18, 12:21
  #3878
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Hmm, då kanske SS & Co ska be oss som skulle be CS om ursäkt om ursäkt då? För enligt dem var ju en ny förhandling detsamma som att CS släpps.
Inte lönt att försöka påverka dom längre. Dom har redan bestämt sig för T som gärningsman.

Skönt att CS får stanna kvar i häktet. Tror ni att det kommer ut något till pressen angående dom nya bevisen?
2008-04-18, 12:23
  #3879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Omhäktningar brukar gå på 10 minuter. Så bevisläget var inte så säkert när det drar ut på tiden. Men nog blir hon häktad, krävs inte mycket i Sverige för att hålla någon frihetsberövad några månader.
Intressant, oavsett vad som framkommer och att CS fortsatt är häktad så är du inställd på en sak. CS är helt oskyldig och att hon är häktad beror på att det ena eller det andra felet har begåtts. Kommer du acceptera en fällande dom mot någon annan än T?
2008-04-18, 12:23
  #3880
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Inte lönt att försöka påverka dom längre. Dom har redan bestämt sig för T som gärningsman.

Skönt att CS får stanna kvar i häktet. Tror ni att det kommer ut något till pressen angående dom nya bevisen?

jag är enbart intresserad av att rätt gm blir fälld..för mig har det ingen som helst betydelse vem som gjort det. Men så länge ovisshet råder så är det väl tillåtet att spekulera?
2008-04-18, 12:24
  #3881
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Inte lönt att försöka påverka dom längre. Dom har redan bestämt sig för T som gärningsman.

Skönt att CS får stanna kvar i häktet. Tror ni att det kommer ut något till pressen angående dom nya bevisen?

Om inte Tyskans advokat medvetet läcker om något han fått veta innanför de stänga dörrarna, vilket han inte borde göra eftersom det skulle svartfläcka hans klient, så tror jag faktiskt inte vi får veta så mycket mer.

Positivt dock att häktningen står kvar på den starkare misstankegraden, borde ju betyda att polisen har en hel del på henne som vi inte vet om.
2008-04-18, 12:27
  #3882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Positivt dock att häktningen står kvar på den starkare misstankegraden, borde ju betyda att polisen har en hel del på henne som vi inte vet om.
Jo men det är väl ganska självklart att de har. För vilken polisutredning läcker ut allt i media?
2008-04-18, 12:28
  #3883
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Varför tar du åt dig om det inte gäller dig? Du har väl inte bestämt dig för att T är gm?

Nej, men jag tror att många tänker som jag. Ingen kan väl bestämma sig för vem som är gm när vi inte vet?
2008-04-18, 12:29
  #3884
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Intressant, oavsett vad som framkommer och att CS fortsatt är häktad så är du inställd på en sak. CS är helt oskyldig och att hon är häktad beror på att det ena eller det andra felet har begåtts. Kommer du acceptera en fällande dom mot någon annan än T?

Att vara häktad är inte att vara dömd. Ni har så svårt att hålla isär begreppen.
2008-04-18, 12:30
  #3885
Medlem
Freedom Fighters avatar
jahapp.. när kan vi hämta hem CS till Sverige? omhäktningsförhandlingen innebär väl att det kan snabbas på?
2008-04-18, 12:31
  #3886
Bannlyst
Åklagaren flydde från platsen..det låter fint det
2008-04-18, 12:34
  #3887
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Jo men det är väl ganska självklart att de har. För vilken polisutredning läcker ut allt i media?

Ja, det vet väl jag också, mitt inlägg var mest bara ett klargörande åt anti-T-ligan som vägrar tro på att polisen har annat mot Tyskan än indicier om att hon vart i Arboga.
2008-04-18, 12:36
  #3888
Medlem
Amyystars avatar
Att CS blir fortsatt häktad, behöver ju inte betyda att det framkommit ny bevisning, utan att den tidigare bevsningen omprövas. Och att rätten i det fallet gick på åklagarens linje. Alla provsvar mm har ju inte kommit än, så bara det kanske var skäl nog att hon skulle kvarstanna i häktet.

Omhäktningar brukar kunna gå på runt 10 minuter ibland beroende på brott. Mest vanliga på de förhandlingar jag varit på har varit runt 20 minuter, och längsta har nog pågått i över 1 1/2 timme.
__________________
Senast redigerad av Amyystar 2008-04-18 kl. 12:38. Anledning: Tillägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in