2008-04-09, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Verkar skumt om det är pappan. Kommentaren är i alla fall väldigt konstig. Biologisk pappa som inte har några rättigheter?
Välkommen till rättstaten Svärje.
Det där kan jag skriva under på.
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Verkar skumt om det är pappan. Kommentaren är i alla fall väldigt konstig. Biologisk pappa som inte har några rättigheter?
Han är nog rätt bitter för att ha suttit frihetsberövad för mordet på sina egna barn. Det skulle jag också vara. Det är nog det han menar.
Bannlyst
Citat:

han kanske syftade på att han satt anhållen
2008-04-09, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
han kanske syftade på att han satt anhållen
Jag vet inte om han var vårdnadshavare. Var han det?
2008-04-09, 20:48
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Undrar om det verkligen är han... varför inte bara maila istället? Men tanke på hur mycket media har luskat fram innan om deras bloggar etc.
2008-04-09, 20:48
Bannlyst
Citat:

Varför är det konstigt? Hans barn är ju döda. Då har han ju inga rättighter längre.
2008-04-09, 20:52
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Jag vet inte om han var vårdnadshavare. Var han det?

Och det gör nån skillnad?? Pappa är han väl iallafall??
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smaras
verkar som det är du som inte är med. gnäller på att vi faktiskt tror på cs men så begår du jakt på t. patetiskt, han har alibi, polisen har kollat honom och jag skulle jävligt gärna veta vart mordvapnet är isåna fall. mer pekar på cs än vad det gör på t.

Pöolisen kanske ska ompröva alla tänkbara alibin.
Alltså börja från ruta 0.
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Han är nog rätt bitter för att ha suttit frihetsberövad för mordet på sina egna barn. Det skulle jag också vara. Det är nog det han menar.
Jag tror att han är besviken på att alla tänker på och tycker synd om barnens mamma för att hon har förlorat sina barn.

Vem tänker på honom som precis lika mycket har förlorat sina barn. Vilket stöd får han från samhället i järmförelse med mamman? Han är visserligen inte själv skadad men har förlorat sina barn. Har någon tänkt på att han kan behöva krishjälp och annat?
2008-04-09, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz
Och det gör nån skillnad?? Pappa är han väl iallafall??
Det gör en oerhört stor skillnad. En pappa som inte är vårdnadshavare har ingen rätt att begära ut barnens sjukjournaler eller något som är sekretessbelagt hos myndigheter, som en vårdnadshavare har.
Han är säkerligen åsidosatt och kanske inte får den info han vill ha om sina egna barn.
Det är därför en pappa aldrig ska släppa sin del av vårdnaden.
2008-04-09, 20:56
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att han är besviken på att alla tänker på och tycker synd om barnens mamma för att hon har förlorat sina barn.

Vem tänker på honom som precis lika mycket har förlorat sina barn. Vilket stöd får han från samhället i järmförelse med mamman? Han är visserligen inte själv skadad men har förlorat sina barn. Har någon tänkt på att han kan behöva krishjälp och annat?

Hur vet du att han inte får krishjälp? Om inte annat, kan han begära det själv. Gå till närmsta präst etc. Hans advokat ville ju även stämma för att de frihetsberövade honom, så han har gjort sin röst hörd.
2008-04-09, 20:59
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Det gör en oerhört stor skillnad. En pappa som inte är vårdnadshavare har ingen rätt att begära ut barnens sjukjournaler eller något som är sekretessbelagt hos myndigheter, som en vårdnadshavare har.
Han är säkerligen åsidosatt och kanske inte får den info han vill ha om sina egna barn.
Det är därför en pappa aldrig ska släppa sin del av vårdnaden.

Vad jag menar är att oavsett om han var vårdnadshavare eller inte så har han blivit av med sina barn. Tror att det känns lika jävligt oavsett vårdnad eller ej.
Om jag minns rätt av vad som är skrivet sen tidigare så var barnen hos sin far nån eller några dar innan händelsen. Tyder nog isåfall på att vårdnaden var delad.

/m

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in