2008-04-17, 21:26
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hur gör man när mamman har adopterat bort sitt barn utan att berätta
Ons 20 feb 22:10 | ID: 29947435
Har fått ett stort bekymmer påkastat på mig.

2006 så besökte jag kreta och träffade där en flicka som jag blev förälskad i.
Flickan var från tyskland men vi bestämde oss för att försöka med ett distansförhållande till en början och se hur det skulle funka för att kanske i framtiden hitta en lösning.

Hon besökte mig i november och december samma år och jag började redan då få lite konstiga vibbar.
Så hade vi mail och telefonkontakt under vintern och jag insåg mer och mer att det inte skulle funka så i Januari sa jag ifrån till henne och det var då allt bröt loss.

Efter att ha nekat henne flera gånger att komma och besöka mig så beslutade hon för att åka till sverige på semester med sina vänner. Vännerna följde aldrig med och jag förstod senare att så var inte planen från början heller.
Hon åkte runt en vecka i sverige i mars 2007 och avslutade sin "semester" vid gripsholmsslott med att svepa en 100milliliters flaska flytande valium.

När självmordsförsöket inte fungerade så ringde hon mig.

Undertiden hon hade sovit så hade hon förlorat sin plånbok och pass och jag tyckte i min okunskap av valiumdrickandet att jag kunde hjälpa henne hem igen.
Jag hämtade henne vid gripsholm och fick veta att hon inte kunde köra bil. Varför fick jag inte veta.
Jag tänkte att hon troligen hade varit ute och festat dagen innan så att hon var inkapabel till körning. Jag tog hem henne till mig och lät henne sova ruset av sig.
Så på morgonen när vi skulle åka tillbaka så fick jag reda på att hon hade planerat detta länge och vad hon hade fått i sig. Hon ansåg även att hon skulle stanna hos mig och vila ut i en vecka eller så för att sen kunna ta sig tillbaka till Tyskland.

Jag såg till så att hon kom till Arlanda direkt nästa dag. Hennes kompis från tyskland hjälpte mig och mina kompisar att boka ett plan åt henne så hon kom hem och fick den vård hon behövde och trots att hon inte gick på planet och blev efterlyst av polisen så kom hon tillslut med ett plan som lyfte nästa dag från skavsta.

Efteråt fick jag brev och sms där hon ansåg att jag betett mig som ett svin mot henne och att jag skulle ta tillbaka henne. Under sommaren flyttade hon till sverige och började plugga här. Hon har kontaktat mig ett antal gånger och förklarat för mig vart hon är i världen och att hon har sett mig på någon festival och att hon hatar sitt liv efter att jag kom in i det.

Idag fick jag ett brev om att hon i september födde mitt barn och har gett bort det till en adoptionsbyrå...

Chocken har ännu inte lagt sig.

I november när barnet skulle ha blivit till så var vi oförsiktiga och praktiserade avbrutet samlag. Men det var VÄL avbrutet. Och under Januari mådde hon illa...hon sa då att det var för att hon hade börjat med P-piller för att möjliggöra flera möten med mig men doktorerna hade undersökt henne och funnit en systa i Livmodern... Det var inte förrän i FJÄRDE månaden som de insåg att hon var gravid...

Fjärde månaden...hmmm...borde vara i mars det..den månaden som hon besökte mig och drack valium...

Nu hade du ju fel i alla fall. Sexandet var i november året innan
2008-04-17, 21:27
Medlem
Tantaloras avatar
Du har rätt eloge, jag hade fel

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1094166/jag-vill-se-henne-i-ogonen

Hon berättade i måndags......
2008-04-17, 21:31
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ja, jag vet ju inte när de hade sex men barnet borde väl i så fall blivit gjort i december? Och han fick konstiga vibbar redan i nov-dec. Alltså tolkar jag det som att de hade sex fast hon var konstig och han vet att rent teoretiskt kan han vara pappa.
Han sa ju i november
2008-04-17, 21:33
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Det kanske låter konstigt att man funderar i dessa banor? men för mig låter det helt otroligt att någon efter ett år helt plötsligt skulle mörda små barn för att exet hyrt en villa med en ny? Allting låter sjukt. Jag försöker tänka ut vad som framkallat denna enorma ilska.

Kan ju vara så att det tagit ett år att bygga upp all den ilska som utlöst det hela??

/m
2008-04-17, 21:38
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz
Kan ju vara så att det tagit ett år att bygga upp all den ilska som utlöst det hela??

/m

Ja, i artikeln som Tantalora skickade nyss, berättade ju hyresvärdinnan en hel del saker.
2008-04-17, 21:40
Medlem
Jempaass avatar
Citat:
Okej, tack!
Han lämnade familjen 16.30 men mötet började först 18.00. Vad gjorde han under den tiden? Har det framgått? Eller åkte han till mötet tidigare?

Vad menar du? Att han åkte hem 16.30 utförde dådet. Åkte i väg på mötet , loggade in på E:s familjelivs sida 18.53 eller var det nu var .
Pratade inte E med någon i telefon efter 18 och sa att hon skulle bara natta barnen. När skickade hon hon sms till T och frågade när han skulle komma hem? Eller tog han med hennes telefon och skicka ett sms till sin egen mobil från hennes mobil en viss tid kanske.
2008-04-17, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jempaas
Vad menar du? Att han åkte hem 16.30 utförde dådet. Åkte i väg på mötet , loggade in på E:s familjelivs sida 18.53 eller var det nu var .
Pratade inte E med någon i telefon efter 18 och sa att hon skulle bara natta barnen. När skickade hon hon sms till T och frågade när han skulle komma hem? Eller tog han med hennes telefon och skicka ett sms till sin egen mobil från hennes mobil en viss tid kanske.

Nej, så tror jag absolut inte. Läs lite mer i tråden så förstår du kanske vad jag menar?
2008-04-17, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Han sa ju i november

Ja, hon kanske var gravid i 10 månader. Vad vet jag?
2008-04-17, 21:47
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jempaas

Jo, det gjorde hon. Dådet måste ha skett efter kl18 åtminstone, om jag minns rätt att det var då hon ringde vännen.
2008-04-17, 21:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har raderat ett antal inlägg som var OT, men jag tycker ändå att diskussionen i tråden är bättre.
Fortsätt gärna på den vägen!

// Mod
2008-04-17, 21:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det någon skrev att advokaten inte vet mer än vi FB:are tror jag dock är fel. Det är rätt få av oss som fick vara med vid häktningsförhandlingens stängda del och som har tillgång till CS.
Hurpass god tillgång har den svenske advokaten haft till CS, egentligen?
2008-04-17, 21:49
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ja, hon kanske var gravid i 10 månader. Vad vet jag?
Lite av ett rekord då

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in