2008-04-17, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag försöker hitta det. Han berättade om händelsen när CS tagit valium. Senare skrev han att de hade sex vid det tillfället och han själv trodde att det var då det eventuella barnet skulle ha blivit till. Jag ska försöka hitta det.
Jag har läst den under förstaa hälften av del 2. Kanske finns under spoilade länkar.
2008-04-17, 20:59
Medlem
Citat:
Jag försöker hitta det. Han berättade om händelsen när CS tagit valium. Senare skrev han att de hade sex vid det tillfället och han själv trodde att det var då det eventuella barnet skulle ha blivit till. Jag ska försöka hitta det.

Ojojoj...kolla dina källor bättre...

och dessutom funderar jag på hur ett barn går från produktion till födelse på 5 och en halv månad...inte högst troligt...

Sov du på den lektionen?
2008-04-17, 21:01
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Det kanske låter konstigt att man funderar i dessa banor? men för mig låter det helt otroligt att någon efter ett år helt plötsligt skulle mörda små barn för att exet hyrt en villa med en ny? Allting låter sjukt. Jag försöker tänka ut vad som framkallat denna enorma ilska.
Du tycker att DET låter sjukt?! Tycker det låter mycket sjukare dit du vill komma, att T skulle göra detta hemska för att få vara med CS.
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Var det inte under den "tyska turisten (?)" detta fanns att läsa.

Ja där fanns ett stycke om räddningsaktionen vid Gripsholms slott. Och skämt om valiumdosen som CS tagit.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
Ojojoj...kolla dina källor bättre...

och dessutom funderar jag på hur ett barn går från produktion till födelse på 5 och en halv månad...inte högst troligt...

Sov du på den lektionen?
Men det finns ju inget som talar för att det verkligen fötts ett barn.
Det kan kanske har iscensatts i ett rollspel för att T också skulle få ta del av familjeliv på nätet.
2008-04-17, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Du tycker att DET låter sjukt?! Tycker det låter mycket sjukare dit du vill komma, att T skulle göra detta hemska för att få vara med CS.

Ser ni bara T? Jag misstänker att CS gjort det men på grund av något mer än att exet hyrt kåk!
2008-04-17, 21:04
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
Källa på det tack?

Jag har då aldrig sett att T har uttalat sig om den saken.
Nej, det har du rätt i. Det var längre tillbaka i tiden
2008-04-17, 21:08
Medlem
eloges avatar
Citat:
Det kanske låter konstigt att man funderar i dessa banor? men för mig låter det helt otroligt att någon efter ett år helt plötsligt skulle mörda små barn för att exet hyrt en villa med en ny? Allting låter sjukt. Jag försöker tänka ut vad som framkallat denna enorma ilska.

Till 99% har CS, N eller T misstänkts som gm i den här tråden. Sen har det letats efter andra i bekantskapskretsen. Ytterst lite om en helt främmande gm.
Det beror så klart på att vi följt polisens arbete och vet hur statestiken ser ut.
Jag tror att det finns en annan förklaring också. Hittar man en gm med koppling till offren så får man en mening med brottet, hat, svartsjuka etc.

Det ligger djupt i den mänskliga naturen att söka en mening till det som händer. Tanken att den här tragedin är ett resultatet av ett helt meningslöst brott av en helt okänd gm utan motiv skrämmer oss.

Vi kanske måste börja vänja oss vid den tanken.
2008-04-17, 21:10
Bannlyst
Hur gör man när mamman har adopterat bort sitt barn utan att berätta
Ons 20 feb 22:10 | ID: 29947435
Har fått ett stort bekymmer påkastat på mig.

2006 så besökte jag kreta och träffade där en flicka som jag blev förälskad i.
Flickan var från tyskland men vi bestämde oss för att försöka med ett distansförhållande till en början och se hur det skulle funka för att kanske i framtiden hitta en lösning.

Hon besökte mig i november och december samma år och jag började redan då få lite konstiga vibbar.
Så hade vi mail och telefonkontakt under vintern och jag insåg mer och mer att det inte skulle funka så i Januari sa jag ifrån till henne och det var då allt bröt loss.

Efter att ha nekat henne flera gånger att komma och besöka mig så beslutade hon för att åka till sverige på semester med sina vänner. Vännerna följde aldrig med och jag förstod senare att så var inte planen från början heller.
Hon åkte runt en vecka i sverige i mars 2007 och avslutade sin "semester" vid gripsholmsslott med att svepa en 100milliliters flaska flytande valium.

När självmordsförsöket inte fungerade så ringde hon mig.

