2008-04-14, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Ja det stör mig att man anser att CS ska släppas innan ens regelrätta förhör hålls. Och detta av personer som anser att T är skyldig TROTS att det inte finns bevis mot honom samt att förhör hållits med honom. Jag fattar inte folks logik!!

Hm..inte några bevis mot T? Han är den enda än så länge de har bevis för att han var på plats vid tidpunkten för mordet..

Men du har rätt i att det vore dumt att släppa CS tills de får henne utlämnad.
Det bygger jag på att risken att hon tar självmord är väldigt stor, så för att skydda henne från sej själv + att vi ökar möjligheten att få ett svar på denna hemska händelse så ska hon hållas inlåst.
2008-04-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Men detta går att ompröva. Finns det inga bilder eller tydliga bilder på exakt datum C befann sig på arboga station. Finns det inget mordvapen som binder C till morden. Fnns det inga trovärdiga vittnen som kan placera C på plats. Finns det ingen mobiltfn som binder henne exakta tid till arboga. Finns det ingen DNA i villan. Överensstämmer hårtesten ej.
Jaa, då finns det inget som tyder på C och då kan tysk rättsväsende upphäva häkningsorden.
Det går inte att skicka iväg sina medborgare på lösa grunder.

Återigen - Tyskland prövar inte bevisvärdet. De tittar enbart på att det finns en arrresteringsorder utfärdad. Och enligt www.haz.de så har en domstol i Tyskland redan beslutat att det inte finns några hinder för utlämning.

"The suspect is probably already delivered at the end of the month to Sweden. Yesterday the higher regional court in Celle has rejected the objections of the legal adviser of the culprits against the existing European arrest warrant."
fr http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,568931 som publicerades den 10 resp 11 april.

Dvs hon KOMMER att utlämnas redan i slutet av den här månaden.
2008-04-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Hm..inte några bevis mot T? Han är den enda än så länge de har bevis för att han var på plats vid tidpunkten för mordet..

Det bygger jag på att risken att hon tar självmord är väldigt stor, så för att skydda henne från sej själv + att vi ökar möjligheten att få ett svar på denna hemska händelse så ska hon hållas inlåst.

Det finns bevis FÖR att T varit i huset, men enligt polisen är det inte bevis MOT T... Dessutom så finns det i så fall bevis mot ambulanspersonal samt polis som de också funnit på brottsplatsen? Kanske det var en ambulansman som begick dådet under en rast och sedan kom larmet och samma ambulansman fick uppdraget att rädda E och barnen????
2008-04-14, 01:13
Bannlyst
Citat:

va? var t på plats när morden begicks? herrejävlar d hade jag totalt missat. när kom detta ut i media? ibland tycker jag nästan att oneliners är betydligt mer värdefulla än en hög med ord från ngn utan ngn som helst koll på läget märkligt, t borde väl då kunna peka ut mördaren? menar han var ju på plats vid morden, där har vi vårt nya huvudvittne i en framtida rättegång, t som tydligen sett morden eftersom han var på plats, t som dessutom i största hemlighet haft ett kärleksförhållande med cs bakom e´s rygg och som vi alla vet är hemligt bisexuell. jisses såpan fortsätter i morgon
2008-04-14, 01:20
Bannlyst
Citat:
Återigen - Tyskland prövar inte bevisvärdet. De tittar enbart på att det finns en arrresteringsorder utfärdad. Och enligt www.haz.de så har en domstol i Tyskland redan beslutat att det inte finns några hinder för utlämning.

"The suspect is probably already delivered at the end of the month to Sweden. Yesterday the higher regional court in Celle has rejected the objections of the legal adviser of the culprits against the existing European arrest warrant."
fr http://www.haz.de/newsroom/regional/art185,568931 som publicerades den 10 resp 11 april.

Dvs hon KOMMER att utlämnas redan i slutet av den här månaden.
Finns inget av de ovanstående bevisen så får C då kanske komma till sverige och bli frikänd. Dessutom kan C nog yrka ett rejält skadestånd från oss skattebetalare.
2008-04-14, 01:22
Bannlyst
Citat:
Det finns bevis FÖR att T varit i huset, men enligt polisen är det inte bevis MOT T... Dessutom så finns det i så fall bevis mot ambulanspersonal samt polis som de också funnit på brottsplatsen? Kanske det var en ambulansman som begick dådet under en rast och sedan kom larmet och samma ambulansman fick uppdraget att rädda E och barnen????

Du ska nog analysera vad du precis skrev
Mitt var också råddigt men det där om ambulansmännen fick mej att skratta gott

T var där under en del av tidsperioden som morden utfördes, han har inget alibi för det, han kan mycket väl haft skäl och han skulle ha haft väldigt lätt att dölja att han själv är gm!
Och javisst kan en ambulansman begått morden men inte på den grund du försöker visa med ditt inlägg.

