2008-04-17, 22:53
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Sin sambo ja, första orden som kom ur hennes mun när hon vaknade och såg honom var "älskar dig". Minnena hon tappat är själva händelsen, det är det som är blockerat, exakt hur långt som är borta vet jag inte men hon minns allt fram till den dagen iaf kan jag gissa.

och tiden, det enda jag kan säga är att det är inte bara in - slå ett par slag och sen ut - 2 minuter och det är klart, det tog betydligt längre tid än så tror jag, men jag är absolut ingen expert på sånt här, men jag får det svårt att tro att alla skador kan uppkomma på bara ett par minuter.

vhyt:
Ang straffa så menar jag förstås, om - och jag säger fortfarande - om CS är GM så ska du tänka dig en tjej på 1.90 som slår med ett hammarliknande föremål på två barn som är typ en meter långa, både Max och Saga var väldigt små för sin ålder. Emma är inte heller speciellt lång, så det första man bör träffa är huvudet, men alla levde när T kom hem enligt uppgift. Döda ett barn med hammare kan inte vara svårt..

Det tyder på i mina ögon att det var inte planerat som mord, bara skapa kaos och tillfoga så mycket skada man kan. = Straffa T för att han valde bort CS, straffa E för att hon öht fanns och en väg till det var att misshandla henne och barnen, men vad vet vi, kanske var T det egentliga målet.

Om det är CS är hon 20 cm längre än E...
2008-04-17, 23:00
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Att slå ner 2 små barn och en kvinna, även om man slår många gånger, går förmodligen på ett par minuter.

Men alltså, E stod väl inte bara där och väntade på att få ett slag i huvudet. Hon måste väl rimligtvis försökt skydda sig, det måste ju ha varit lite tumult en stund? Hon kämpade ju för sitt och barnens liv, det uppbådar säkerligen lite extra styrka även om hon var mindre än gm.
2008-04-17, 23:01
Bannlyst
Kollat upp tidigare hyresgäster

Har polisen kollat upp tidigare hyresgäster som bodde i villan innan E och T?
Det kan ju ha funnits oavklarade affärer hos dessa och gm.
2008-04-17, 23:02
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Men var finns då denna okända gm DNA på mordplatsen?

Svårt för mig att svara på, hörrudu. Den kanske finns där uppblandad med all annan dna som spreds i kaoset? Det finns också många fall där det bevisligen funnits än främmande gm men dna saknas. Malin 1994 t ex, hon tog sig knappast på egen hand till en kyrkogård och ströp sig själv.
2008-04-17, 23:07
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
På en mikroskopiskt liten plats, i en pöl av blandat blod...

varför skulle ens gm's dna finnas på brottsplatsen. enda chansen är väl hårtussen.

i efterlyst idag sökte polisen det vittne som tidigare sagts sig se någon som kastade något föremål i arbogaån.

letar de ytterligare mordvapen eller är hammaren från skavsta fel föremål.

varför efterlyser polisen det vittnet, de borde redan ha ett bombsäkert case gentemot cs.

vi får vänta på förhandlingen i morgon.
2008-04-17, 23:07
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Men alltså, E stod väl inte bara där och väntade på att få ett slag i huvudet. Hon måste väl rimligtvis försökt skydda sig, det måste ju ha varit lite tumult en stund? Hon kämpade ju för sitt och barnens liv, det uppbådar säkerligen lite extra styrka även om hon var mindre än gm.
Läste någonstans att hon även fått en bruten arm. Vet inte om det stämmer.
Skydda barnen har ju säkerligen gjort.
Idag är det en månad sedan.
2008-04-17, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Svårt för mig att svara på, hörrudu. Den kanske finns där uppblandad med all annan dna som spreds i kaoset? Det finns också många fall där det bevisligen funnits än främmande gm men dna saknas. Malin 1994 t ex, hon tog sig knappast på egen hand till en kyrkogård och ströp sig själv.
Lika liten chans som om E kunnat hammra sig själv och barnen och sen gömma mordvapnet.
Angående Malinfallet så togs aldrig DNA på självaste g.m och därav ingen match i registret.
DNA var väl inte utvecklat i Sverige 1994.
2008-04-17, 23:09
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy

Troligtvis gjorde hon så mycket motstånd hon kunde. Möjligen hade hon kunnat ge gm en match även om hon är liten men med två små barn att skydda dessutom hamnar man i ett sjujäkla underläge. Man skyddar då hellre än att slå tillbaka.

Skulle ändå tro att hon gav gm en liten match, det var nog inte bara för gm att gå in och slå på fasta mål...
2008-04-17, 23:10
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
varför skulle ens gm's dna finnas på brottsplatsen. enda chansen är väl hårtussen.

i efterlyst idag sökte polisen det vittne som tidigare sagts sig se någon som kastade något föremål i arbogaån.

varför efterlyser polisen det vittnet, de borde redan ha ett bombsäkert case gentemot cs.

Det vittnet tycker jag är högintressant, speciellt eftersom det var samma man som ytterligare en gång ringde in och berättade vad en kvinnlig bekant till honom hade sett. Det var alltså samma man som ringde in och tipsade om, att en kvinnlig bekant till honom, sett CS ii Arboga dagarna före det som sedan hände.
Senast redigerad av Amyystar 2008-04-17 kl. 23:13.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Läste någonstans att hon även fått en bruten arm. Vet inte om det stämmer.
Skydda barnen har ju säkerligen gjort.
Idag är det en månad sedan.

Det stämmer, och det är konstaterat en försvarsskada, och med stor sannolikhet åsamkat med en hammare eller liknande hårt föremål. Mer en krosskada än "bara" en bruten arm.
Medlem
Irriterads avatar
Citat:

Hårstråna blev det väl inget resultat av, tror jag
2008-04-17, 23:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Det vittnet tycker jag är högintressant, speciellt eftersom det var samma man som ytterligare en gång ringde in och berättade vad en kvinnlig bekant till honom hade sett. Det var alltså samma man som ringde in och tipsade om att CS setts i Arboga dagarna före det som sedan hände.

Hur vet du det?
Att det är samme man menar jag, som ringde både om att någon kastat nåt i ån o att en bekant till honom sett något?

varför skulle ens gm's dna finnas på brottsplatsen

Det säjer ju alla "experter" att det måste göra? Har de ändrat sig nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in