2008-04-18, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
De ska ju göra fördjupade analyser ang hårstråna och hammaren.
Tyskan hade nog sagt något om de var fler. Varför ta på sig allt själv?

Hon hävdar att hon är oskyldig. Hon har inte tagit på sig någonting. Och hon kan ju faktiskt vara oskyldig.
2008-04-18, 11:50
Medlem
elizzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
De ska ju göra fördjupade analyser ang hårstråna och hammaren.
Tyskan hade nog sagt något om de var fler. Varför ta på sig allt själv?
Hon har ju inte tagit på sig något alls. Hon pratar ju inte öht.
2008-04-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Häcken ställer naturligtvis till med en massa problem. Fast borde inte polishundarna ha fått upp nåt spår som leder till kyrkogården då, om den nerblodade GM skulle ha använt sig av vattnet där?
Möjligt. Men jag säger inte att GM gjort så, jag säger att det är möjligt att göra så. Om GM har ett par överdagsbyxor att dra av efter dådet samt en lång rock att ta på sig och sedan handskar och mössa att kasta bort så behöver inte GM vara så jätteblodig när h*n kommer till tåget. Och det mesta av blodet från skorna (kanske även de mörka) som ger synliga spår har nog försvunnit på sträckan brottsplats-(dumpningsplats av kläder)-stationen. Kanske t o m fanns nån vattenpöl att kliva i. Då behöver inte GM tvätta av sig under vatten. Men h*n kanske fick blod på sig när h*n gjorde sig av med de blodiga kläderna, därav frågan om en handservett på stationen.

Hur många engelsktalande kvinnor befinner det sig i snitt på Arboga station en vanlig måndagkväll? Inte så jättemånga skulle jag gissa.
2008-04-18, 11:53
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hon hävdar att hon är oskyldig. Hon har inte tagit på sig någonting. Och hon kan ju faktiskt vara oskyldig.
Jo, men vi får se.
Aftonbladet bevakar nu, så de rapporterar direkt om hon släpps idag eller ej.
Tror i alla fall det är hon.
2008-04-18, 11:53
Medlem
Veckans klubbas avatar
Just hammare som mordvapen låter lite improviserat på något sätt, som ett fall då ett bråk spårar ur. Är hammare något som anses som ett typiskt kvinnligt mordvapen?

En man som nyligen blivit dömd för hammarmord på ett ex och hennes två barn
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/7281543.stm
2008-04-18, 11:56
Bannlyst
Citat:
Just hammare som mordvapen låter lite improviserat på något sätt, som ett fall då ett bråk spårar ur. Är hammare något som anses som ett typiskt kvinnligt mordvapen?

En man som nyligen blivit dömd för hammarmord på ett ex och hennes två barn
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/7281543.stm

Det är nog väldigt ovanligt att en kvinna tar till en hammare, men det har hänt. Såg för ett par veckor sedan ett program om en ung kvinna som attackerade sin far med hammare när han låg och sov. Han överlevde men blev svårt skadad.
2008-04-18, 11:57
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Möjligt. Men jag säger inte att GM gjort så, jag säger att det är möjligt att göra så. Om GM har ett par överdagsbyxor att dra av efter dådet samt en lång rock att ta på sig och sedan handskar och mössa att kasta bort så behöver inte GM vara så jätteblodig när h*n kommer till tåget. Och det mesta av blodet från skorna (kanske även de mörka) som ger synliga spår har nog försvunnit på sträckan brottsplats-(dumpningsplats av kläder)-stationen. Kanske t o m fanns nån vattenpöl att kliva i. Då behöver inte GM tvätta av sig under vatten. Men h*n kanske fick blod på sig när h*n gjorde sig av med de blodiga kläderna, därav frågan om en handservett på stationen.

Hur många engelsktalande kvinnor befinner det sig i snitt på Arboga station en vanlig måndagkväll? Inte så jättemånga skulle jag gissa.

Men hundar behöver inte synliga spår. Det skulle knappast räcka med att kliva i några vattenpölar för att undvika att hundar får upp vittringen. Fast jag vet inte hur polishundarna användes. Fick de upp något spår överhuvudtaget?
2008-04-18, 12:05
Medlem
ooooos avatar
Mer statistik för den som är intresserad:

År 2003 klarades 77 procent av anmälda mord, dråp och misshandel
med dödlig utgång upp. Av dessa klarades 33 procentenheter upp genom personuppklaring,
det vill säga genom att någon person bundits vid brottet,
och 44 procentenheter
genom teknisk uppklaring, till exempel nedläggning på grund av att man funnit
att det inte förekommit något brott i samband med dödsfallet. Medianåldern för misstänkta
gärningsmän låg i genomsnitt strax över 30 år och cirka 6 procent var kvinnor.
År 2003 avkunnades 137 domar för mord och dråp inklusive försök, varav 82 avsåg
mord, 54 dråp och 1 barnadråp.

Under år 2003 registrerades 106 personer misstänkta för dödligt våld. Det var
ovanligt att dödligt våld begicks av fler än en gärningsman. I nio fall av tio begicks
det dödliga våldet av endast en gärningsman. I de fall flera gärningsmän var inblandade
var det oftast fråga om yngre personer med kriminell bakgrund som var
obekanta med offret.

De kvinnor som under perioden 1990–2002 befanns skyldiga till dödligt våld
utgjorde totalt 10 procent av gärningsmännen.
Senast redigerad av ooooo 2008-04-18 kl. 12:20.
2008-04-18, 12:13
Medlem
Citat:
Men hundar behöver inte synliga spår. Det skulle knappast räcka med att kliva i några vattenpölar för att undvika att hundar får upp vittringen. Fast jag vet inte hur polishundarna användes. Fick de upp något spår överhuvudtaget?
Nej men jag menade spår som eventuella medresenärer skulle kunnat ha lagt märke till.
2008-04-18, 12:16
Medlem
BoISarens avatar
Fortsatt häktad på sannolika skäl
2008-04-18, 12:17
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hon får bli kvar i häktet i alla fall
2008-04-18, 12:17
Medlem
Förhandlingen

Jag var för sen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här