2008-04-18, 14:12
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyGarcia
Jo, det borde ju fälla tyskan (OM det nu är hon dvs) som en fura direkt.
Men som experten i media uttalade sig om, så är det ju kanske så att sådana här trauma med denna karaktären, dels våldet i sig, mot huvudet, kan göra att E aldrig kommer att minnas varken själva överfallet, eller ens tiden strax före, tex dagar innan överfallet.
Det var här min tanke om hypnos kom in....man kan återbilda/återkalla förlorade och förträngda minnen genom hypnos - men vad jag förstår är det inte hållbart i en rättegång. (som du ju själv påpekade för mig)
Tror inte det är hållbart, åtminstone.
Men E har ju börjat prata om mordkvällen, såg jag i någon av AB eller Exp. hon minns dock inte VEM som kom. Ännu!
2008-04-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyGarcia
Inte för jag är expert, men vattenmeloner och mänskliga skallar är nog inte direkt av samma kaliber....
Men jag förstår metaforen.
Just vattenmeloner brukar användas för att illustrera vilka skador det blir på en skalle.
2008-04-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Just vattenmeloner brukar användas för att illustrera vilka skador det blir på en skalle.

Jaså? Det var som f*n, det hade jag ingen aning om.
Ber om ursäkt!
2008-04-18, 14:16
Bannlyst
Citat:
Jo, jag vet. Sa inte att så var fallet just här. Eller inte vad vi vet om. Men skrev inte någon förut att offren hade skador även på kropparna? Kanske halsen? Men mitt inlägg var mest att åskådliggöra att det kan stänka långt, inte att det var så just i det här fallet.

Inga skador på kroppen på barnen, enda kroppsskada är armen på E (försvarsskada). Allt våld är riktat mot huvudet på alla tre. (och inga halsskador)
2008-04-18, 14:18
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om barnen levde när ambulansen kom innebär det att de blödde under hela tiden fram till dess...
Ja, det låter logiskt men vet vi att de faktiskt blödde? De kan ju ha varit dödligt skadade utan att ha omfattande yttre skador?

Jag är inte motvalls eller vill skapa debatt utan är mer ute efter om någon vet eller har sett kommentarer om just detta i media?
2008-04-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men om E kommer ihåg vem, måste det väl räcka?

Om du läser tidningar och ser på nyheterna så skulle du veta att det är EXAKT det som hon inte gör men som alla väntar på.
2008-04-18, 14:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om barnen levde när ambulansen kom innebär det att de blödde under hela tiden fram till dess...

Fy! Ja, men det är ju så oxå att kroppens försvar mot våld utifrån är att försätta området i chock vilket innebär att det kan ha tagit flera minuter innan en del såskador började blöda. I så fall behöver gm definitivt inte varit nedblodad särskilt mycket. Usch vilket fruktansvärt obehagligt ämne!!
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Har aldrig sett Dexter men ta och doppa en hammare i något och veva omkring med den så får du se hur det stänker. Funkar väl iofs med en pensel full med färg.

F.ö ska blodtrycket tydligen räcka till för att "spruta iväg" blod flera meter (vid "rätt" förutsättningar)
Jo, men att doppa en hammare i färg är inte samma sak som att använda den som mordvapen på ett huvud. Jag undrar fortfarande om barnen ens blödde i någon större omfattning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, det låter logiskt men vet vi att de faktiskt blödde? De kan ju ha varit dödligt skadade utan att ha omfattande yttre skador?

Jag är inte motvalls eller vill skapa debatt utan är mer ute efter om någon vet eller har sett kommentarer om just detta i media?
Är du allvarligt? Vem blöder inte efter X antal hammarslag i huvudet?
2008-04-18, 14:21
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Skönt att CS får stanna kvar i häktet. Tror ni att det kommer ut något till pressen angående dom nya bevisen?

Kommer det ut något, då lär det bli sparsamt med information, det hindrar i o f s inte att det blir något spektakulärt, men för min egen del tror jag att man väntar med att släppa några större "bomber" tills CS är i Sverige.
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Tja, eftersom jag inte har fakta (jag var inte med vid brottet) så är det mina "subjektiva värderingar". Men ta en 3 vattenmeloner och slå på dem med en färgdränkt hammare. Meddela sedan om du helt lyckades klara dig fri från någon som helst form av spår.
Jag tror att vattenmeloner, i likhet med färgburkar, inte speglar verkligheten.
Medlem
Veckans klubbas avatar
När var polisen på plats med hundar? Någon som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in