Det troliga är att CS är gm men kan också vara vem som helst, inräknat din ambulansman och T.
2008-04-14, 01:24
Medlem
Citat:
Finns inget av de ovanstående bevisen så får C då kanske komma till sverige och bli frikänd. Dessutom kan C nog yrka ett rejält skadestånd från oss skattebetalare.

Finns inget "kanske komma till Sverige". Hon kommer att bli utlämnad till Sverige. Och för att bli "frikänd" måste man först bli åtalad och dömd som frikänd. Annars är man bara "avförd" från utredningen...

Och skadestånd - ja OM hon skulle bli frikänd eller avförd så kan hon säkert få skadestånd liksom alla andra som blir felaktigt frihetsberövade. Och???
2008-04-14, 01:27
Medlem
Citat:
Du ska nog analysera vad du precis skrev
Mitt var också råddigt men det där om ambulansmännen fick mej att skratta gott

T var där under en del av tidsperioden som morden utfördes, han har inget alibi för det, han kan mycket väl haft skäl och han skulle ha haft väldigt lätt att dölja att han själv är gm!
Och javisst kan en ambulansman begått morden men inte på den grund du försöker visa med ditt inlägg.

Det troliga är att CS är gm men kan också vara vem som helst, inräknat din ambulansman och T.

Glad att kunna roa någon, men seriöst: Att Ts dna finns på platsen betyder lika lite att det är "bevis MOT honom" som att ambulansmännens DNA finns där. Det är omständigheterna kring DNA:t som gör det till bevis eller inte.
2008-04-14, 01:34
Bannlyst
Citat:
Glad att kunna roa någon, men seriöst: Att Ts dna finns på platsen betyder lika lite att det är "bevis MOT honom" som att ambulansmännens DNA finns där. Det är omständigheterna kring DNA:t som gör det till bevis eller inte.

Vi pratar nog runt varann och jag är för trött för att kunna räta ut vad jag menar.

Vi har ikväll i Englafallet sett bevis på polisens inkompetens och att de tog in barnens pappa är ett till exempel..så att T "strykits" från utredningen säger inte mycket må jag säga

Bli inte förvånad om fru åklagare och herr polis hittar någon ny att låsa in snart
Hm det kanske kan vara en bra trend, in med alla på häktet och så när man kan bevisa att man var på annan plats vid tillfället för brotten så blir man utsläppt..

Då kan ju de skryta med att uppklarningprocenten är 100 % i det här landet!
2008-04-14, 01:51
Bannlyst
Citat:
Jajamensan det var ju T och E.T. som klappa till ungarna och E..visste du inte det?

Jaja så går det när man skriver oneliners, blir varnad x 10, blir avstängd och ändå sen tror man är smartare än alla andra här...man missar de sista nyheterna!

faktum är att du faktiskt sa att han var där när morden skedde. hur du nu kan kringå detta vette fan, kanske ska ringa in det till polisen? kan väl samtidigt fråga om helge fossmo var där och om dom hittat elvis dna på plats? nu är det ju så att du skrev att han var där vid tidpunkten för morden, jävligt korkat och missledande. det är såna här saker som får mig att inte kunna ta dig seriöst.

detta handlar inte om mig utan om morden. min avstägning har inget med oneliners och göra. jag tycker du ska tänka mer på vad du häver ur dig här än att agera moderator som du nu faktiskt inte är. tack och lov, då skulle ingen som inte håller med dig få skriva här. beklagligt att du till största del bara skriver en sak som har med morden att göra och sen bara häver ur dig massa skit om andra.

ps. beklagar att detta inte var en oneliner..
2008-04-14, 08:35
Medlem
Citat:
Resultatet måste polisen gå ut med annars är detta ett fall för mänskliga rättigheter.
*suck* Nej de behöver inte gå ut med resultatet i media. Att sedan resultatet blir offentligt vid ett åtal är en helt annan sak. Vilka med uppgifter från en polisutredning tycker du att polisen är skyldiga att läcka till media innan ett eventuellt åtal? Fall för mänskliga rättigheter? Vet inte om man ska skratta eller gråta.
2008-04-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Jag saknar fortfarande tidsangivelsen 19.00.00 mötesslut. Det verkar ju ha varit ett överårigt grabbgäng som träffades och lajade, inget formellt möte. Då kan det vara sisådär med tidsnoggranheten.
Då har du läst trådarna dåligt då medlemmar i föreningen har sagt vad som gäller. Och överårigt grabbgäng? Fakta? Källa? Eller bygger du det som vanligt på dina antaganden som bortser från all fakta som framkommit?

Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja Åklagaren i ärendet har ju redan begått tjänstefel i ärendet. Så ett tjänstefel till i att låta CS sitta häktad trots att misstankarna ej kunnat bevisas är väl inte så konstigt? Sverige är ökänt för sina felaktiga häktningar.
Hmm, pratade vi inte om det schabbel som polisen gjort i utredningen? Vad har åklagaren med det att göra?
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-04-14 kl. 09:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in