2008-04-17, 23:13
  #3709
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egot
varför skulle ens gm's dna finnas på brottsplatsen. enda chansen är väl hårtussen.

i efterlyst idag sökte polisen det vittne som tidigare sagts sig se någon som kastade något föremål i arbogaån.

letar de ytterligare mordvapen eller är hammaren från skavsta fel föremål.

varför efterlyser polisen det vittnet, de borde redan ha ett bombsäkert case gentemot cs.

vi får vänta på förhandlingen i morgon.


Det är ju inte fastställt vad som kastades i ån, bara att de såg någon kasta "något" i ån, det kan lika gärna vara nerblodade kläder vilket skulle förklara varför dykningar inte gav något resultat, de flyter ju iväg.
2008-04-17, 23:14
  #3710
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Har polisen kollat upp tidigare hyresgäster som bodde i villan innan E och T?
Det kan ju ha funnits oavklarade affärer hos dessa och gm.

Ja faktiskt! De hyrde väl i andra hand eller? Kanske var E o barnen inte ens målet, eller nja det låter väldigt långsökt men det är ju en tanke. Vad som helst verkar möjligt just nu.
2008-04-17, 23:15
  #3711
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Sverige ligger långt efter England i DNA
DN 080417
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=761579
Långt efter England vad gäller upprättande av nationella DNA-register. Men alls inte långt efter England vad gäller teknik för isolering och PCR-analys av DNA.
2008-04-17, 23:15
  #3712
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Det vittnet tycker jag är högintressant, speciellt eftersom det var samma man som ytterligare en gång ringde in och berättade vad en kvinnlig bekant till honom hade sett. Det var alltså samma man som ringde in och tipsade om att CS setts i Arboga dagarna före det som sedan hände.

Många dambekanta som sett saker...

Hur vet du att det var samme man?

I övrigt ger jag inte mycket för dessa anonyma tips. Har en känsla av att det är folk som snöat in på något och vill få polisen att kolla deras teori snarare än en riktig iakttagelse.
2008-04-17, 23:15
  #3713
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hur vet du det?
Att det är samme man menar jag, som ringde både om att någon kastat nåt i ån o att en bekant till honom sett något?


Ursprungligen postat av egot
varför skulle ens gm's dna finnas på brottsplatsen

Det säjer ju alla "experter" att det måste göra? Har de ändrat sig nu?

För att polisens presstalesman sa det.
2008-04-17, 23:16
  #3714
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja faktiskt! De hyrde väl i andra hand eller? Kanske var E o barnen inte ens målet, eller nja det låter väldigt långsökt men det är ju en tanke. Vad som helst verkar möjligt just nu.

Nej de hyrde med förstahandskontrakt, det är hyresvillor som ägs av ett fastighetsbolag.

Jag vet ingenting om dem som bodde där före, men jag kan inte tänka mig det stod tomt länge, de är ganska attraktiva de där husen.
2008-04-17, 23:16
  #3715
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hur vet du att det var samme man?

I övrigt ger jag inte mycket för dessa anonyma tips. Har en känsla av att det är folk som snöat in på något och vill få polisen att kolla deras teori snarare än en riktig iakttagelse.

Det gör inte jag heller, speciellt inte när de rings in två veckor efter morden.
__________________
Senast redigerad av Amyystar 2008-04-17 kl. 23:18. Anledning: svarade på fråga
2008-04-17, 23:17
  #3716
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja faktiskt! De hyrde väl i andra hand eller? Kanske var E o barnen inte ens målet, eller nja det låter väldigt långsökt men det är ju en tanke. Vad som helst verkar möjligt just nu.

Var har du fått ifrån att de hyrde i andra hand????
Villan uthyrdes av en byggnadsfirma i staden, det finns flera liknande, kallas iblan "hockeyhusen" för att flera inflyttade hockeyspelare tydligen bott i dem. Tidigare grannar är oxå en barnfamilj, inget konstigt med dem men polisen har talat med dem, vad jag vet.
2008-04-17, 23:18
  #3717
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
För att polisens presstalesman sa det.

Om det stämmer så är han en bluff eller så har han förföljt CS och vet då antagligen väldigt mycket mer än vad han har sagt.
2008-04-17, 23:18
  #3718
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Det vittnet tycker jag är högintressant, speciellt eftersom det var samma man som ytterligare en gång ringde in och berättade vad en kvinnlig bekant till honom hade sett. Det var alltså samma man som ringde in och tipsade om, att en kvinnlig bekant till honom, sett CS ii Arboga dagarna före det som sedan hände.
Eftersom mannen aldrig ger sig till känna så kan det vara en förvirrad ensam människa som verkligen vill hjälpa polisen. Om inte han hör av sig till polisen så kan man ställa frågan varför den kvinnliga bekanta inte gör det.
2008-04-17, 23:21
  #3719
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Det gör inte jag heller, speciellt inte när de rings in två veckor efter morden.

--> Airbag: polisens presstalesman.

tycker jag med. låter som vittnet som sade sig sett misshandeln på den kille som dog i ett portvalv i stockholm.

ville så gärna hjälpa, men det var mened visade det sig.

hon hade läst så mycket om mordet.
2008-04-17, 23:21
  #3720
Medlem
Amyystars avatar
AG, Airbag och Egot:

Det var min tanke också, vem sjutton ringer in vid två olika tillfällen och båda gångerna pratar man om en "kvinnlig bekant" får nästan en känsla av att det iaf andra gången handlade om uppmärksamhet, eller vilseledande information.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in