Undertiden hon hade sovit så hade hon förlorat sin plånbok och pass och jag tyckte i min okunskap av valiumdrickandet att jag kunde hjälpa henne hem igen.
Jag hämtade henne vid gripsholm och fick veta att hon inte kunde köra bil. Varför fick jag inte veta.
Jag tänkte att hon troligen hade varit ute och festat dagen innan så att hon var inkapabel till körning. Jag tog hem henne till mig och lät henne sova ruset av sig.
Så på morgonen när vi skulle åka tillbaka så fick jag reda på att hon hade planerat detta länge och vad hon hade fått i sig. Hon ansåg även att hon skulle stanna hos mig och vila ut i en vecka eller så för att sen kunna ta sig tillbaka till Tyskland.

Jag såg till så att hon kom till Arlanda direkt nästa dag. Hennes kompis från tyskland hjälpte mig och mina kompisar att boka ett plan åt henne så hon kom hem och fick den vård hon behövde och trots att hon inte gick på planet och blev efterlyst av polisen så kom hon tillslut med ett plan som lyfte nästa dag från skavsta.

Efteråt fick jag brev och sms där hon ansåg att jag betett mig som ett svin mot henne och att jag skulle ta tillbaka henne. Under sommaren flyttade hon till sverige och började plugga här. Hon har kontaktat mig ett antal gånger och förklarat för mig vart hon är i världen och att hon har sett mig på någon festival och att hon hatar sitt liv efter att jag kom in i det.

Idag fick jag ett brev om att hon i september födde mitt barn och har gett bort det till en adoptionsbyrå...

Chocken har ännu inte lagt sig.

I november när barnet skulle ha blivit till så var vi oförsiktiga och praktiserade avbrutet samlag. Men det var VÄL avbrutet. Och under Januari mådde hon illa...hon sa då att det var för att hon hade börjat med P-piller för att möjliggöra flera möten med mig men doktorerna hade undersökt henne och funnit en systa i Livmodern... Det var inte förrän i FJÄRDE månaden som de insåg att hon var gravid...

Fjärde månaden...hmmm...borde vara i mars det..den månaden som hon besökte mig och drack valium...
2008-04-17, 21:18
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ser ni bara T? Jag misstänker att CS gjort det men på grund av något mer än att exet hyrt kåk!

Av alla krafter som kan driva människor till totalt irrationellt handlande är svartsjuka nog den starkaste. Jag kan helt och fullt förstå vilken otrolig smärta CS måste ha känt när hon såg hur en annan kvinna fick T. Och att T var lyckligare med denna nya kvinna än han varit med henne. Där stod hon ensam kvar med alla sina känslor och förhoppningar. Och blev fixerad.

Att kan kan sätta mig in i hennes känslor betyder naturligtvis inte att jag på något sätt förstår hennes dåd (om det är hon) eller hennes stalking. De flesta människor flyr så långt de kan för att undkomma att bli påminda och istället kunna gå vidare.

1 år är dock ingen som helst tid när det gäller starka känslor. Inte när man är såpass "gammal" som CS. Med det menar jag att ungdomar snabbare går vidare, inte att hon är lastgammal eller att unga människor inte älskar någon lika stark. Ju äldre man blir desto kortare är ett år.

MYCKET troligt att motivet var just denna svartsjuka. Motivet blir inte osannolikt bara för att ett år förflutit.
2008-04-17, 21:19
Bannlyst
Ja, jag vet ju inte när de hade sex men barnet borde väl i så fall blivit gjort i december? Och han fick konstiga vibbar redan i nov-dec. Alltså tolkar jag det som att de hade sex fast hon var konstig och han vet att rent teoretiskt kan han vara pappa.
2008-04-17, 21:20
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Till 99% har CS, N eller T misstänkts som gm i den här tråden. Sen har det letats efter andra i bekantskapskretsen. Ytterst lite om en helt främmande gm.
Det beror så klart på att vi följt polisens arbete och vet hur statestiken ser ut.
Jag tror att det finns en annan förklaring också. Hittar man en gm med koppling till offren så får man en mening med brottet, hat, svartsjuka etc.

Det ligger djupt i den mänskliga naturen att söka en mening till det som händer. Tanken att den här tragedin är ett resultatet av ett helt meningslöst brott av en helt okänd gm utan motiv skrämmer oss.

Vi kanske måste börja vänja oss vid den tanken.

Med eller utan helt okänd gm, är det väldigt skrämmande ändå. Och meningslöst? Ja, jag kan inte se någon mening i sådant.
StatIstiken? Allt följer inte den

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in